Вот это нормальный плагин: Honda Clarity, запас хода 100 км!

Редкий, но меткий! В наши руки попал интересный плагин-гибрид Honda Clarity. Довольно перспективный для нашего рынка автомобиль, несмотря на косяки, которые мы нашли. Особенно, через годик-другой, когда он подешевеет))

Un nou studiu arată că bateriile fabricate din litiu reciclat sunt la fel de bune ca și bateriile noi

Yan Wang, profesor de inginerie mecanică la Institutul Politehnic Worcester și un grup de cercetători de la United States Advanced Battery Consortium (USABC) au realizat acest studiu. Acesta arată că bateriile litiu-ion reciclate nu sunt inferioare bateriilor noi, fabricate din materiale nou extrase și chiar mai bune decât ele!

În general, oamenii au impresia că materialul reciclat din bateriile deja folosite nu este la fel de bun ca materialul primar. Producătorii de baterii încă ezită să folosească litiu reciclat în bateriile lor.

În cadrul studiului, echipa a demonstrat că catozii NMC111 reciclați depășesc, de fapt, pe cele noi, atât în ​​ceea ce privește viteza de încărcare, cât și după numărul de cicluri.

Inginerii au efectuat majoritatea testelor folosind un protocol dezvoltat de USABC care îndeplinește obiectivele viabilității comerciale ale automobilelor electrice. Rezultatele au demonstrat că materialele catodice reciclate sunt o alternativă viabilă materialelor primare.

Compania Battery Solutions a precizat că aproximativ 3 miliarde de baterii sunt aruncate anual de către americani. Aici sunt incluse toate tipurile de baterii, nu doar cele cu litiu.

Până în prezent, companiile producătoare de baterii se comportă ca niște snobi, privind “de sus” la materialele reciclate, ceea ce pare o idioție în lumina situației climatice actuale. Ce este bun în bateriile noi dacă vom muri cu toții din cauza dezastrelor climatice?


* Această știre este prezentată Dvs. grație companiei Wallbox – producător de stații de încărcare inteligente de ultimă generație.

Adaptorul oficial Tesla de la Supercharger la CCS1 deja a apărut în vânzare

În cele din urmă, Elon și-a dat seama că cumpărătorii Tesla importă adesea mașini din alte țări și acasă se confruntă cu problema diferitor standarde de încărcare. Tesla a lansat oficial un adaptor care permite încărcarea pe CCS Combo 1 a proprietarilor de Tesla cu conectorul Supercharger "european".

Adaptorul este deja în vânzare în Coreea de Sud și va fi disponibil în curând în SUA. Costă 255 de dolari și, potrivit site-ului Tesla, permite încărcarea până la 500 V și până la 300 A, ceea ce înseamnă că puterea maximă este limitată la 150 kW. În acest moment adaptorul funcționează numai cu Model 3 și Model Y, dar se pare că acest lucru este o chestiune de timp.

Arată destul de compact mai ales în comparație cu adaptorul CHAdeMO.

"Ei bine, avem nevoie de ea?" - vă întrebați. Nouă, celor din Europa, dimpotrivă, avem nevoie de un adaptor de la standardul american CCS1 la Supercharger european. Vestea bună este că Tesla a declarat că aceasta este doar prima parte a planului. Partea a doua va fi lansarea adaptorului pentru vehiculele electrice cu încărcătorul CCS1, ceea ce va permite încărcarea de la Tesla Supercharger. Deci, foarte curând, problema principală a "americanelor" va intra în trecut.

Automobil electric pentru afaceri - este profitabil acest lucru?

Este o idee bună – un automobil electric corporativ? Am vizitat mai multe companii moldovenești care utilizează în mod activ automobile electrice din parcul lor auto. În acest videoclip, vă vom povesti ce cred conducătorii acestor companii, precum și șoferii lor despre avantajele și dezavantajele utilizării automobilelor electrice pentru afaceri.

Honda HR-V în varianta complet electrică intră pe piața chineză

Acesta va apărea în vânzare în primăvara anului 2022 sub numele de Honda e:NS1 și e:NP1 produs de Dongfeng Honda și, respectiv, GAC Honda.

În esență, este aceeași mașină, dar vor fi produse la uzine diferite de două întreprinderi mixte locale: Dongfeng Honda si GAC Honda. Aceste crossovere electrice subcompacte sunt evident legate de modelul cu motor cu ardere internă vândute în alte părți ale lumii ca HR-V sau Vezel.

Comparativ cu Honda HR-V e:HEV Hybrid, automobilele electrice NS1 și NP1 arata puțin diferit datorită grilei închise a radiatorului care găzduiește portul de încărcare din spatele logoului Honda și a unui spoiler suplimentar sub lunetă.

Toate celelalte elemente ale exteriorului sunt aproape identice. În ceea ce privește interiorul, acesta arată mai modern decât cel al HR-V, datorită adăugării unui ecran HD central de 15,2 inchi și a unui cluster digital LCD de 10,25 inchi.

Honda e: NS1 este echipat cu un motor electric frontal cu o capacitate de 150 kW (201 CP), ceea ce este suficient pentru a atinge o viteza maximă de 150 km/h. Motorul este alimentat de o baterie cu o capacitate de 68,8 kWh, oferind o autonomie (NEDC) de peste 500 de kilometri.

Nu este clar dacă Honda va oferi HR-V în varianta integral electrică în afara Chinei.

Geely prezintă automobilul electric Geometry la $ 9000 cu tehnologia de înlocuire a bateriei Battery Swap

Producătorul auto chinez Geely Auto (compania mamă a VOLVO) a prezentat recent o nouă mașină electrică pentru piața internă chineză, care va costa doar 9200 de dolari.

În același timp, bateria automobilului poate să nu fie încărcată, ci înlocuită în câteva minute în stații speciale Battery Swap.

Geometry EX3 este cel mai recent model de la marca complet electrică Geely Geometry. Crossover-ul cu cinci locuri are aproximativ aceeași înălțime și lățime ca actuala HONDA HR-V, dar semnificativ mai scurt.

Potrivit Geely, bateria reîncărcabilă de 37,2 kW / h oferă o autonomie de 320 km ca parte a ciclului de testare NEDC. Încărcarea rapidă cu DC oferă o încărcare de 80% în mai puțin de 30 de minute.

Sistemul de propulsie este asigurat de un motor electric cu o capacitate de 70 kW (93,8 cai putere).

Astfel de mașini, precum Geometry EX3 arată că automobilele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil sunt nu numai printre cele cu combustie internă.

Potrivit unui raport recent de la Reuters, Geely intenționează, de asemenea, să construiască 5.000 stații de schimbare a bateriilor în China până în 2025. Acest lucru ar permite Geely să depășească NIO, care are deja o rețea semnificativă de astfel de stații. Până în 2025, NIO intenționează să pună în funcțiune 4000 stații.

Statistica vânzărilor automobilelor electrice și plug-in în lume de la începutul anului: perioada ianuarie-august 2021

În luna august 2021 înmatriculările globale a automobilelor electrice și plug-in au crescut cu 114% comparativ cu luna august 2020, ajungând la 516.000 unități (adică 7,7% din ponderea totală a pieței auto). Din acestea 71% sunt automobile complet electrice (BEV). În total au fost înregistrate aproximativ 365.000 de BEV-uri sau 5,4% din totalul pieței auto.

Luând în considerație că de la începutul anului numărul de automobile electrice și plug-in-uri vândute la nivel mondial a ajuns la 3,5 milioane (cu o cotă record de 6,6%), și cunoscând că în mod tradițional vânzările în ultimele luni ale anului sunt bune, ne așteptăm la vânzarea a 7 milioane de unități până la sfârșitul anului. Pentru comparație: în 2020, doar 3,1 milioane au fost vândute. Nu-i rău, ținând cont de deficitul actual de cipuri, nu?

Tesla a stabilit un nou record de vânzări: 241300 automobile electrice în al treilea trimestru din 2021

Astăzi, Tesla a publicat date privind livrările și producția pentru trimestrul 3 din 2021. Producătorul auto a reușit să livreze clienților 241.300 de vehicule electrice în ultimul trimestru.

La începutul acestei luni, noi am comunicat că CEO Elon Musk a spus angajaților în timpul unei convorbiri telefonice că "aceasta va fi cea mai nebună lună de livrări Tesla"

Ca urmare, Tesla a raportat livrări record de 241.300 de vehicule electrice în al treilea trimestru al anului 2021. Acesta este un nou record, depășindu-l pe cel anterior (20150 vehicule electrice) stabilit în trimestru precedent al acestui an.

Wall Street avea speranțe mari pentru Tesla. Un sondaj al analiștilor a arătat că observatorii din domeniu se așteptau la o medie de 222.700 de livrări de automobile de la Tesla în al treilea trimestru al anului 2021. Astfel, Tesla a depășit semnificativ aceste așteptări. În cele din urmă, Tesla demonstrează, de asemenea, o creștere semnificativă a producției Model S - aproape 9.000 de unități, comparativ cu 2340 unități în trimestrul anterior, când abia începuse producția noii versiuni a sedanului său electric emblematic.

Este de așteptat ca în următorul trimestrul Tesla să adauge în gama sa un nou Model X. Tesla intenționează să iasă din 2021 cu o producție anuală de peste 1 milion de vehicule electrice.

Genesis GV60 - noi detalii despre viitoarea noutatea

Genesis GV60 este a treia mașină prezentată de producătorii auto coreeni pe platforma E-GMP, după Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6.

Oferă câteva caracteristici care îl deosebesc nu numai de rude, ci și de la alte crossovere electrice compacte. De exemplu, puteți deschide mașina și puteți pleca fără cheie sau telefon și chiar puteți derapa cu ajutorul unui mod special de conducere.

Dimensiunile Genesis GV60, după cum era de așteptat, sunt similare cu Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6, deși ampatamentul este puțin mai scurt decât cel al Ioniq 5.

Pentru mărimea sa GV60 are o dimensiune interioară destul de impresionantă. Oferă același sentiment de spațiu deschis pe care îl oferă Ioniq 5, datorită acoperișului panoramic fixat din sticlă și existența spațiului mare pentru picioare și cap în spatele mașinii.

Genesis relatează că, după dezvoltarea platformei E-GMP, designerii și inginerii lor au mers pe propriul drum, diferit de Hyundai și Kia și totul în interior este unic pentru GV60.

Țesătura din piele acoperă panoul de bord și ușile, iar scaunele sunt tapițate cu piele naturală. Dacă doriți să vă relaxați, scaunul pasagerului din față poate fi complet înclinat pentru a trage un pui de somn sau a admira cerul prin acoperișul de sticlă. Va fi, de asemenea, prima mașină Genesis cu un sistem audio Bang & Olufsen.

Cel mai bun truc al GV60 este că nu aveți nevoie de o cheie sau un telefon pentru a debloca mașina și a pleca. Genesis numește sistemul de deblocare ”Face Connect” și folosește recunoașterea facială cu o cameră mică ascunsă în rack-ul din  mijloc pentru a debloca GV60. Odată ajuns în interior, automobilul poate fi pus în funcție utilizând senzorul de amprentă de pe consola centrală. Puteți salva până la două profiluri și un profil oaspete.

Genesis oferă aceleași opțiuni de încărcare pentru GV60 ca Ioniq 5: de la 10 până la 80 % în 18 minute la încărcare rapidă sau 100 km în cinci minute.

Butonul electric verde de pe volan, etichetat "BOOST" activează regimul de performanță înaltă și mărește puterea cu 180 kW. Nu este unica modalitate de a te distra cu GV60: menținând schimbătorul de acționare din dreapta volanului timp de trei secunde se activează regimul drift.

GV60 va fi scoasă la vânzare în Coreea deja în acest an, iar începând din 2022 va fi disponibil în SUA și Europa. Prețurile vor fi anunțate mai aproape de anul viitor.

Rolls-Royce a prezentat prima mașină electrică de lux "Spectre"

Rolls-Royce a anunțat astăzi că prima sa mașină electrică se va numi Spectre și a prezentat primul prototip. Producătorul auto a confirmat, de asemenea, că până în 2030 va trece complet la vehicule electrice.

În 1900, Charles Rolls a testat prima mașină electrica, care apoi a concurat cu mașini cu motor pe benzină. El a spus:

"Mașina electrică este complet silențioasă și curată. Nu există nici un miros sau vibrație. Acestea ar trebui să devină foarte utile atunci când va fi posibil să se instaleze stații de încărcare staționare. Dar, deocamdată, nu mă aștept ca acestea să fie potrivite pentru exploatare - cel puțin timp de  mulți ani."

A durat mai bine de un secol, însă acum vehiculele electrice încep să domine, iar Rolls-Royce intră în joc.

CEO Rolls-Royce Motor Cars, Torsten Müller-Ötvös a anunțat prima mașină electrica a mărcii:

"Astăzi, după 117 ani, sunt mândru să anunț că Rolls-Royce se angajează într-un program de testare rutieră a unui nou produs neobișnuit, care va crea cel mai bun vehicul electric super-luxos. Acesta nu este un prototip. Aceasta este o mașină reală, ea va fi testată sub ochii voștri, iar clienții noștri vor primi primele automobile în trimestru patru al anului 2023. "

Rolls-Royce nu a dezvăluit alte detalii despre mașină, cu excepția numelui și data lansării. Producătorul auto a distribuit doar câteva imagini cu o mașină intens camuflată.

Celebra ”pisică” electrică chineză a debutat în Europa

Mai mulți producători auto chinezi au participat la expoziția IAA Mobility 2021 din Munchen și au fost cu toții acolo pentru a-și anunța intențiile de a vinde mașini în Europa. La unul din astfel de standuri a fost prezentată compania ORA, un sub-brand a companiei Great Wall Motor, care planifică să înceapă vânzarea modelului său 02 Cat în Europa până la sfârșitul acestui an.

02 Cat are aproximativ aceeași dimensiune ca Mini și, la fel ca mini, aspectul său exterior este realizat în stil retro, în interior se oferă un spațiu puțin mai mare. La standul showroom-ului automobilul a fost prezentat în mai multe variante, inclusiv modelul GT sport, precum și versiuni mai luxoase.

Aspectul mașinii este destul de drăguț și dacă prețul va fi unul rezonabil, așa cum oamenii se așteaptă de la o mașina chineză, atunci micul Ora va găsi cumpărători în Europa. Interiorul noutății este de o calitate înaltă (cu mult plastic moale) și ecrane în interior de rezoluție excelentă.

Acest model are un motor cu capacitatea de 126 kW (169 CP)/250 Nm și conform specificațiilor afișate două dimensiuni ale bateriei: 48 kWh sau 63 kWh. Aceasta lucru oferă mașinii o autonomie declarată WLTP 300 km sau, respectiv, 400 km. Timpul de accelerare declarat de la zero la 100 km/h este de 8,5 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h. Mașina cântărește puțin peste 1,5 tone.

NIO prezintă sedanul ET7 cu porturi europene de încărcare

NIO a prezentat sedanul ET7 în Germania. Producătorul auto chinez continuă să producă SUV-ul electric ES8 în Norvegia, iar acum cunoaștem despre planurile de extindere în continuare a gamei de modele în Europa anul viitor, începând cu Germania.

NIO este un producător auto chinez fondat în 2014. S-a impus rapid ca o marcă de top de SUV-uri electrice: ES8, ES6 și EC6. Recent NIO a prezentat primul său sedan, ET7. ETS7 va fi primul model de mașină electrică NIO care va fi vândut în Germania. Producătorul auto și-a împărtășit planurile de a exporta ET7 în Norvegia în 2022.

NIO a confirmat că în prezența unei cereri semnificative pentru ET7 în întreaga Europă, este deschisă posibilitatea de a crea facilități de producție locale și se va lua în considerare chiar și cooperarea cu producătorii locali pentru o producție comună. Fondatorul și directorul general al NIO William Lee a făcut o declarație în Germania: Intrarea în Germania este scopul pentru care depunem multă silință. Interesul este unul foarte mare, sunt multe solicitări din partea unor potențiali utilizatori.

ET7 este disponibil în prezent prin precomandă în China și se așteaptă să apară în vânzare în primul trimestru al anului 2022. Imediat după aceasta vânzările trebuie să urmeze în Germania. Versiunea de 70 kWh va costa aproximativ 59.000 de euro.

Сколько мы заработали на продаже теслы?

Недавно мы продали Tesla Model 3 Long Range, которую брали на американском аукционе поврежденных автомобилей Copart. Для нас это был тест на готовность рынка. Мы хотели узнать можно ли сегодня в Молдове зарабатывать на восстановлении и продаже тесел. Рассказываем подробно обо всех расходах и раскрываем сколько нам в итоге удалось заработать ;)

Mercedes-Benz EQE: Sedanul electric de dimensiunile Model S va apărea în primăvara anului 2022

În această duminică Mercedes-Benz a prezentat următoarea sa mașină complet electrică, după flagmanul EQS. Deoarece EQS este echivalentul electric al clasei S, Mercedes EQE este echivalentul electric al clasei E. După dimensiuni EQE este practic ca și Tesla Model S. De asemenea este apropiată ca mărime de Porsche Taycan, Audi E-Tron GT și Lucid Air.

Spre deosebire de Model S și EQS, care sunt liftbackuri, EQE  - este un sedan tradițional cu geam spate fixat și capac portbagaj separat. Este construit pe un ampatament surprinzător de lung - aceeași platformă EV ca și EQS - care oferă mult spațiu șoferului și pasagerilor.

EQE este prezentat cu tracțiune spate, cu un singur motor cu magneți permanenți pe puntea spate cu o putere de 288 CP. Mercedes declară că acesta accelerează de la 0 la 100 în 5,6 secunde și atinge o viteză maximă de 200 km/h. A doua versiune se așteptată să fie un model AMG cu tracțiune integrală cu două motoare și va apărea mai târziu.

Bateria plată cu litiu-ion de 90,6 kWh este situată sub pardoseală. Autonomia declarată este de 640 km conform ciclului european WLTP. Bateria se va încărca în 9,5 ore de la 32 amperi (220 volți), iar încărcarea rapidă cu curent continuu de 110 kW va permite încărca de la 10 la 80% în 31 de minute.

EQE, la fel ca EQS, va fi echipat cu un monitor Hyperscreen format dintr-un afișaj central OLED de 17,7 inchi și două afișaje de 12,3 inchi, unul pentru tabloul de bord și unul pentru pasager, toate sunt cuprinse într-un cadru de sticlă, ce îl face asemănător la un ecran întreg . Iluminarea interioară cu 64 de culori LED ajută la setarea atmosferei dorite în habitaclu.

Suplimentar față de setul complet de elemente de siguranță activă, producătorul auto german adaugă câteva tehnologii remarcabile la lista de caracteristici: peisaje sonore „energice”, sistem de aromatizare activă, suspensie pneumatică și controlul punții spate, care permite roților din spate să se „întoarcă” până la 10 grade, în funcție de versiune, pentru îmbunătățirea manevrabilității.

BMW a prezentat o motocicletă electrică rapidă și stilată pentru adolescenți și tineri

În ultimii ani BMW a lansat câteva concepte de motociclete electrice. Ca prestigiu pentru companie, ei au implementat de fapt unele dintre ideile lor demențiale. Acum BMW are un nou concept de motocicletă electrică veritabilă care poate ieși pe străzi. Recent prezentat, BMW CE 02 este proiectat ca o motocicletă electrică urbană, care se află undeva între un scuter și o motocicletă electrică.

Nu este doar o bicicletă electrică lentă cu o viteză de 45 km/h. De fapt, viteza maximă este de 90 km/h. De asemenea, are o autonomie decentă pentru conducerea în oraș - 90 km. Acest lucru este mai mult decât suficient pentru majoritatea călătoriilor în oraș. Este echipat cu un motor de 11 kW (15 CP).

Conceptul BMW CE 02 poate brusc să se evidențiază de majoritatea celorlalte motociclete electrice, dar se încadrează perfect în schema de proiectarea a celor mai noi motociclete electrice BMW conceptuale. Scuterul electric CE 04 și motocicletele electrice Vision DC Roadster întruchipează în sine același design și culori ultramoderne.

Și ca un alt cadou pentru adolescenți și tineri, CE 02 este echipat cu un suport pentru skateboard. Cred că ideea este că poți puteți parca aproape de locul unde trebuie să ajungeți și apoi să faceți skate pe ultimele  sute de metri. Deoarece vânzările de biciclete și motociclete electrice continuă să crească rapid, datorită mai multor schimbări cauzate de pandemie în ecosistemul de transport, o astfel de motocicletă electrică la moment ar putea radical schimba lucrurile.

Сele mai vândute mașini electrice din lume în anul 2021

Luna trecută, numărul de vehicule electrice a crescut cu 94% față de iulie ale anului 2020. Numai în iulie 2021 au fost înregistrate 318.000 vehicule electrice sau 4,7% din piața totală a automobilelor. În ceea ce privește piața tuturor mașinilor plug-in (plug-in-uri + mașini electrice) de la începutul anului au fost vândute mai mult de 3 milioane de unități (6,5% din piața auto).

Așa arată tabelul modelelor de top:



 

 

Iată și lista producătorilor auto de top:

O copie a mașinii electrice Ford Model T se vinde pe Alibaba cu 6.300 $

O mașină electrică surprinzător de ciudată a apărut la vânzare săptămâna aceasta pe Alibaba. Henry Ford s-ar fi întors în mormânt văzând acest uimitor Model T imitat, cu motor electric. Atingând  o viteză maximă de 30 km/h, este de aproximativ două ori mai lent decât originalul. Este echipat cu un motor electric modest de 5 kW pe punte spate. Bateria de 7,2 kWh permite o autonomie până la 100 km cu o singură încărcare. În același timp, celulele sunt plumb-acid, nu litiu-ion, ceea ce reprezintă un semn de respect pentru fosta epocă de automobile, deoarece originalul model T a debutat cu mai mult de un secol în urmă.

Dacă această mașină electrică nu vă provoacă cu puterea, viteza sau autonomia, acest lucru este compensat prin clasă. Acordați atenție finisajului placat cu aur și eleganta parte superioară. Priviți aceste faruri mari vechi ca în trecut, când sticla proteja adevărata flacără de ulei. Are chiar și un parbriz pliabil de școală veche și o anvelopă de rezervă. Un panou de control frumos din lemn și un volan gigant cu servodirecție. Acest lucru de fapt arată destul de cool.

Desigur, această mașină electrică este concepută pentru evenimente și divertisment, de exemplu, pentru parcuri de distracții sau pentru sărbătorirea zilelor de naștere sau a nunților. Deși... Imaginați-vă cum ați arăta dacă ați ajunge la o cafenea pe ea.

Porsche actualizează Taycan în 2022, dar nu este un restyle

Mai multă tehnologie, capacități îmbunătățite de actualizare over-the-air și mai multe opțiuni de culoare.

Taycan s-a dovedit a fi un succes pentru Porsche: vânzările în Statele Unite în primul trimestru al anului 2021 a depășit aceeași perioadă din 2020 (5,367 mașini versus 4,414 mașini). Acum, producătorul îl face (și break-ul Taycan Cross Turismo) și mai atractiv din 2022, adăugând tehnologie, îmbunătățind conectivitatea și permițând clienților să aleagă culori de caroserie mult mai îndrăznețe decât o puteau înainte.

Porsche nu a făcut nicio modificare a caroseriei mașinii - aceasta nu este o restyling, dar suntem siguri că veți putea observa Taycan 2022 dacă va fi este vopsit în Rubystar, ca mașina din fotografie. Încă o culoare nouă care este acum disponibil pentru Taycan este Acid Green, dar nu a fost încă demonstrată în nici o fotografie - aceste două culori sunt parte a opțiunii Paint to Sample, care adaugă 65 de culori suplimentare la 17 deja disponibile în paleta standard.

În 2022 Taycan poate acum fi echipat cu un sistem opțional de asistență la parcare Remote Park Assist: permite utilizatorului să controleze mișcarea mașinii printr-o aplicație pentru smartphone și să o parcheze de la distanță fără a ocupa scaunul șoferului. Porsche a dezvoltat o aplicație în care țineți apăsat butonul (la fel ca la Tesla Enhanced Summon), astfel încât mașina de sine stătător să efectueze manevra de parcare.

Android Auto este acum wireless și este integrat direct în sistemul de infotainment Porsche Communications Management. De asemenea, acum se integrează cu ușurință la Apple Music și Apple Podcasts, iar funcția de asistent vocal a fost îmbunătățită pentru a înțelege mai bine instrucțiunile în limbajul de zi cu zi.

Ford dublează planul de producție a vehiculelor electrice F-150 Lightning, dar acest lucru nu este suficient pentru a satisface cererea

Ford intenționează să dubleze producția camionetei sale electrice F-150 Lightning. Acest pas a fost un răspuns la cererea înaltă: Ford a rezervat deja 120.000 de precomenzi înainte de lansarea sa în primăvara anului 2022.

Noul plan al celor de la Ford include producerea a 15.000 de vehicule în 2022, 55.000 în 2023 și 80.000 în 2024. Apoi Ford va urmări 160,000 de vehicule în 2025, când va apărea a doua generație Lightning, care va fi dezvoltat pe noua mașină electrică Ford TE1 (spre deosebire de actualul Lightning, care folosește o platformă modificată F-150). Ford va cheltui suplimentar 850 milioane de dolari pentru a atingerea acestei noi obiective de producție. În total, compania a anunțat despre planurile de a cheltui peste 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea vehiculelor electrice până în 2025.

Însă, în ciuda acestei creșteri a producției, planul de electrificare Ford este încă neglijabil în comparație cu numărul de F-150 pe benzină pe care intenționează să le vândă în același interval de timp.

Ford vinde aproape 1 milion de camioane din seria F pe an. Astfel, în total, din acest an până la sfârșitul anului 2024, această înseamnă că Ford va vinde aproximativ 140.000 de camioane electrice F-150 și până la 4 milioane de camioane pe benzină din seria F. Acest plan de producție limitat poate duce, de asemenea, la prețuri mari pentru primii cumpărători.

Am mai trecut deja prin asta – mulți ani companiile amânau producerea automobilelor electrice, spunând că cererea nu este suficient de mare (CEO-ul Ford Mark Fields a pus la îndoială "realitățile pieței" a cererii de mașini electrice încă în 2016), iar apoi au lansat o mașină electrică și au fost uimiți de cât de mare este cererea pentru aceasta.

F-150 Lightning este unul dintre cele mai atractive vehicule electrice, care va apărea în curând și a capturat imaginația țării, unde F-150 pe benzină a fost cea mai bine vândută mașină zeci de ani. Toată lumea vorbește despre acest camion și toată lumea îl vrea.