VW ID.4 Pro 2021 cu autonomie de 420 km

Volkswagen a confirmat că  modelul ID.4 Pro 2021 (care va fi comercializat în viitorul apropiat) a primit o evaluare EPA mai mare  - 420 km. Acest rezultat este demonstrat de versiunea ID.4 Pro cu o baterie de 82 kW/h și un motor electric pe puntea spate, lăsând astfel în...

Volvo a triplat vânzările de hibrizi plug-in în martie 2021

Modelele reîncărcabile au reprezentat 26% din totalul mașinilor Volvo vândute în întreaga lume. Producătorul auto a înregistrat o creștere a vânzărilor de mașini în luna martie cu 62,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Au fost produse cu 75.315 mai multe vehicule, în timp ce totalul pentru primul trimestru s-a îmbunătățit cu 40,8%, până la 185.698 unități.

Gama Recharge a reprezentat 26,0% din volumul total în luna martie, ceea ce reprezintă aproape 19.600 de automobile. Astfel, vânzările de plug-in hibride au crescut cu peste 200% față de anul trecut.

Decizia de a abandona dezvoltarea motoarelor cu ardere internă și de a se concentra asupra electrificării a fost absolut corectă pentru Volvo. În cazul în care Polestar EV se va dovedi un succes comercial, va fi o dublă victorie.

Rezultatele vânzărilor:


 

Mercedes-Benz EQS va parcurge 770 km fără reîncărcare conform WLTP

Mercedes-Benz a anunțat astăzi că presupusul kilometraj la o singură încărcare, conform ciclului WLTP, pentru modelul EQS va constitui 770 km.

În prezent, acesta fiind unul din cele mai mari în rândul mașinilor electrice. Compania a declarat anterior, că o baterie de 108 kWh va permite EQS să parcurgă mai mult de 700 km fără reîncărcare și după cum observăm, valoarea finală ar putea fi cu 10% mai mare. Aceasta înseamnă că mașina consumă doar 140 Wh / km. 
Unul dintre factorii cheie ai unui astfel de indicator semnificativ este platforma EVA complet nouă pentru vehicule electrice. De asemenea, o baterie mare și o aerodinamică bună a mașinii (Cd 0,20). Premiera mondială digitală a vehiculului este programată pentru joi, 15 aprilie 2021, la ora 18:00 (CEST). 

Specificațiile Mercedes-Benz EQS:
Kilometraj fără reîncărcare - până la 770 km
Baterie de 108 kWh (12 module, aproximativ 9 kWh fiecare), 
Elemente litiu-ion, compoziția NCM 811 
Coeficientul de rezistență frontală (Cd) de la 0,20 
Platforma EVA

Conceptul auto Genesis X

Pe parcursul ultimilor trei ani Genesis a demonstrat conceptul de vehicul electric cu baterie. Primul a fost Essentia care a debutat la Salonul Auto din New York în 2018. Apoi la aceeași expoziție în 2019 a fost introdus Mint. În 2021 ar trebui să apară și conceptul Genesis X. Deși perspectivele sunt vagi dar conceptul X are toate șansele de a intra în serie. 

Caracteristicile modelului sunt următoarele: Genesis X - este un coupe universal 2 + 2 cu transmisie electrică de la baterie și încărcare inductivă. 
Linia Genesis s-a extins în cele din urmă și cele trei sedanuri inițiale (G70, G80 și G90) au fost urmate de o pereche de SUV-uri (viitoarele GV70 și GV80) și un SUV alimentat de la baterie (GV60). Aceasta înseamnă că a sosit momentul ca producătorul să își completeze gama cu un coupe sport. Anterior brandul a menționat că Essentia va evolua într-un simbol auto. Genesis X cu stilul său mai rezervat este foarte apropiat de ceea ce Genesis pune astăzi la mașinile sale, pare să se potrivească cel mai bine la îndeplinirea tuturor cerințelor.

Autoduelul dintre electrovehiculele nobile Porsche Taycan și Ford Mustang Mach-E

În ciuda diferențelor fundamentale dintre participanții disputei comportamentul lor pe drum s-a dovedit a fi similar.

Caracteristicile dueliștilor:
Porsche Taycan 4S (versiunea cu baterie 93.4 kWh).
Ford Mustang Mach-E ER AWD (versiunea cu baterie 98.8 kWh).

Testul s-a efectuat pe o autostradă cu o viteză medie 105-113 km/h cu încălzitorul pornit continuu instalat la 20,5 grade C la o distanță de aproximativ 320 km.

Testul a avut ca rezultat următoarele cifre:
Porsche Taycan 4S (93,4 kWh): 19% SOC (soldul de la încărcarea completă).
Ford Mustang Mach-E ER AWD (98,8 kWh): 14% SOC.

Astfel Taycan a finalizat testul cu un nivel de încărcare mai ridicat (SOC). Rezultatele nu sunt surprinzătoare, deoarece testele anterioare ale Porsche Taycan au arătat rezultate similare. În ceea ce privește Ford Mustang Mach-E rezultatele testelor s-au potrivit așteptărilor.

Producătorul de tehnică grea în construcții CASE a anunțat producerea primului excavator electric.

Buldoexcavatoarele sunt mâna dreaptă a multor întreprinderi comunale, companii de construcții și antreprenori individuali. Dacă citiți acest articol, datele probabil au trecut prin zeci de fibre optice și linii de cupru care au fost amplasate în sol utilizând tehnică grea de construcție.

Orice echipament de construcție este o afacere în primul rând. Pe piața modernă, un număr mare de întreprinderi utilizează echipamente clasice. Dar ei nu vor putea rămâne pe piață dacă concurenții vor folosi cele mai bune și/sau mai ieftine echipamente.

Modelul 580 EV reprezintă un pas înainte spre aspirația de dezvoltare durabilă, dezvoltarea echipamentelor de împământare și inovațiile cu adevărat practice care oferă economii reale și avantaje competitive pentru proprietarii de buldoexcavatoare electrice.

Economiile sunt evidente. Un motor diesel care lucrează neîntrerupt și pune în funcție pompele hidraulice este absolut neeficient din punct de vedere al economiei de combustibil. Excavatorul electric poate consuma puțină energie atunci când nu este pus în mișcare și să răspundă rapid la mutarea mecanismelor de control. În loc să plătești pentru combustibil, poți să-l încarci. 

Producătorul declară că costurile pentru combustibil și întreținere se vor reduce cu 90% și că majoritatea utilizatorilor vor recupera costul pentru această tehnică timp de 5 ani de exploatare. Având în vedere că companiile tind să le folosească zeci de ani, economiile sunt evidente.

Modelul 580 EV utilizează o baterie litiu-ion timp de 480 volți și 90 de kWh care poate fi încărcată de la orice sursă de 220 de volți sau curent trifazic. Bateria alimentează atât motoarele  pentru mișcarea buldoexcavatorului, cât și a motoarelor care mențin presiunea în sistemul hidraulic. Ca urmare atunci când ambele sisteme funcționează concomitent, mașina are cel puțin caracteristici similare.

Jaguar I-Pace intră pe piața Indiei la un preț dublu față de Model 3

SUV-ul electric Jaguar I-Pace este lansat în India, unde este compania mamă a Jaguar, Tata Motors. India are planuri ambițioase pentru producerea  vehiculelor electrice, dar nu se știe dacă I-Pace are vreo perspectivă.

Acest lucru se datorează faptului că prețul I-Pace pe piața indiană va începe de la 147.000 de dolari. Este aproximativ dublu față de prețul Tesla Model 3, care începe de la 68.000 de dolari în India. Pentru referință, prețul de bază al I-Pace în SUA este de 71.000 de dolari. În India, aproximativ 75% din vânzări se încadrează în categoria de 10.000 USD și mai puțin.

India a fost una dintre primele țări care a discutat despre încetarea vânzărilor automobilelor noi cu motor cu combustie internă. În 2016, guvernul a anunțat că către anul 2030, drumurile indiei vor fi utilizate numai de vehicule electrice.

India are, de asemenea, planuri mari pentru infrastructura de încărcare, inclusiv 69.000 de stații de încărcare la stațiile de alimentare de stat. Aceasta va soluționa problema lipsei locațiilor alternative pentru stațiile de încărcare publice, ceea ce este esențial, deoarece multe case din India nu au electricitate.

Mai mulți producători auto din India au început să dezvolte și să vândă vehicule electrice. Tata Nexon EV este un analog accesibil al vărului său I-Pace.

Cum am plantat o pădure la Coșnița

Video de la plantarea pădurii din 14 martie! Ne amintim cum a fost;) Încă o dată, mulțumesc sponsorilor noștri: Autodoctor și Centrul Porsche Moldova. Organizator eveniment - Ecars.md Co-organizator - Plantăm fapte bune în Moldova. Un mare multumesc primarului si locuitorilor Coșniței  pentru asistență în organizarea și desfășurarea evenimentului.

Lucid Air Dream Edition: stocul propus pentru vânzare este epuizat

Lucid Motors a anunțat astăzi că a încetat să mai accepte precomenzi pentru Air Dream Edition, deoarece toate mașinile din această serie sunt vândute.

Cu toate acestea, speranța nu este pierdută complet pentru cei care încă mai doresc cumpărarea  Air Dream Edition. Producătorul de vehicule electrice a întocmit o listă de așteptare pentru clienții care încă sunt interesați de achiziționarea sa. În cazul în care unii dintre utilizatorii care au rezervat automobilul își vor anula comanda înainte de primirea livrării, clienții de pe lista de așteptare vor fi următorii la rând.

Vor fi produse 500 de modele Dream Edition. Aceasta înseamnă că Lucid Motors va primi doar pentru seria de start din 500 vehicule peste 85 de milioane de dolari. Costul Lucid Air Dream Edition este de 169.000 dolari.

Tesla из США: переделка в европейку и тонкости восстановления.

Полезный, насыщенный контентом выпуск для тех, кто хочет привезти Теслу из США и пользоваться ей в Европе. У нас в гостях Tesla-гуру из Киева, вместе с которым мы отвечаем на вопросы:

- Как настроить интернет?

- Как сделать европейскую навигацию?

- Почему глючит радар автопилота?

- Менять ли порт зарядки на европейский?

- Глупые ошибки, которые дорого стоят

- Стоит ли брать битую Теслу? Какой удар безопаснее?

Chevrolet Bolt - незаслуженно редкий в Молдове электромобиль

Редкая в наших краях электричка Chevrolet BOLT наконец попала к нам на обзор. В последние пару месяцев на них серьёзно снизились цены в США и мы решили выяснить хороший ли это вариант для Молдовы

Vânzările în februarie pentru Ford Mustang Mach-E a depășit cifra de 3.700 unități

În această perioadă producția a fost de aproximativ 4.000 de unități.

Vânzările Ford Mustang Mach-E în SUA în cele din urmă au crescut. În februarie compania a vândut 3.739 de unități, fiind un succes semnificativ după 238 de unități vândute în ianuarie și un simbolic 3 în decembrie. Vânzările totale ale mărcii Ford au fost la nivelul de 155.856 (în scădere cu 13,6% comparativ cu perioada anului trecut), ceea ce înseamnă că vehiculele complet electrice reprezintă mai puțin de 2,4%.

Vestea bună este că Ford raportează vânzări record de vehicule ”electrificate” de 9.267 (în creștere cu 56,1% comparativ cu perioada anului trecut). Această categorie include hibrizi precum F-150 PowerBoost, precum și Escape și Explorer.

Adre Frick, vicepreședinte Ford pentru vânzări în SUA și Canada a vorbit: „Noile modele Bronco Sport și Mustang Mach-E ne-au oferit cele mai bune vânzări cu amănuntul de SUV-uri Ford în februarie, decât în ultimii 20 de ani. Produsele noastre cele mai noi au schimbat jocul în domeniul vehiculelor electrice și SUV-uri, atât pentru dealerii noștri, cât și pentru clienți”. În ceea ce privește producția Ford a produs 3.846 de Mustang Mach-E în februarie, ceea ce e un pic mai puțin decât  în ianuarie cu 4.250, ca rezultat anul acesta s-au produs în total 8.096 de unități.

Automobilele electrice folosesc mai puține minerale, decât mașinile pe benzină

Vehiculele electrice folosesc mult mai puține materii prime, decât autoturismele cu motoare cu combustie internă potrivit unui nou studiu al Grupului European de Transport și Mediu, care oferă și mai multe dovezi a reducerii a amprentei de carbon.

Studiul a examinat materialele care au fost „pierdute” ceea ce înseamnă că nu pot fi reciclate sau recuperate în alt mod. Pentru un vehicul electric aceasta este o cantitate relativ mică de metal utilizată într-un acumulator, deoarece cea mai mare parte a acestuia poate fi reciclată. Pentru o mașină pe benzină sau diesel, aceasta reprezintă zeci de mii de litri de ulei pe toată durata de utilizare.

Potrivit studiului cantitatea de combustibil arsă este de 300-400 de ori cantitatea de material pierdut la fabricarea unei baterii pentru un vehicul electric.

Acest lucru permite o evaluare obiectivă a impactului asupra mediului a vehiculelor electrice și a vehiculelor cu motoare cu ardere internă și sperăm va risipi unele concepții greșite cu privire la amprenta generală de carbon a vehiculelor electrice.

Un argument utilizat a criticilor vehiculelor electrice este că ele folosesc indirect combustia fosilă prin conectarea la rețea electrică, însă, deși emisiile variază în funcție de regiune, studiile au arătat că emisiile de carbon ale vehiculelor electrice sunt mult mai mici, decât cele ale unei mașini cu combustie internă. În plus, vehiculele electrice devin mai curate în fiecare zi pe măsură ce rețelele electrice sunt conectate la surse regenerabile de obținere a ei.

Un alt factor care este luat în considerare în acest studiu și adesea trecut cu vederea de alte analize este reciclarea bateriilor. În Europa până în 2035 mai mult de o cincime din litiu și nichel, și 65% din cobalt necesar pentru fabricarea unei baterii noi vor putea fi obținute din baterii reciclate.

Studiul afirmă că progresele tehnologice ar putea reduce necesitatea de materii prime, prognozând că cantitatea de litiu necesară pentru fabricarea unei baterii ar putea fi redusă la jumătate în următorul deceniu.

Lucid Air a prezentat un clip care explică amplasarea blocurilor sale de baterii

Știam că există 22 de module în el, dar știați unde se află acestea exact? Acest videoclip arată toate componentele unei baterii de 113 kW/h.

Bateria este formată din 22 de module a câte 5,1 kW/h fiecare. 19 module, amplasate una lângă alta în partea de jos a bateriei. În partea de sus, sunt alte trei module: două perpendicular bateriei în partea ei posterioară și una anterior așezată longitudinal. Modulele din spate sunt situate sub scaunele din spate ale mașinii, iar modulul longitudinal, sub panoul de bord, unde nu va concura pentru spațiu cu pasagerii.

Lucid promite că Air va fi unul dintre cele mai avansate de pe piață, cu o tensiune de 900 V. Acest lucru va permite cea mai rapidă încărcare în rândul concurenților.

Hyundai a prezentat noul Kona Electric 2022

Noul Kona Electric 2022 s-a debarasat de vechile aluzii de motor sub capotă. În schimb, noul model are un aspect frontal mai curat și mai puțin încărcat, asemănător cu designul caracteristic Tesla Model 3 și Model Y. Simplificarea nu se limitează la grila superioară. Colțurile mașinii arată mai curate, deși farurile și luminile de rulare rămân separate într-o structură pe două niveluri. Noul design al jantelor din aliaj îmbunătățește aerodinamica.

Gama Kona actualizată este în general cu 4 cm mai lungă. În interior Kona Electric, își păstrează texturile, cadranele și butoanele cu acoperire argintie, dar consola inferioară primește încărcător wireless și un nou design. Reproiectarea îmbunătățită a grupului de instrumente și sistemul de infotainment actualizat finisează modificările.

Cu toate acestea principalele caracteristici ale performanței nu s-au schimbat. Kona Electric dezvoltă 201 CP. Accelerare până la 100 km/h în 7,6 s. Bateria și autonomia au rămas neschimbate. Bateria de 64 kWh poate fi reîncărcată de la 10% la 80% în 47 de minute, cu o viteză maximă de încărcare de 70 kW.

Hyundai declară că, Kona Electric va apărea în această primăvară. Acest lucru va fi un avantaj înainte sosirii SUV-ului electric Ioniq 5, lansarea căruia va avea loc pe 23 februarie și va apărea mai târziu  anul curent.

Shell intenționează să deschidă 500.000 de stații de încărcare în întreaga lume până în 2025

Compania deja încarcă vehicule electrice, mai ales prin achiziționarea (The New Motion în 2017, Greenlots în 2019 și Ubitricity mai recent). Se așteaptă ca numărul stațiilor de încărcare Shell din întreaga lume să crească de la aproximativ 60.000 în prezent, la 500.000 până în 2025. 

Unul dintre principalii concurenți BP încearcă, de asemenea, să se ocupe masiv cu infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.

Cu toate acestea, nu este atât de simplu. Numai timpul va arăta dacă compania va reuși să treacă de la combustibili fosili la electricitate, deoarece aceasta este o afacere complet diferită.

În primul rând, marea majoritate a proprietarilor de vehicule electrice preferă încărcarea la domiciliu. În timp ce proprietarii unei mașini cu motor cu ardere internă nu se pot realimenta acasă.

În al doilea rând, există deja jucători puternici pe piață, inclusiv Tesla cu imensa rețea de Tesla Superchargers.

Tesla va construi o uzină în India

Tesla va înființa o uzină de vehicule electrice în Karnataka, India. Guvernatorul statului Karnataka a confirmat acest lucru sâmbătă.

"Firma americană Tesla va începe producerea vehiculelor electrice în Karnataka", a spus B.S. Yediyurappa într-un comunicat.

Gaurav Gupta, secretar șef al Departamentului de Comerț și Industrie de Stat din Karnataka,, a declarat pentru THM că termenele și modul de lucru Tesla în India nu au fost încă stabilite. Gupta a mai spus că declarația Tesla a urmat după lungi negocieri. Tesla a negociat cu guvernele a cinci state din India, inclusiv Maharashtra, Andhra Pradesh și Tamil Nadu.

2022 Chevy Bolt EUV a fost prezentat oficial

General Motors a prezentat oficial versiunea mai mare a Chevy Bolt EV duminică, supranumită Bolt EUV, prețul fiind de la 33.995 USD.

Bolt EUV este cu 16 cm mai lung decât Bolt EV cu un ampatament mărit  cu 7 cm. În ciuda așteptărilor fanilor modelului Bolt EUV, la fel ca predecesorul său, nu are tracțiune integrală.

Bolt EUV, este cel mai bine descris ca o versiune alungită a modelului Bolt EV. Parametrii tehnici ai instalației de forță sunt identici. Bateria de 65 kW/h, a fost tranferată și tracțiunea față de 200 de cai putere. Autonomia așteptată a Bolt EUV este de 400 km conform ciclului EPA.

Crossover-ul are un port nou de încărcare AC de 11 kW și un port de încărcare rapidă cu o putere maximă de 55 kW. Întreaga gamă Bolt e dotată cu faruri LED și iluminare ambientală complet LED, iar panoul frontal a devenit mai vertical. În sfârșit au apărut scaune noi, ca răspuns la reclamațiile îndelungate ale utilizatorilor primului Bolt EV.

Există, de asemenea, modificări semnificative ale interfeței. Panoul de instrumente și sistemul de infotainment cu ecran tactil de 10,2 inch au fost reproiectate.

Butoanele de control al climatizării de sub ecranul central au fost modificate (butoanele rotative au fost apropiate de volan), iar suportul pentru pahare este acum în spatele comutatorului. Maneta de transmisie a vitezei a fost înlocuită cu un comutator cu buton și acum există regimul de conducere cu o singură pedală.

Politica absurdă a vânzărilor de automobile electrice Mercedes-Benz

Cum poate Mercedes să concureze cu Tesla, dacă își forțează artificial mașinile electrice să concureze cu propriile sale modele cu ardere internă?

Mercedes-Benz are o politică de vânzare foarte ciudată a automobilelor electrice - propun clienților să cumpere mașini cu motoare cu ardere internă! De exemplu, clienții care doresc să procure un Mercedes-Benz EQA (noul crossover electric) constată că după selectarea pe site a EQA, Mercedes le arată o imagine de acest gen:

Arată ca un tabel de comparare a modelelor, dar de ce ar trebui să apară un astfel de tabel pe pagina de configurare a unui produs pe care cumpărătorul l-a ales deja și dorește să-l procure? Privind atent tabelul, putem observa un mesaj care informează clienții că comanda lor  EQA este „unică și poate dura până la 12 săptămâni până la finalizare”. De fapt, ei spun: „Va dura câteva luni. Ați prefera să cumpărați un Mercedes pe combustil fosil? ” Mercedes-Benz direcționează clienții de la pagina de configurare EQA către mai multe „vehicule noi similare, care sunt deja disponibile” niciunul dintre acestea nu sunt electrice.

În opinia noastră, acest lucru arată că cei de la Mercedes-Benz au o atitudine neserioasă față de vânzarea vehiculelor electrice proprii. Este complet inutil. Dacă clienții fac o comandă, atunci sunt gata să aștepte. Oamenii au multe motive pentru a comanda o mașină nouă și să o aștepte. La urma urmei oamenii așteaptă în cozi lungi procurarea de iPhone și PlayStation. Oamenii știu ce vor. Poate că compania își împinge clienții către ICE pentru a stimula vânzările de vehicule deja produse. Este posibil să nu vadă că vehiculele lor electrice se vând bine și cred că au șanse mai mari să vândă ceea ce deja se vinde.