Легко ли заряжаться на американской TESLA в Европе?

Как вы знаете, американские теслы не могут заряжаться на фирменных тесловских суперчарджерах в Европе - у них другой порт зарядки. Выход - переходник с американского порта на чадемо. В этом случае можно зарядиться от любой быстрой зарядной станции кроме Tesla Supercharger. Является ли это проблемой,...

GAC Aion a prezentat tehnologia de încărcare a unui automobil electric cu o baterie de grafen în 8 minute

Producătorul chinez de mașini electrice GAC Aion și-a demonstrat noile tehnologii de încărcare, arătând un timp, comparabil cu umplerea unui rezervor de benzină. Viitoarea mașină electrică Aion V de la GAC poate fi încărcată cu o viteză fulger fără a deteriora bateria.

Aion este un subbrand al grupului Guangzhou Automobile Corporation (GAC), axat pe vehicule electrice. GAC Aion a început anul 2021 anunțând viitorul său SUV Aion V cu o baterie de grafen care promite să ofere o viteză uimitoare de încărcare și o autonomie de 1000 km. Mulți au numit imediat afirmația GAC Aion o cacealma, având în vedere că mai mulți experți în baterii consideră că până la baterii de grafen scalabile mai sunt încă câțiva ani. Cu toate acestea, Aion a anunțat că a dezvoltat un sistem scalabil de baterii de grafen, care va debuta la Aion V în această toamnă!

În ultima zi a tehnologiilor GAC Aion, producătorul de mașini electrice a demonstrat dovezi a utilizării acestei tehnologii de încărcare.

Există două versiuni de încărcare rapidă de la GAC Aion: 3C și 6C.

Încărcarea rapidă 3C permite vehiculelor electrice să se încarce de la 0 la 80% în 16 minute și de la 30 la 80% în 10 minute.

Între timp, încărcarea 6C poate oferi un timp de până la 8 minute pentru 0-80% și doar 5 minute pentru o încărcarea de la 30-80%.

În timpul unei demonstrații recente, dispozitivul de încărcare a arătat o putere de 481 kW, în timp ce bateria a fost încărcată la 80%. Când tensiunea de încărcare a ajuns la 855 V, tensiunea de încărcare a fost de 562 A, ceea ce a ajutat mașina electrică să se încarce până la 35,1 kWh în doar 4 minute.

GAC Aion susține că astfel de rate de încărcare ridicate nu ar trebui să afecteze bateria unei mașini electrice și că, chiar dacă încărcarea 6C este utilizată pe tot parcursul anului la temperatura camerei, bateria ar trebui să fie capabilă de o viață de până la 1.000.000 km.

Aion a reiterat că aceste capacități de încărcare vor debuta în Aion V în luna septembrie a acestui an în două versiuni - versiunea 3C cu o autonomie de 500 km și versiunea 6C cu o autonomie de 1000 km.

Elon Musk consideră că Tesla se confruntă cu problema înghețatei Baskin-Robbins - prea multe tipuri de baterii

Deficitul de cipuri semiconductoare a dus la închiderea liniilor de producere ale unor producători auto în al doilea trimestru. Cu toate acestea, Tesla a fabricat și livrat mai mult de 200.000 de automobile în perioada aprilie - iunie, iar luni a declarat că a obținut peste 1 miliard de dolari profit net pentru prima dată într-un trimestru.

„Echipele noastre de ingineri în electrotehnică și firmware continuă să lucreze intens pentru a proiecta, dezvolta și testa 19 variante noi de controlere ca răspuns la lipsa continuă a semiconductorilor”, a declarat Tesla într-o actualizare.

CEO Tesla, Elon Musk, a sugerat că în prezent compania operează și cu prea multe tipuri de baterii:

„Chiar acum avem o situație similară cu cea cu care s-a confruntat Baskin-Robbins, dar numai că cu baterii”, - a reflectat el. „Există atât de multe formate și diferite tipuri de compoziții chimice, încât sunt ca 36 de arome de baterii. Acest lucru duce la un coeficient de rezistență inginerească, în care fiecare variantă a compoziției chimice și a formatului celulei necesită anumite abilități de inginerie pentru întreținere și depanare, iar acest lucru încetinește progresul nostru."

Musk a menționat că ar fi ideal să existe două sau, poate, trei factori de formă - o compoziție chimică pentru bateriile pe bază de nichel, care va fi probabil formatul preferat pentru Tesla 4680 și o compoziție chimică pentru fier.

CEO a rezumat că, pe termen lung, elementele bogate în fier ar trebui utilizate pentru stocarea energiei, în timp ce elementele pe bază de nichel ar trebui utilizate pentru transportul cu adevărat pe distanțe lungi în mașini, nave sau avioane.

Minivanul electric Porsche Vision Renndienst

Scaun central pentru șofer, șase locuri, geamuri laterale asimetrice, transmisie electrică, autonomie.

În noiembrie 2020, Porsche a prezentat 15 automobile concept nemaivăzute anterior, fabricate în perioada 2005 și 2019, iar Vision Renndienst a fost, fără îndoială, cel mai atipic reprezentant al colecției ”Porsche Unseen”.

La acea vreme, producătorul auto a declarat că minivanul electric nu este altceva decât un model sofisticat  1: 1 pe care designerii săi l-au finalizat în 2018 ca „o interpretare liberă a conceptului familial de spațiu pentru șase persoane”. Pozele lansate atunci nu au dat nici o idee despre interior, dar astăzi Porsche a publicat primele fotografii ale „cabinei turistice modulare” Renndienst.

Primul lucru care atrage atenția este locul central al șoferului, pe care Vision Renndienst îl datorează faptului că este conceput ca un vehicul autonom. După cum explică Michael Mauer, Designer șef Porsche:

„Când vreau să conduc un automobil, eu mă simt mai bine în acest habitaclu, decât în ​​orice alt automobil. Și când nu o fac, scaunul șoferului poate fi rotit la 180 de grade - cu o singură mișcare de rotație, se întoarce cu fața spre ceilalți pasageri. Noi am lucrat la materializarea acestor idei de bază aproximativ un an. "

La fel de izbitoare sunt geamurile laterale asimetrice ale Vision Renndienst, care creează două zone distincte în interior. Pasagerii se pot retrage în parte care este închisă dacă, de exemplu, doresc să facă un pui de somn, în timp ce o fereastră mare de cealaltă parte oferă o vedere neobstrucționată a străzii.

Deci, ce urmează pentru Renndienst în continuare? Ivo van Hulten, director Porsche pe design a experienței de utilizator, spune că dorește ca acesta să „prindă suflet”, probabil, făcând aluzie la un asistent IA. Ar fi mișto, dar nu la fel de mișto ca, de exemplu, lansarea Renndienst cu o transmisie Taycan.

Managerul Toyota care deține o Tesla se opune unei treceri complete la mașini electrice și susține cele hibride și plug-in-uri

 

Cercetătorul șef Toyota, CEO al Institutului de cercetare Toyota și proprietar al modelului Tesla X, Gill Pratt, a publicat recent un articol: "Carbonul – inamicul nostru: să folosim tot ce avem pentru a lupta cu el." În opinia sa, omenirea are nevoie de hibrizi și plug-in-uri pentru a folosi la maxim rezerva limitată a  bateriilor și pentru a reduce emisiile de carbon.

Vom începe prin a aduce un omagiu Toyota pentru că este regina hibrizilor. Mai mult, plug-in-ul Toyota Prius Prime este o mașină excelentă din mai multe motive, iar Toyota RAV4 Prime este poate chiar cea mai bună opțiune. Cu toate acestea, deoarece majoritatea producătorilor auto trec la mașini electrice, Toyota rămâne acum în urmă.

Cu toate acestea, Pratt nu susține accentul pe vehicule electrice din mai multe motive. El indică costul ridicat al producerii celulelor bateriilor.

Pratt subliniază că trebuie să folosim cu înțelepciune fiecare celulă a bateriei. El a scris: "Acest lucru înseamnă că bateriile vor fi plasate într-un număr mai mare de vehicule electrificate, inclusiv hibride și plug-in-uri, în loc să le pună pe toate într-un număr mai mic de vehicule electrice, cum ar fi modelul meu X... noi aproape că niciodată nu facem plinul cu benzină al RAV4 Prime PHEV, care are o baterie de 6 ori mai mică decât la Model X. Pentru aceleași investiții în baterii ca la un Model X, alți cinci clienți RAV4 Prime își pot reduce amprenta de carbon."

Pratt ne amintește, de asemenea, că diferite persoane au nevoi diferite. Acest lucru este valabil mai ales atunci când vorbim despre diverse piețe mondiale, locuitori ai orașelor mari și fermieri, oameni care lucrează acasă și cei care călătoresc frecvent, iar această listă poate continua. El crede că Toyota și alți producători auto ar trebui să ofere diverse opțiuni care să fie cele mai bune pentru toți clienții.

Într-adevăr, cea mai bună alegere pentru mulți poate fi un BEV, iar mulți proprietari Tesla din întreaga lume au dovedit acest lucru. Totuși, acest lucru nu înseamnă că BEV este cea mai bună opțiune pentru toată lumea. Și, dacă oamenii care nu pot sau nu doresc să se mute la un BEV nu au alte opțiuni "curate", cel mai probabil se vor opri doar la o mașină pe benzină. Pratt concluzionează:

"Drept urmare, eu, la fel ca și Toyota, consider că ar fi o greșeală uriașă pentru guvernele din întreaga lume de a lua decizii înguste, cum ar fi insistența ca toate mașinile să fie BEV. În schimb, cea mai bună soluție este de a permite producătorilor să introducă inovații în toată diversitatea, pentru a alege vehicul cu emisii reduse de carbon care se potrivește cel mai bine pentru condițiile lor."

După ani de întârzieri Tesla începe în sfârșit producția camionului Semi

Deși există deja câteva modele de camioane electrice pe drumuri, niciunul dintre ele nu permite transportarea unor încărcături semnificative pe distanțe lungi precum cum ar fi promițătorul Tesla Semi.

Când Tesla Semi a fost dezvăluit în 2017, producătorul auto a declarat că versiunile de serie cu capacitatea de încărcare 36 de tone vor avea o autonomie de 480 și 800 km pentru 150.000 USD și, respectiv, 180.000 USD. De asemenea, va avea cel mai mic cost de exploatare printre camioane, ceea ce îl va face extrem de competitiv într-o industrie în care contează fiecare cent. Cu toate acestea, vehiculul electric s-a confruntat cu multe întârzieri. Când Tesla a fost prezentată în 2017, ea a declarat că va intra pe piață în 2019 și a început să primească comenzi de la multe companii care doresc să-și electrifice parcurile auto.

Tesla nu a putut livra camionul în 2019, așa că a fost amânat pentru 2020 și apoi pentru 2021. Dar acum lucrurile încep să se miște. Linia de producție a punților este gata, iar linia de asamblare completă trece prin testări finale înainte de începerea producției. Tesla a declarat că intenționează să utilizeze primele câteva camioane Tesla Semi pentru propriile operațiuni, dar se așteptă ca primele camioane să fie livrate în acest an și clienților cu rezervări pe termen lung. PepsiCo, unul dintre cei mai mari deținători de precomenzi Tesla Semi, a declarat recent că se așteaptă să primească primele 15 camioane Tesla Semi pentru uzina Frito-Lay din Modesta, California.

Dacă Tesla va respecta specificațiile și prețurile pentru Tesla Semi este dificil să estimat impactul pe care îl poate avea asupra industriei transportului de mărfuri.

Electrificarea industriei de transport de marfă va avea un impact enorm asupra emisiilor nocive. Într-o industrie extrem de competitivă, deciziile sunt adesea luate folosind foile de calcul. Iată unde Tesla Semi are capacitatea de a acoperi majoritatea rutelor de camioane din SUA, oferind în același timp costuri de exploatare mai mici datorită economiei de combustibil și întreținere.

Full-Self-Diving de la Tesla a devenit disponibil pentru o subscripție lunară de 199 USD

Până ieri Tesla vindea pachetul Full-Self-Diving pentru o plată unică de 10000 USD. Acesta includea mai multe funcții automate de asistență a șoferului: navigare pe autopilot, schimbarea automată a benzii, un calculator complet autonom, recunoașterea indicatoarelor rutiere, a luminilor de la semafoare și alte funcții.

Anul trecut noi am anunțat despre unele semne că Tesla lucrează la un abonament pentru Full Self-Driving (FSD). Elon Musk spunea că Tesla intenționează să lanseze o astfel de opțiune "la sfârșitul anului 2020." Acest lucru nu s-a întâmplat, m-ai târziu CEO-ul a amânat lansarea la "începutul anului 2021". În martie Musk a spus că acest lucru se va întâmpla "cu siguranță" în al doilea trimestru al anului 2021. În aprilie Musk a declarat că abonamentul va fi în luna mai, dar acest lucru, de asemenea, nu s-a întâmplat.

Și iată, în sfârșit, astăzi producătorul auto a postat o actualizare software pentru aplicația sa mobilă, în care este inclusă o opțiune nouă "abonament":

Tesla a descris noul produs printr-un mesaj trimis proprietarilor cu titlul "Vă prezentăm autonomie deplină pe bază de abonament. Posibilitatea completă de conducere autonomă este acum disponibilă cu un abonament lunar.”

Funcțiile incluse în prezent necesită supraveghere activă de către șofer și nu fac automobilul complet autonom.

Cei care au o mașină fără un computer FSD (HW3.0) pot comanda un abonament lunar, dar vor trebui să plătească 1500 USD pentru actualizarea computerului, care este inclus în costul achiziției directe de 10000 USD.

Tesla, de asemenea, vinde pachetul pentru 99 USD pe lună pentru cei care au cumpărat în trecut vechiul pachet Enhanced Autopilot, în care sunt incluse de pe acum unele caracteristici din pachetul FSD.

Abonamentul poate fi anulat în orice moment prin intermediul aplicației mobile.

Tesla își modernizează rețeaua de stații rapide Supercharger la 300 kW

Tesla  mult timp a fost lider în domeniul încărcării rapide a automobilelor electrice.

Cu toate acestea, în ultima perioadă, alți producători auto au lansat automobile electrice care acceptă până la 350kW, iar câteva rețele de încărcare concurente au început să implementeze stații cu această capacitate. De exemplu, Hyundai Ioniq 5 prezintă parametri de încărcare cu adevărat impresionante. Porsche a promis, de asemenea, că Taycan-ul său va fi modernizat de la 270 kW la 350 kW.

Pentru a nu fi lăsat afară, Elon Musk a confirmat, într-un nou tweet din această dimineață, creșterea puterii Supercharger de la 250kW la 300kW:

CEO-ul nu a dezvăluit exact care automobil Tesla va putea primi o putere atât de mare. Noile S și X, care sunt echipate cu baterii noi, sunt principalii suspecți. Deși același lucru este valabil și pentru Roadster și Cybertruck, în care, de asemenea, se vor utiliza baterii 4680.

Ce este OCPP și de ce este important pentru viitorul vehiculelor electrice?

Stațiile de încărcare a vehiculelor electrice sunt o tehnologie nouă. Astfel, proprietarii stațiilor de încărcare și șoferii vehiculelor electrice învață rapid diverse terminologii și concepte.

În ultimii ani producătorii stațiilor de încărcare și rețele de încărcare colaborează împreună pentru a oferi o modalitate mai simplă pentru furnizarea serviciilor de încărcare șoferilor de vehicule electrice. Aceste îmbunătățiri fac procesul de încărcare mai ușor și mai accesibil ca niciodată.

Cel mai recent standard din lumea de încărcare a vehiculelor electrice este OCPP.


Ce este OCPP?

OCPP se descifrează ca Open Charge Point Protocol. Mai simplu spus, este o rețea deschisă pentru stații de încărcare.

Până la OCPP rețelele de tarifare erau închise și nu permiteau proprietarilor stațiilor de încărcare să schimbe rețeaua de tarifare, dacă au nevoie de alte funcții sau prețuri. În loc de aceasta ei au trebuit să înlocuiască complet echipamentul (stația de încărcare) pentru a obține o altă rețea. Cu OCPP proprietarii stațiilor de încărcare pot fi siguri că la instalarea echipamentului se va lua în calcul viitoarele progrese tehnologice.

Care este diferența dintre OCPP 1.6 și OCPP 2.0.1?

OCPP 1.6, adoptat în 2015, include gestionării balansării încărcării. Balansarea încărcării este o caracteristică excelentă, deoarece permite conectarea mai multe stații de încărcare între ele în serie folosind un singur circuit. Stațiile de încărcare împart inteligent circuitul în funcție de numărul de vehicule electrice conectate. Balansarea încărcării este o modalitate excelentă de a reduce costurile de instalare, deoarece aveți nevoie doar de un circuit pentru 2-4 stații de încărcare.

OCPP 2.0.1, adoptat în 2020, include tot ceea ce este în OCPP 1.6, precum și multe altele. Noile caracteristici, cum ar fi procesarea îmbunătățită a tranzacțiilor și securitatea suplimentară, îmbunătățesc în continuare procesul de încărcare.

Cea mai importantă noutate este funcția Plug and Charge, care îmbunătățește semnificativ experiența de încărcare pentru șofer. Cu funcția Plug and Charge șoferii de mașini electrice se conectează pur și simplu pentru a începe încărcarea. Accesul și facturarea se efectuează fără probleme între încărcător și mașină. Datorită Plug and Charge nu este necesar să citiți datele cardului de credit, să citiți etichete RFID sau aplicații pe smartphone. De fapt, Tesla face acest lucru cu stațiile sale de încărcare de mai mulți ani.


 


Tesla Supercharger nu acceptă OCPP

Rețeaua extinsă Tesla Supercharger nu acceptă OCPP. Este considerată o rețea închisă.

Cu toate acestea, rețeaua Tesla Supercharger Network este încă standardul de aur al industriei. De fapt, începând cu februarie 2021 Tesla, cu desăvârșire, este cea mai populară rețea de încărcare rapidă cu curent continuu, reprezentând aproape 25% din piață. În plus, rețeaua Tesla Supercharger Network este cunoscută și pentru un număr mare de prize la fiecare stație. În medie stațiile Tesla Supercharger au 9,9 conectori la stație, în timp ce altele au 1,9 conectori la stație.

În plus, Tesla intenționează treptat să deschidă unele dintre Supercharger-urile sale pentru alți producători auto. Recent au apărut știri că Tesla va deschide două Supercharger cu protocol deschis în Norvegia și șase în Suedia. Cu toate acestea, Tesla (în prezent) nu este listată ca membru al Open Charge Alliance, care reglementează activitatea OCPP.

Cea mai zgomotoasă mașină electrică de curse McMurtry Spierling

Arată ca un Batmobile și oferă o idee despre viitorul mașinilor sport.

În fiecare an mașinile electrice sportive din ce în ce mai interesante apar la Goodwood Fesival of Speed, iar McMurtry Spierling în acest an este unul dintre cele mai tari. Aceasta este o mașină mică cu un singur loc cu acționare electrică și ventilatoare masive în spate, care oferă forță de apăsare.

Capacitatea de a controla forța de apăsare aplicată părții din spate cu ajutorul comutatoarelor de pe volan deschide pentru piloți o lume de posibilități cu totul nouă.

Motoarele ventilatoarelor produc 80 de cai putere, iar atunci când sunt pornite la maxim, generează până la 120 de decibeli și sună ca un adevărat motor cu reacție!

Spierling are 1000 de cai putere și tracțiune spate. Aceasta este o mașină foarte mică și îngustă, realizată în întregime din fibră de carbon. Are o baterie reîncărcabilă de 60 kWh care poate funcționa de la 30 la 60 de minute, în funcție de regimul cursei.

După prezentarea lui Spéirling la Goodwood Fesival of Speed, McMurtry se va angaja într-un program pentru a stabili o serie de recorduri mondiale pentru a-și demonstra adevăratul potențial în sportul auto.

Video:

 

Tesla în sfârșit a lansat mult-așteptata actualizare Full Self-Driving Beta V9

Acest eveniment a fost așteptat de mult timp, dar a fost amânat în mod repetat. Și iată, noaptea trecută actualizarea software-ului Tesla FSD Beta V9 a fost prezentată oficial.

Noua versiune folosește acum Tesla Vision - un sistem de vizualizare computerizată care se bazează doar pe imagini optice și nu pe datele senzorului radar, care anterior a fost o parte importantă din Tesla. Musk a numit noua actualizare "uluitoare" și un pas important spre asigurarea faptului că pachetul Tesla FSD într-adevăr oferă un sistem de conducere complet autonom.

Tesla nu a intrat în detalii despre îmbunătățirea sistemului de conducere. În schimb, producătorul auto a repetat avertismente importante cu privire la utilizarea acestei funcții:

"Full Self-Driving se află într-o versiune beta timpurie cu acces limitat și trebuie utilizată cu o extremă precauție. În cel mai nepotrivit momentul poate funcționa incorect, așa că trebuie să țineți întotdeauna mâinile pe volan și să acordați mai multă atenție drumului.”

Tesla a scris despre noua vizualizare de conducere aplicată modelului S și modelului X, care sunt echipate cu un ecran de bord:

"Vizualizarea conducerii a fost îmbunătățită pentru a sprijini mai bine capacitățile de conducere autonomă completă. Când FSD este activat pe panoul de bord va fi afișată o vizualizare extinsă pentru  afișarea informațiilor suplimentare despre mediu. Aplicațiile din partea stângă și dreaptă a panoului de bord vor fi închise temporar, iar viteza de conducere, disponibilitatea pilotului automat, viteza setată a pilotului automat și limita de viteză detectată se vor deplasa în partea de jos a panoului de bord."

Modificările nu sunt atât de radicale pentru automobilele Model 3 și Model Y, care nu au un panou de bord separat, dar în schimb informațiile indicate mai sus sunt afișate pe ecranul central.

Noua actualizare este adăugată numai la programul de acces timpuriu Tesla. Conform celor mai recente informații, aproximativ 2000 de proprietari Tesla participă la program, majoritatea dintre care sunt angajați Tesla.

Unii dintre ei deja postează videoclipuri despre primele lor impresii cu noua versiune de software:

Smart Electric Drive 17.6 kW - чертовски крутой малыш!

Неожиданно! - Вот самое правильное описание наших эмоций от тест-драйва электрического смарта. Эта машина намного больше, чем кажется. Естественно, в переносном смысле слова "больше"))

BMW a prezentat un scuter electric futurist remarcabil

BMW, totuși, a dus la bun sfârșit conceptul său futurist al unui scuter electric numit BMW CE 04. Acesta nu mai este doar o imagine frumoasă, este complet pregătit pentru producție.

BMW CE 04 este foarte aproape de conceptul original prezentat trecut. Nu duce lipsă de culori luminoase, panouri plutitoare, compartimentele pentru depozitarea lucrurilor și marginile unghiulare.

Scuterul electric include un motor electric montat pe cadru, cu o capacitate de 31 kW (42 CP), destinat unei accelerări urbane rapide. Poate atinge viteza de 50 km/h în 2,6 sec, iar aceasta înseamnă că șoferii nu ar trebui să întâmpine probleme cu o pornire rapidă de la semafor. Scuterul poate atinge o viteză maximă de 120 km/h (75 mile pe oră).

CE 04 este mult mai puternic decât alte scutere electrice urbane de dimensiuni mari de pe piață.

Judecând după profilul destul de subțire și plat al șeii, acesta nu este un scuter turistic pentru distanțe foarte lungi. CE 04 este orientat spre pasagerul urban, unde așa caracteristici precum un compartiment de depozitare a căștii, eventual, va aduce puncte pe piață.

BMW CE 04 poate fi încărcat la o priză simplă la domiciliu, la un dispozitiv de încărcare de perete sau o stație de încărcare publică.

Dispozitivul de încărcare intern de 2,3 kW oferă un timp de încărcare până la patru ore. Este disponibil un dispozitiv suplimentar de încărcare rapidă cu capacitatea de 6,9 kW care reduce timpul de încărcare de la 20% la 80% în 45 de minute.

Există o treaptă de mers înapoi, care este foarte utilă pentru un scuter care cântărește 230 kg.

Un ecran color TFT mare cu diagonala de 10,25 inchi servește centru de control. Ecranul include, de asemenea, funcții de navigare care permit șoferului să țină telefonul în buzunar în loc să-l folosească ca dispozitiv GPS suplimentar.

Scuterul va fi disponibil în 2022 și va costa aproximativ 9.000 de euro.

Director general BMW AG Oliver Zipse:

”BMW CE 04 este noua noastră stea electrică pentru oraș. Acesta combină conducerea electronică cu emoțiile și plăcerea de a călători cu o motocicletă. Cele mai noi tehnologii și cele mai bune baterii reîncărcabile care, de asemenea, oferă energie și pentru BMW iX. La fel ca CE 04, toate viitoarele noi modele BMW Motorrad pentru mobilitate urbană vor fi doar electrice”.

 

Video despre BMW CE 04:
 

Conceptul de autoutilitară electrică Mini Urbanaut este cu un pas mai aproape de realitate

De obicei, concept car-urile nu ies la bis spre deosebire de autoutilitara electrică Mini Vision Urbanaut. Mini intenționează să prezinte Urbanaut actualizat în iulie la Conferința DLD Summer din München.

Noua versiune arată mai realistă, decât prima iterație a Urbanaut prezentată în noiembrie 2020.

Urbanaut are un parbriz pliabil și un interior care poate fi folosit ca spațiu de locuit. Potrivit unui comunicat de presă Mini, interiorul este format din materiale regenerabile și reciclate. Designerii au căutat să păstreze materialul folosind mai puține detalii și, de asemenea, au abandonat cromul și pielea.

Tesla a majorat prețul la Model Y. Din nou

În ultimele luni Tesla a majorat aproape neîntrerupt prețurile la toată gama sa. Astăzi ea a mărit din nou prețul la Model Y.

Tesla a crescut prețurile pentru Model 3 la sfârșitul lunii martie. În aprilie producătorul auto a mărit din nou prețurile pentru Model 3 și Model Y, care a fost urmată de o altă creștere la sfârșitul lunii aprilie și alta la începutul lunii mai.

Creșterile de prețuri în sine sunt mici, dar devin semnificative în ansamblu.

Prețurile pentru Model 3 s-au stabilizat recent, însă Tesla continuă să mărească prețurile pentru Model Y. La începutul acestei luni, Tesla a ridicat prețul pentru Model Y Long Range cu 500 $. Acum Tesla a majorat din nou prețul modelului de bază Y până la 52990 $:

Elon Musk a explicat recent că creșterea prețurilor este cauzată de "presiuni puternice asupra prețurilor în lanțul de aprovizionare din întreaga industrie". În ultimele luni industria auto a fost lovită puternic de o lipsă globală de cipuri.

Tesla își poate permite să transfere creșterea prețurilor către consumatori, deoarece cererea pentru mașinile sale este foarte puternică. Comenzile pentru noul Model Y, care sunt plasate în prezent în SUA vor fi livrate abia în septembrie.

CEO Harley-Davidson: „Electrificarea este o realitate”

În mai puțin de trei săptămâni gama de motociclete electrice Harley-Davidson LiveWire va lansa prima sa motocicletă sub o nouă marcă și cu sprijinul deplin al CEO-ului companiei, orientat spre electricitate.

Compania a anunțat la începutul acestui an că producerea motocicletelor electrice va fi lansată sub propria sa marcă, cunoscută sub numele LiveWire. Potrivit celor de la Harley-Davidson, primul model sub această marcă va fi prezentat pe 8 iulie.

În așteptarea acestei prezentării, CEO-ul Jochen Zeitz nu a lăsat nici o îndoială cu privire la sentimentele sale referitor la creșterea continuă a industriei motocicletelor electrice: „Electrificarea este o realitate. Viitorul va fi a motocicletelor electrice. Dorim să fim un lider în acest domeniu.”

Jochen Zeitz a comentat la summit-ul CNBC Evolve Global Summit, discutând despre progresul continuu al companiei în domeniul automobilelor electrice: „Toate valorile care l-au făcut pe Harley măreț în ceea ce privește aventura, libertatea, înțelegeți libertatea sufletului, așa cum spunem noi, sunt de asemenea valori care în mare parte se traduc ca LiveWire, deși, știți, pentru un client diferit, mai urban.”

Elon Musk vrea ca fabrica gigantică din Berlin să fie acoperită cu graffiti

Tesla este foarte diferită de alți producători auto, iar asemenea planuri îndrăznețe confirmă acest lucru.

Este timpul pentru etapa finală de construcție a gigafabricii Tesla de lângă Berlin. Pentru a face uzina germană de automobile un loc atractiv de lucru, Tesla oficial a propus pictorilor să-și prezinte portofoliile, dacă vor să contribuie la acoperirea Giga Berlin cu arta graffiti.

Deoarece aceasta este o fabrică uriașă și există mai multe clădiri care vor fi construite în viitorul apropiat și îndepărtat, Tesla va avea nevoie de o întreagă echipă de pictori pentru a finaliza acest proiect creativ.

Berlinul este încă considerat capitala mondială a graffiti. Deci, probabil ca Tesla va obține o mulțime de portofolii pentru acest proiect de artă, deoarece există o rezervă bună de pictori talentați locali.

Hyundai Ioniq 5 a stabilit un nou record al vânzărilor

Ioniq 5 este deja mai cunoscut, ca toate celelalte automobile electrice și plug-in-uri Hyundai luate împreună.

Hyundai accelerează. Odată cu lansarea absolut noului Hyundai Ioniq 5, compania stabilește un nou record lunar al vânzărilor de automobile plug-in. În luna mai, compania a raportat 8.977 de automobile plug-in vândute, în creștere cu 34% față de acum un an, ceea ce reprezintă 7,1% din vânzările totale ale mărcii. Recordul anterior a fost de 8.924 în octombrie 2019.

Vânzări după tipul de transmisie:

BEV: 7.760 (în creștere cu 29%)

PHEV: 1.217 (în creștere cu 84%)

FCV: 898 (în creștere cu 163%)

Hyundai Ioniq 5 este acum cel mai vândut model plug-in Hyundai, presupunem că așa va fi și în continuare până la sfârșitul acestui an.

Volumul depășește deja 5.300 de unități pe lună, iar după luna Iunie, Ioniq 5 ar trebui să depășească Hyundai Kona Electric după vânzările anuale.

Rezultatele modelelor pentru ultima lună (și pentru anul curent):

Hyundai Ioniq 5 - 5335 (8.554 de la începutul anului)

Hyundai Kona Electric - 1.637 (12.305 de la începutul anului)

Hyundai IONIQ Electric - 788 (5.271 de la începutul anului)

Hyundai IONIQ Plug-in - 633 (3.771 de la începutul anului)

Automobilele electrice Canoo vor fi lansate în producere anul viitor

Canoo, o companie din California, a anunțat joi că intenționează să utilizeze VDL Nedcar din Olanda, ca partener de producere pe contract. Nedcar va supraveghea producerea automobilului complet electric Lifestyle de 34.750 USD.

Nedcar, care produce în prezent Mini Countryman în baza unui contract în Olanda, va supraveghea ceea ce Canoo numește producerea Fazei 1, care urmărește producerea a 1.000 de vehicule în 2022. În 2023 este planificată producerea a 15.000 de automobile pe an.

Canoo a dezvăluit preistoria schimbării rapide a strategiei sale de afaceri la care făcea aluzie timp de câteva luni. Deși anterior se aștepta să fie un producător de automobile numai pe bază de abonament, acum se așteaptă ca mai puțin de 20% din afacerea sa să fie bazată pe abonament. Compania susține că sarcinile de logistică sunt prea mari pentru capital. Modelul de abonament se va extinde mai lent și va ajunge la o bază mai restrânsă de clienți. Și, poate cel mai important, un astfel de model limitează stimulentele la nivelul consumatorilor pentru automobilele electrice - mai ales având în vedere creșterea potențială a creditului fiscal pentru automobilele electrice.

Compania Canoo a prezentat o întreagă gamă de automobile, inclusiv o autoutilitară și un pick-up.

Echiparea tehnică a mașinilor nu a fost modificată. Se așteaptă ca fiecare unitate de acționare să producă aproximativ 350 CP, iar modulele bateriei - din celule cilindrice în format 2170 - vor fi integrate structural în carcasă.