Până în 2027, automobilele electrice în Europa vor fi mai ieftine decât automobilele convenționale

Recent, agenția Transport & Environment a solicitat Bloomberg New Energy Finance să studieze piața automobilelor electrice ușoare în Europa pentru a determina când vor deveni mai ieftin de fabricat decât vehiculele convenționale cu benzină. Răspunsul BNEF este că 2027 este anul...

Statistica vânzărilor automobilelor electrice și plug-in în lume de la începutul anului: perioada ianuarie-august 2021

În luna august 2021 înmatriculările globale a automobilelor electrice și plug-in au crescut cu 114% comparativ cu luna august 2020, ajungând la 516.000 unități (adică 7,7% din ponderea totală a pieței auto). Din acestea 71% sunt automobile complet electrice (BEV). În total au fost înregistrate aproximativ 365.000 de BEV-uri sau 5,4% din totalul pieței auto.

Luând în considerație că de la începutul anului numărul de automobile electrice și plug-in-uri vândute la nivel mondial a ajuns la 3,5 milioane (cu o cotă record de 6,6%), și cunoscând că în mod tradițional vânzările în ultimele luni ale anului sunt bune, ne așteptăm la vânzarea a 7 milioane de unități până la sfârșitul anului. Pentru comparație: în 2020, doar 3,1 milioane au fost vândute. Nu-i rău, ținând cont de deficitul actual de cipuri, nu?

Ford dublează planul de producție a vehiculelor electrice F-150 Lightning, dar acest lucru nu este suficient pentru a satisface cererea

Ford intenționează să dubleze producția camionetei sale electrice F-150 Lightning. Acest pas a fost un răspuns la cererea înaltă: Ford a rezervat deja 120.000 de precomenzi înainte de lansarea sa în primăvara anului 2022.

Noul plan al celor de la Ford include producerea a 15.000 de vehicule în 2022, 55.000 în 2023 și 80.000 în 2024. Apoi Ford va urmări 160,000 de vehicule în 2025, când va apărea a doua generație Lightning, care va fi dezvoltat pe noua mașină electrică Ford TE1 (spre deosebire de actualul Lightning, care folosește o platformă modificată F-150). Ford va cheltui suplimentar 850 milioane de dolari pentru a atingerea acestei noi obiective de producție. În total, compania a anunțat despre planurile de a cheltui peste 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea vehiculelor electrice până în 2025.

Însă, în ciuda acestei creșteri a producției, planul de electrificare Ford este încă neglijabil în comparație cu numărul de F-150 pe benzină pe care intenționează să le vândă în același interval de timp.

Ford vinde aproape 1 milion de camioane din seria F pe an. Astfel, în total, din acest an până la sfârșitul anului 2024, această înseamnă că Ford va vinde aproximativ 140.000 de camioane electrice F-150 și până la 4 milioane de camioane pe benzină din seria F. Acest plan de producție limitat poate duce, de asemenea, la prețuri mari pentru primii cumpărători.

Am mai trecut deja prin asta – mulți ani companiile amânau producerea automobilelor electrice, spunând că cererea nu este suficient de mare (CEO-ul Ford Mark Fields a pus la îndoială "realitățile pieței" a cererii de mașini electrice încă în 2016), iar apoi au lansat o mașină electrică și au fost uimiți de cât de mare este cererea pentru aceasta.

F-150 Lightning este unul dintre cele mai atractive vehicule electrice, care va apărea în curând și a capturat imaginația țării, unde F-150 pe benzină a fost cea mai bine vândută mașină zeci de ani. Toată lumea vorbește despre acest camion și toată lumea îl vrea.

Mașinile i-au foc în fiecare zi, însă doar cele electrice apar în știri

Atunci când un vehicul i-a foc, puțini oameni se interesează. Însă totul se schimbă în cazul când i-a foc o mașină electrică. În acest caz, evenimentul este transmis la toate posturile de știri. Tesla pe propriul exemplul a simțit efectul unei astfel de anti-publicități, după trei incendii ale mașinilor sale.

Acum, Tesla vrea să restabilească dreptatea și postează date din acces deschis despre numărul de incendii ale modelelor sale și ale automobilelor cu motoare cu ardere internă. În 2019, au existat aproape 190.000 de incendii de automobile în Statele Unite – însă doar o mică parte din ele au fost vehicule electrice.

„Din 2012 până în 2020 la fiecare 205 milioane de mile a existat aproximativ un incendiu la Tesla. La mașinile cu motoare cu ardere internă un incendiu se întâmplă la fiecare 19 milioane de mile, adică de 10 ori mai des.“

Bateriile Tesla sunt proiectate în așa fel încât fiecare celulă este izolat de cele vecine, astfel încât o celula supraîncălzită nu produce o reacție în lanț. Acestea conțin senzori care monitorizează accelerația, încetinirea și înclinarea mașinii pentru a detecta o defecțiune, precum și senzori care detectează fumul și supraîncălzirea.

Eforturile de îmbunătățire a securității continuă. „Noi continuam să îmbunătățim chimia bateriei, structura celulelor, structura bateriei și siguranța pasivă a mașinii pentru a reduce riscul de incendiu cât mai aproape de zero“, au spus cei de la Tesla.

Vehiculele electrice au costuri de întreținere planificate cu 40% mai mici, comparativ cu automobilele pe benzină

Automobilele electrice sunt mai simple decât automobilele cu combustie internă sau hibride, ceea ce duce la costuri mai mici de întreținere. Acest lucru este confirmat de raportul Biroului pentru Eficiență Energetică și Energie Regenerabilă a Departamentului pentru Energie al SUA.

Conform datelor, motoarele cu combustie internă (ICE) în SUA necesită în medie 0,101 USD  cost estimativ de întreținere planificată pe milă. Automobilele hibride (HEV) sunt ceva mai bune - 0,094 USD (cu 7% mai puțin), iar plug-in-urile (PHEV) - 0,090 USD (cu 11% mai bune decât ICE). Cu toate acestea, adevăratul progres o reprezintă vehiculele complet electrice (BEV) costul cărora reprezintă 0,061 USD, ceea ce este un rezultat cu 40% mai bun comparativ cu automobilele cu combustie internă.

BEV sunt cele mai bune atât în ​​ceea ce privește economia de energie, cât și de întreținere.

Costul estimativ al întreținerii tehnice planificate pentru un automobil electric este de 6,1 cenți pe milă, în timp ce costul unui vehicul convențional cu motor cu ardere internă este de 10,1 cenți pe milă. Automobilele electrice nu au ulei de motor, curea de distribuție, senzor de oxigen, bujii și multe altele, care necesită costuri suplimentare la întreținerea tehnică.

Piața vehiculelor electrice din Italia s-a triplat în 2020

S-ar putea tripla din nou în 2021?

Cu peste 32.000 de vehicule electrice vândute (a se vedea Datele Unrae) piața italiană BEV s-a triplat în 2020. PHEV-urile au crescut, la egalitate cu vehiculele electrice, constituind peste 27.000 de unități, o creștere de patru ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea fără precedent din 2020 a fost determinată în principal de modele compacte din segmentele A și B, caracteristice pieței italiene.

Renault Zoe a depășit cu ușurință toți concurenții, luni la rând acumulând puncte, ajungând la 5.470 înregistrări, ceea ce reprezintă aproape 17% din totalul pieței BEV. De facto, predecesorul tuturor vehiculelor electrice compacte a fost și cel mai bine vândut BEV din Europa (aproximativ 100.000 unități).

Smart ForTwo - un bestseller al anului 2019 și vizitator frecvent al străzilor înguste din Italia, a ocupat locul doi cu 3.770 unități.

Tesla Model 3 a finisat anul pe locul trei cu 3.352 unități.

Cu toate acestea, aceasta ar putea fi ultima dată când vom putem observa în top trei modele electrice care deja s-au recomandat, deoarece tempoul accelerat al lansărilor de automobile electrice complet noi inevitabil va perturba serios piața.

Germania a atins 21,7% din plug-uri în ianuarie 2021

În Germania, cea mai mare piață auto din Europa, ponderea vehiculelor electrice plug-in a fost de 21,7% în ianuarie 2021, de peste 3 ori mai mult decât în ​​ianuarie 2020. În același timp, vânzările de vehicule pe benzină au scăzut cu peste 50% în aceeași perioadă. Din 21,7% dintre vehiculele plug-in, 12,1% erau hibrizi plug-in (PHEV) și 9,6% erau vehicule electrice (BEV).

Ponderea hibrizilor de asemenea a crescut cu 62%  și astfel unitatea de putere bazată pe motoare cu ardere internă au fost puternic afectate. Volumele  de producere a motoarelor pe benzină au scăzut cu 50,3%, iar cele diesel - cu 44,8%.

Vânzările Renault de vehicule electrice au atins un nou record

Model de mașină electrică cel mai popular din Moldova, Renault ZOE stabilește noi recorduri în Europa. Numai în decembrie 2020 au fost vândute 21.504 de vehicule complet electrice (cu 206% mai mult decât anul trecut). Renault ZOE în mod previzibil a devenit cea mai bine vândută mașină electrică în 2020 - aproximativ 100 de mii de mașini vândute.

În total Renault a vândut aproximativ 118.900 de vehicule complet electrice în întreaga lume în 2020, inclusiv -115.888 în Europa, dublu față de 2019.  Cota de piață a vehiculelor electrice Renault constituie 6,7% în lume și 11% în Europa.

Peste jumătate din vânzările Toyota în anul 2020 au fost automobile hibride

Grupul Toyota (mărcile Toyota și Lexus) anunță vânzări relativ înalte în Europa. Cu toate acestea, în timp ce alți producători, cresc în mod constant vânzările de vehicule plug-in, Toyota a vândut foarte puține plug-in-uri. În schimb volumul total de vânzări de mașini hibrid reprezintă 53%. În anul 2020, Toyota și Lexus împreună au vândut 993.113 automobile în Europa, dintre care – 529.024 vehicule  hibrid.

Vânzările Toyota Prius Plug-in Hybrid (Prius Prime) au constitiut în Europa doar 2.207 unități (0,24% din totalul vânzărilor auto ale Toyota). Cu toate acestea, anul 2021 se preconizează a fi unul decisiv pentru compania japoneză datorită lansării mai multor modele noi: Toyota RAV4 Prime, furgonului Toyota Proace Electric și crossover-ul electric Lexus UX 300e.