BMW a declarat că până în 2030 vehiculele electrice vor reprezenta jumătate din toate vânzările sale

BMW se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte jumătate din vânzările sale globale până în 2030, însă nu are planuri de încetare a dezvoltării motoarelor cu ardere internă, a declarat producătorul auto săptămâna trecuta în cadrul conferinței sale anuale....

Elon Musk consideră că Tesla se confruntă cu problema înghețatei Baskin-Robbins - prea multe tipuri de baterii

Deficitul de cipuri semiconductoare a dus la închiderea liniilor de producere ale unor producători auto în al doilea trimestru. Cu toate acestea, Tesla a fabricat și livrat mai mult de 200.000 de automobile în perioada aprilie - iunie, iar luni a declarat că a obținut peste 1 miliard de dolari profit net pentru prima dată într-un trimestru.

„Echipele noastre de ingineri în electrotehnică și firmware continuă să lucreze intens pentru a proiecta, dezvolta și testa 19 variante noi de controlere ca răspuns la lipsa continuă a semiconductorilor”, a declarat Tesla într-o actualizare.

CEO Tesla, Elon Musk, a sugerat că în prezent compania operează și cu prea multe tipuri de baterii:

„Chiar acum avem o situație similară cu cea cu care s-a confruntat Baskin-Robbins, dar numai că cu baterii”, - a reflectat el. „Există atât de multe formate și diferite tipuri de compoziții chimice, încât sunt ca 36 de arome de baterii. Acest lucru duce la un coeficient de rezistență inginerească, în care fiecare variantă a compoziției chimice și a formatului celulei necesită anumite abilități de inginerie pentru întreținere și depanare, iar acest lucru încetinește progresul nostru."

Musk a menționat că ar fi ideal să existe două sau, poate, trei factori de formă - o compoziție chimică pentru bateriile pe bază de nichel, care va fi probabil formatul preferat pentru Tesla 4680 și o compoziție chimică pentru fier.

CEO a rezumat că, pe termen lung, elementele bogate în fier ar trebui utilizate pentru stocarea energiei, în timp ce elementele pe bază de nichel ar trebui utilizate pentru transportul cu adevărat pe distanțe lungi în mașini, nave sau avioane.

Managerul Toyota care deține o Tesla se opune unei treceri complete la mașini electrice și susține cele hibride și plug-in-uri

 

Cercetătorul șef Toyota, CEO al Institutului de cercetare Toyota și proprietar al modelului Tesla X, Gill Pratt, a publicat recent un articol: "Carbonul – inamicul nostru: să folosim tot ce avem pentru a lupta cu el." În opinia sa, omenirea are nevoie de hibrizi și plug-in-uri pentru a folosi la maxim rezerva limitată a  bateriilor și pentru a reduce emisiile de carbon.

Vom începe prin a aduce un omagiu Toyota pentru că este regina hibrizilor. Mai mult, plug-in-ul Toyota Prius Prime este o mașină excelentă din mai multe motive, iar Toyota RAV4 Prime este poate chiar cea mai bună opțiune. Cu toate acestea, deoarece majoritatea producătorilor auto trec la mașini electrice, Toyota rămâne acum în urmă.

Cu toate acestea, Pratt nu susține accentul pe vehicule electrice din mai multe motive. El indică costul ridicat al producerii celulelor bateriilor.

Pratt subliniază că trebuie să folosim cu înțelepciune fiecare celulă a bateriei. El a scris: "Acest lucru înseamnă că bateriile vor fi plasate într-un număr mai mare de vehicule electrificate, inclusiv hibride și plug-in-uri, în loc să le pună pe toate într-un număr mai mic de vehicule electrice, cum ar fi modelul meu X... noi aproape că niciodată nu facem plinul cu benzină al RAV4 Prime PHEV, care are o baterie de 6 ori mai mică decât la Model X. Pentru aceleași investiții în baterii ca la un Model X, alți cinci clienți RAV4 Prime își pot reduce amprenta de carbon."

Pratt ne amintește, de asemenea, că diferite persoane au nevoi diferite. Acest lucru este valabil mai ales atunci când vorbim despre diverse piețe mondiale, locuitori ai orașelor mari și fermieri, oameni care lucrează acasă și cei care călătoresc frecvent, iar această listă poate continua. El crede că Toyota și alți producători auto ar trebui să ofere diverse opțiuni care să fie cele mai bune pentru toți clienții.

Într-adevăr, cea mai bună alegere pentru mulți poate fi un BEV, iar mulți proprietari Tesla din întreaga lume au dovedit acest lucru. Totuși, acest lucru nu înseamnă că BEV este cea mai bună opțiune pentru toată lumea. Și, dacă oamenii care nu pot sau nu doresc să se mute la un BEV nu au alte opțiuni "curate", cel mai probabil se vor opri doar la o mașină pe benzină. Pratt concluzionează:

"Drept urmare, eu, la fel ca și Toyota, consider că ar fi o greșeală uriașă pentru guvernele din întreaga lume de a lua decizii înguste, cum ar fi insistența ca toate mașinile să fie BEV. În schimb, cea mai bună soluție este de a permite producătorilor să introducă inovații în toată diversitatea, pentru a alege vehicul cu emisii reduse de carbon care se potrivește cel mai bine pentru condițiile lor."

Elon Musk vrea ca fabrica gigantică din Berlin să fie acoperită cu graffiti

Tesla este foarte diferită de alți producători auto, iar asemenea planuri îndrăznețe confirmă acest lucru.

Este timpul pentru etapa finală de construcție a gigafabricii Tesla de lângă Berlin. Pentru a face uzina germană de automobile un loc atractiv de lucru, Tesla oficial a propus pictorilor să-și prezinte portofoliile, dacă vor să contribuie la acoperirea Giga Berlin cu arta graffiti.

Deoarece aceasta este o fabrică uriașă și există mai multe clădiri care vor fi construite în viitorul apropiat și îndepărtat, Tesla va avea nevoie de o întreagă echipă de pictori pentru a finaliza acest proiect creativ.

Berlinul este încă considerat capitala mondială a graffiti. Deci, probabil ca Tesla va obține o mulțime de portofolii pentru acest proiect de artă, deoarece există o rezervă bună de pictori talentați locali.

Politica absurdă a vânzărilor de automobile electrice Mercedes-Benz

Cum poate Mercedes să concureze cu Tesla, dacă își forțează artificial mașinile electrice să concureze cu propriile sale modele cu ardere internă?

Mercedes-Benz are o politică de vânzare foarte ciudată a automobilelor electrice - propun clienților să cumpere mașini cu motoare cu ardere internă! De exemplu, clienții care doresc să procure un Mercedes-Benz EQA (noul crossover electric) constată că după selectarea pe site a EQA, Mercedes le arată o imagine de acest gen:

Arată ca un tabel de comparare a modelelor, dar de ce ar trebui să apară un astfel de tabel pe pagina de configurare a unui produs pe care cumpărătorul l-a ales deja și dorește să-l procure? Privind atent tabelul, putem observa un mesaj care informează clienții că comanda lor  EQA este „unică și poate dura până la 12 săptămâni până la finalizare”. De fapt, ei spun: „Va dura câteva luni. Ați prefera să cumpărați un Mercedes pe combustil fosil? ” Mercedes-Benz direcționează clienții de la pagina de configurare EQA către mai multe „vehicule noi similare, care sunt deja disponibile” niciunul dintre acestea nu sunt electrice.

În opinia noastră, acest lucru arată că cei de la Mercedes-Benz au o atitudine neserioasă față de vânzarea vehiculelor electrice proprii. Este complet inutil. Dacă clienții fac o comandă, atunci sunt gata să aștepte. Oamenii au multe motive pentru a comanda o mașină nouă și să o aștepte. La urma urmei oamenii așteaptă în cozi lungi procurarea de iPhone și PlayStation. Oamenii știu ce vor. Poate că compania își împinge clienții către ICE pentru a stimula vânzările de vehicule deja produse. Este posibil să nu vadă că vehiculele lor electrice se vând bine și cred că au șanse mai mari să vândă ceea ce deja se vinde.