Baterie integrată în caroseria unui vehicului electric - un start-up promițător

Este evident faptul că bateria este o parte indispensabilă a structurii oricărei mașini electrice. O companie cu numele Nanom (cunoscută anterior ca Greenvolt), cu sediul în Islanda, oferă o idee unică. Inginerii doresc să integreze bateriile în caroseria / șasiul unităților de transport. Principiul...

Yamaha intră pe piața vehiculelor electrice

Yamaha este adesea asociată cu motociclete extraordinare, însă acum compania dorește, de asemenea, să producă și vehicule electrice. Vehicule electrice foarte rapide.

Anul trecut Yamaha a anunțat deja planurile de a furniza motoare pentru vehicule electrice altor companii. Ieri compania a anunțat crearea unui motor mai puternic „destinat pentru instalarea în vehicule hiper-electrice”.

În timp ce motorul original avea o putere declarată de la 35 până la 200 kW (de la 47 până la 268 CP), Yamaha a declarat că noul motor produce 350 kW (469 CP). Potrivit companiei, este compact datorită designului în care invertorul este combinat cu motorul și este proiectat să funcționeze cu arhitectura electrică de 800 de volți.

Yamaha nu a discutat despre potențialele aplicații ale motorului, dar a menționat că are capacitatea de a crea prototipuri în conformitate cu specificațiilor clienților într-un timp scurt.

Livrarea motoarelor electrice este doar una dintre numeroasele încercări ale Yamaha de a pătrunde în industria auto în ultimii ani.

Yamaha a furnizat anterior  motoare cu combustie internă pentru Ford Taurus SHO în anii 1990 și apoi pentru Volvo S80 și XC90 până în 2011. Pentru un timp a fost și furnizor de motoare pentru Formula 1.

Tesla va construi o uzină în India

Tesla va înființa o uzină de vehicule electrice în Karnataka, India. Guvernatorul statului Karnataka a confirmat acest lucru sâmbătă.

"Firma americană Tesla va începe producerea vehiculelor electrice în Karnataka", a spus B.S. Yediyurappa într-un comunicat.

Gaurav Gupta, secretar șef al Departamentului de Comerț și Industrie de Stat din Karnataka,, a declarat pentru THM că termenele și modul de lucru Tesla în India nu au fost încă stabilite. Gupta a mai spus că declarația Tesla a urmat după lungi negocieri. Tesla a negociat cu guvernele a cinci state din India, inclusiv Maharashtra, Andhra Pradesh și Tamil Nadu.

Priviți cum se produce partea din spate completă la Model Y

Unul din avantajele  Tesla – constă în încercarea de a acționa diferit, chiar dacă nu o face întotdeauna corect. Este prima companie care dezvoltă un vehicul electric de serie de la zero. Confruntată cu problemele provocate de producerea industrială, ea a creat  mega-turnătorii – bucăți complete, care combină multe elemente. Clipul video prezentat mai sus  este prima demonstrare publică oficială a unei astfel de soluții.

Iată comentariul Tesla la clipul video:

„O mașină gigantă de turnare sub presiunea de 6000 tone, combină partea din spate la modelul Y într-un tot întreg. A fost redusă greutatea părții de jos a caroseriei, a fost simplificat procesul de sudare și redusă complexitatea, datorită cărora a fost o îmbunătățită stabilitate pentru modelul Y. ”

Primul lucru pe care îl demonstrează clipul video -  este o mașină de turnat sub presiune, care este asamblată la Giga Shanghai. Se pare, că se numește DCC 6000. Când una dintre aceste piese întregi turnate, este gata, un robot care se deplasează de-a lungul șinelor o ridică în interiorul mașinii de turnare sub presiune și îl plasează într-un fel de dispozitiv, probabil pentru a măsura dacă piesa turnată nu are probleme geometrice. După inspecție, piesa din spate este plasată într-o carcasă metalică, care alunecă cu ajutorul șenilelor în mișcare.

Se așteaptă ca această tehnologie să reducă costul automobilului și să accelereze procesul de producere.

Elon Musk: Încercăm să producem mașini reale folosind tehnologia mașinilor de joacă

Tesla nu a renunțat la visul său de a produce mașini, creând întreaga caroserie dintr-o singură turnare. Elon Musk a scris recent pe Twitter: „Cu ajutorul mașinilor noastre de turnare uriașe, încercăm literalmente să producem mașini de dimensiuni mari, la fel ca mașinile de joacă”.

Anul trecut, un brevet Tesla a arătat cum compania își imaginează mașina de turnare gigantă, care ar putea crea întregul exoschelet al mașinii. Pentru crearea  unui model turnat  -  S, 3, X, Y sau viitoarea Tesla, probabil va fi necesar de o mașină de turnare mai mare, decât cele  care au fost văzute la uzina auto Tesla din Fremont. De fapt, Giga Berlin a amenajat spațiu pentru opt asemenea mașini în secția de producere.

Așadar, aceste mașini reprezintă prese gigantice Idra, adaptate pentru pregătirea turnării fundului Tesla Model Y. Ceea, despre ce vorbește Musk - este o mașină și mai mare. O claritate asupra acestui concept poate fi văzută în următorul desen, preluat din brevetul Tesla, ce se referă la o mașină gigant de turnare cu carcasă întreagă. O astfel de mașină va fi de dimensiune mult mai mare decât mașinile gigantice de turnat actuale.

Tesla și Waymo au pariat  -  a cărui pilot automat este mai bun

Waymo și Tesla au abordări complet diferite în dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă, dar ambele își propun să dezvolte un pilot automat, care va  putea conduce o mașină mai sigur decât un om.Într-un nou interviu, directorul general Waymo, John Krafchik, a declarat: „Tesla pentru noi nu este un concurent. Noi producem un sistem de conducere complet autonom. Tesla însă este un producător auto care dezvoltă un sistem de asistență pentru șofer foarte bun. Diferența este că Tesla își avertizează șoferii să păstreze întotdeauna mâinile pe volan. În schimb pe volanul nostru scrie „Nu atingeți”.

Krafchik a mai adăugat:

„În practică, aceasta nu funcționează. Este o concepție greșită, că puteți continua să dezvoltați un sistem de asistență a șoferului până când într-o zi, ca prin magie să puteți trece la un sistem de conducere complet autonom. De exemplu, din punct de vedere al siguranței și acurateței, senzorii noștri sunt net superiori, comparativ cu ceea ce vedem la alți producători. ”

Se știe, că Waymo folosește senzori lidar, pe care Tesla nu îi place. Elon Musk a răspuns la noile comentarii ale directorului general Waymo, spunând că sistemul de operare Tesla este mai bun. Din moment ce Tesla a decis să nu folosească senzori lidar, ea s-a bazat pe tehnologia de viziune computerizată susținută de o cameră și tehnologia AI. Tesla și-a dezvoltat propriul cip cu accelerarea rețelei neuronale, la care se referă probabil Musk atunci când vorbește despre „inteligență artificială” și dezvoltă propriul software pentru computerizarea „vederii” acestui cip.

Tesla Model S a evitat coliziunea cu un elan pe un drum înghețat

Modelul S posibil nu este cel mai agil vehicul produs de Tesla (comparativ cu Modelul 3,). Dar asta nu înseamnă, că un sedan mare nu va putea face față unei manevre de evitare în situație rutieră de urgență.

În acest video, în calea unui șofer Tesla de model S apare brusc un elan, care traversează un drum înghețat și înzăpezit din Suedia. Șoferul conducea cu prudență pe un drum de țară îngust, când brusc a văzut un elan care traversa drumul chiar în calea Tesla care se apropia. Cu toate acestea, datorită aderenței anvelopelor de iarnă și programului electronic de stabilizare a vehiculului, manevra evitare a fost efectuată excelent.

Tesla a publicat un video despre producerea bateriei 4680

Tesla a lansat un nou video despre producerea bateriei 4680 în Fremont, statul California.

La Battery Day din septembrie 2020, Tesla a prezentat noua sa baterie revoluționară 4680 și a povestit despre modul în care intenționează să o producă. Anterior, compania s-a bazat întotdeauna pe furnizori externi precum Panasonic pentru a produce baterii pentru vehiculele sale electrice. Dar pentru a reduce cheltuielile, Tesla a trebuit să dezvolte noi procese de producere și să regândească producerea de elemente a bateriilor. Prezentând noile sale elemente, Tesla a declarat că va crește energia de cinci ori și puterea de șase ori, reducând în același timp costul  kilowatt-oră cu aproximativ în jumătate.

Volkswagen ID.4 iernează nu rău

Datorită preîncălzirii habitaclului și a bateriei, încălzirii scaunelor și volanului, parbrizului încălzit și tracțiunii integrale, ID.4 funcționează excelent iarna. Vehiculele electrice moderne pot face față vremii reci. În mașinile care funcționează cu combustibili fosili, de obicei o treime din combustibilul ars, merge la încălzirea motorului, o parte din căldura căruia poate fi utilizată pentru încălzirea habitaclului. Într-o mașină electrică, unde eficiența motorului poate ajunge la 95%, nu există energie suplimentară care ar putea fi utilizată pentru controlul microclimatului din habitaclu. Pornirea încălzirii va reduce autonomia vehiculului, în special la temperaturi foarte reci. La vehiculele electrice, consumul de energie crește deoarece încălzirea consumă o cantitate relativ mare de energie în comparație cu conducerea, mai ales în comparație cu conducerea lentă pe zăpadă.

Volkswagen propune limitarea consumului energiei termice din contul preîncălzirii (folosind aplicația mobilă Volkswagen Car-Net), astfel încât călătoria să înceapă la temperatura dorită, folosind energia electrică de la stația de încărcare (bateria va fi încărcată). Pe lângă aceste caracteristici, ID.4 are și un încălzitor electric rezistiv ca parte a sistemului automat de climatizare Climatronic, care este preconizat să se încălzească rapid, spre deosebire de încălzitoarele tradiționale din mașinile cu motoare cu ardere internă, care uneori pot sufla aer rece în timp ce motorul se încălzește.

Se preconizează, că primele livrări ale tracțiunii pe spate ID.4 către clienții din SUA vor începe în decurs de câteva săptămâni. Următoarea versiune mai performantă cu tracțiune integrală va fi și mai potrivită pentru iarnă. Pe lângă tracțiunea integrală, el deasemenea va primi și un parbriz încălzit.