Detalii tehnice despre Toyota bZ4X - primul crossover electric al companiei japoneze

01.11.2021, 11:48

Toyota a lansat noi informații despre viitorul său SUV electric 2022 bZ4X.

bZ4X este unul din două modele complet electrice pe care Toyota intenționează să le prezinte în curând. Aceasta va avea o baterie pe care Toyota garantează: bateria va păstra în continuare 90% din capacitatea inițială după 10 ani.

bZ4X utilizează o baterie de 71,4 kWh cu o autonomie de aproximativ 490 km, conform standardului WLTC pentru versiunea cu tracțiune față, care va fi, probabil, aproximativ 400 km conformitate standardului EPA. În kilowați-ore pe km, aceasta înseamnă că Toyota poate fi mai bună decât Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E, dar mai slabă decât Tesla Model Y.

Încărcătorul AC este de numai 6,6 kW. Însă încărcătorul DC cu o capacitate de până la 150 kW este capabil să încarce baterie la 80% în doar 30 de minute.

bZ4X a fost construit pe platforma e-TNGA special concepută pentru vehicule electrice, dar nu pe o platformă comună cu modele cu combustie internă. În timp ce bZ4X la exterior este aproximativ de dimensiunea RAV4, Toyota declară că are mai mult spațiu pentru picioare în față și spate.

Accelerația la 100 km/h - 8,4 secunde pentru versiunea cu tracțiune față cu o capacitate de 201 CP sau 7,7 secunde pentru versiunea cu tracțiune integrală cu o capacitate de 215 CP. Pentru comparație: accelerarea Toyota RAV4 Prime este de 5,7 secunde la 100. Adică, în versiunea electrică, Toyota a pus accentul pe autonomie și nu pe caracteristici dinamice.

În ciuda prezenței unei pompe de căldură care ajută la economisirea consumului bateriei pe vreme rece, Toyota a mers și mai departe, și a inventat "încălzirea radială". Această idee a fost dezvoltată ani de zile. Sistemul care utilizează o folie integrată în jurul cabinei ajută la economisirea a până la 20% din energia necesară pentru încălzirea automobilului.

bZ4X cu un singur motor - tracțiune față. Deși știm că bZ4X va oferi versiuni cu tracțiune integrală cu două motoare. Automobilul folosește elementele de comandă de la Subaru X-Mode, care vizează terenuri off-road, pentru tracțiune integrală cu două motoare.

Volanul "yoke". Da, ca la Tesla! Toyota îl numește "volan în formă unică" care se rotește la 150 de grade de la capăt până la capăt, fără a fi nevoie de mișcat mâinile la mijlocul manevrei. Toyota descrie sistemul ca fiind "reducând semnificativ sarcina șoferului la virarea de 180 de grade".

Toyota reglează independent cuplul direcției în funcție de unghiul de rotație.

Toyota spune că folosește o interfață de nivel nou și actualizări wireless, precum și navigația cloud, care va include informații despre trafic, disponibilitatea locurilor de parcare și a stațiilor de încărcare. Datorită recunoașterii vocale avansate, puteți controla ștergătoarele și controlul climei cu ajutorul vocii. De asemenea, este disponibil un sistem de chei digitale pe telefon, care permite să partajați "cheia" cu prietenii și familia, dacă este necesar.

Toyota declară că panourile solare de pe încărcă bateria de tracțiune, restabilind încărcarea atunci când mașina este parcată la soare și pot genera un "echivalent de energie electrică" de aproximativ 1.700 km pe an.

Panoul de instrumente este moale. Aceasta este una dintre inovațiile de design pe care Toyota le-a subliniat și bănuim că ar poate ajuta la absorbția zgomotului de frecvență înaltă din habitaclu.

bZ4X va include funcția "Advanced Park", care este probabil similară cu cea oferită în sedanul hibrid de lux Lexus LS 500h, dar cu posibilitatea de control de la distanță.

Toyota declară că bZ4X poate fi folosit ca o centrală electrică mobilă, furnizând energie electrică caselor și echipamentele de uz casnic în timpul dezastrelor naturale sau al penelor de curent.

* Această știre este prezentată Dvs. grație companiei Wallbox – producător de stații de încărcare inteligente de ultimă generație.

Precedentul articol Urmatorul articol