Pick-up-ul electric Ford F-150 Lightning: autonomie de până la 480 km, de la 39.974 $

Cum să faci ca tranziția la automobile electrice să devină masivă pe vastele teritorii ale Americii? Faceți un pick-up complet electric. De preferință, cel mai bine vândut pick-up din istorie - F-150. Și apoi puneți prețul mai mic decât versiunea pe benzină. Exact asta a făcut Ford....

Geely a creat primul automobil electric sub marca Zeekr

Noul brand complet electric al Geely - Zeekr - a început să livreze modelul lansat recent Zeekr 001 clienților din China.

Primele 50 de mașini au fost transmise clienților în octombrie la uzina Zeekr Intelligent Factory din Ningbo, iar numărul total al lunii a fost de 199. Nu pare prea mult, dar cunoscând capacitatea Geely, am putea vedea în curând mii de Zeekr 001 pe lună.

Specificațiile lui Zeekr 001 sunt destul de interesante, iar acest model este de fapt un test a ceea la ce este capabilă nouă platformă Geely Sustainable Electric Architecture (SEA).

Prețul Zeekr 001 începe de la 44.046 de dolari cu o baterie de 86 kWh și autonomie NEDC de 526 km. Este echipat cu un motor Nidec Ni200Ex cu capacitatea de 200 kW și accelerare la 100 km/h în 6,9 secunde.

Există, de asemenea, versiunea cu tracțiune integrală cu două motoare, două unități Ni200Ex și o baterie de 100 kWh, care dezvoltă o viteză de la 0 la 100 în 3,8 secunde. Potrivit producătorului, sistemul de baterii de 800V permite o încărcare rapidă de la 10% la 80% în 30 minute cu o putere de până la 360 kW.

Pentru Geely, brandul Zeekr ar putea fi un punct de cotitură în China, unde compania rămâne în urma altor producători locali în ceea ce privește vânzările de automobile electrice. În octombrie, compania (inclusiv mărcile Lynk & Co, dar excluzând Volvo și Polestar) a vândut doar 7.909 automobile cu baterii, inclusiv hibride, reprezentând doar 7% din volumul total.

ID.5 – un nou crossover electric de la Volkswagen

Volkswagen a prezentat ID.5, un nou crossover electric care își extinde familia de automobile electrice. Noua mașină este o versiune coupe ID.4.

Ralf Brandstätter, CEO al mărcii Volkswagen:
„ID.5 este electric, sportiv și elegant. SUV Coupe-ul nostru premium cu propulsie complet electrică marchează o altă piatră de hotar în strategia noastră ACCELERATE. Oferă plăcerea de a conduce fără emisii de dioxid de carbon pentru un grup pretențios de clienți. Cu acest model intrăm într-un segment de piață complet nou.”

Dacă sunteți familiarizat cu designul ID.4, puteți fi ușor confuz, deoarece ID.5 arată aproape identic.

Chiar dacă are o nouă plăcuță de identificare, ID.5 este practic un ID.4 cu hayon în stil coupe. Dimensiunile generale sunt aproximativ aceleași.

Volkswagen a comentat designul: „În ciuda formei sale de tip Coupe, ID.5 oferă cu doar 12 mm mai puțin spațiu pentru cap pasagerilor din spate decât Volkswagen ID.4. Ampatamentul lung, de 2.766 mm, facilitează un spațiu interior comparabil cu cel al SUV-urilor din clasele superioare de vehicule. Portbagajul are o capacitate de încărcare de 549 de litri, iar materialele și asamblarea automobilului sunt de cea mai înaltă calitate.”

Modelul VW ID.5 Pro de nivel elementar va fi echipat cu un singur motor cu tracțiune spate de 174 CP și o baterie de 77 kWh, care va oferi o autonomie de peste 500 km. Ca și în cazul ID.4, va fi disponibilă varianta cu două motoare.

ID.5 va fi lansat pentru prima dată pe piața europeană anul viitor. Mai multe informații despre disponibilitate și prețuri, la nivel mondial, sunt așteptate în următoarele luni.


* Această știre este prezentată Dvs. grație companiei Wallbox – producător de stații de încărcare inteligente de ultimă generație.

Detalii tehnice despre Toyota bZ4X - primul crossover electric al companiei japoneze

Toyota a lansat noi informații despre viitorul său SUV electric 2022 bZ4X.

bZ4X este unul din două modele complet electrice pe care Toyota intenționează să le prezinte în curând. Aceasta va avea o baterie pe care Toyota garantează: bateria va păstra în continuare 90% din capacitatea inițială după 10 ani.

bZ4X utilizează o baterie de 71,4 kWh cu o autonomie de aproximativ 490 km, conform standardului WLTC pentru versiunea cu tracțiune față, care va fi, probabil, aproximativ 400 km conformitate standardului EPA. În kilowați-ore pe km, aceasta înseamnă că Toyota poate fi mai bună decât Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E, dar mai slabă decât Tesla Model Y.

Încărcătorul AC este de numai 6,6 kW. Însă încărcătorul DC cu o capacitate de până la 150 kW este capabil să încarce baterie la 80% în doar 30 de minute.

bZ4X a fost construit pe platforma e-TNGA special concepută pentru vehicule electrice, dar nu pe o platformă comună cu modele cu combustie internă. În timp ce bZ4X la exterior este aproximativ de dimensiunea RAV4, Toyota declară că are mai mult spațiu pentru picioare în față și spate.

Accelerația la 100 km/h - 8,4 secunde pentru versiunea cu tracțiune față cu o capacitate de 201 CP sau 7,7 secunde pentru versiunea cu tracțiune integrală cu o capacitate de 215 CP. Pentru comparație: accelerarea Toyota RAV4 Prime este de 5,7 secunde la 100. Adică, în versiunea electrică, Toyota a pus accentul pe autonomie și nu pe caracteristici dinamice.

În ciuda prezenței unei pompe de căldură care ajută la economisirea consumului bateriei pe vreme rece, Toyota a mers și mai departe, și a inventat "încălzirea radială". Această idee a fost dezvoltată ani de zile. Sistemul care utilizează o folie integrată în jurul cabinei ajută la economisirea a până la 20% din energia necesară pentru încălzirea automobilului.

bZ4X cu un singur motor - tracțiune față. Deși știm că bZ4X va oferi versiuni cu tracțiune integrală cu două motoare. Automobilul folosește elementele de comandă de la Subaru X-Mode, care vizează terenuri off-road, pentru tracțiune integrală cu două motoare.

Volanul "yoke". Da, ca la Tesla! Toyota îl numește "volan în formă unică" care se rotește la 150 de grade de la capăt până la capăt, fără a fi nevoie de mișcat mâinile la mijlocul manevrei. Toyota descrie sistemul ca fiind "reducând semnificativ sarcina șoferului la virarea de 180 de grade".

Toyota reglează independent cuplul direcției în funcție de unghiul de rotație.

Toyota spune că folosește o interfață de nivel nou și actualizări wireless, precum și navigația cloud, care va include informații despre trafic, disponibilitatea locurilor de parcare și a stațiilor de încărcare. Datorită recunoașterii vocale avansate, puteți controla ștergătoarele și controlul climei cu ajutorul vocii. De asemenea, este disponibil un sistem de chei digitale pe telefon, care permite să partajați "cheia" cu prietenii și familia, dacă este necesar.

Toyota declară că panourile solare de pe încărcă bateria de tracțiune, restabilind încărcarea atunci când mașina este parcată la soare și pot genera un "echivalent de energie electrică" de aproximativ 1.700 km pe an.

Panoul de instrumente este moale. Aceasta este una dintre inovațiile de design pe care Toyota le-a subliniat și bănuim că ar poate ajuta la absorbția zgomotului de frecvență înaltă din habitaclu.

bZ4X va include funcția "Advanced Park", care este probabil similară cu cea oferită în sedanul hibrid de lux Lexus LS 500h, dar cu posibilitatea de control de la distanță.

Toyota declară că bZ4X poate fi folosit ca o centrală electrică mobilă, furnizând energie electrică caselor și echipamentele de uz casnic în timpul dezastrelor naturale sau al penelor de curent.

* Această știre este prezentată Dvs. grație companiei Wallbox – producător de stații de încărcare inteligente de ultimă generație.

Honda HR-V în varianta complet electrică intră pe piața chineză

Acesta va apărea în vânzare în primăvara anului 2022 sub numele de Honda e:NS1 și e:NP1 produs de Dongfeng Honda și, respectiv, GAC Honda.

În esență, este aceeași mașină, dar vor fi produse la uzine diferite de două întreprinderi mixte locale: Dongfeng Honda si GAC Honda. Aceste crossovere electrice subcompacte sunt evident legate de modelul cu motor cu ardere internă vândute în alte părți ale lumii ca HR-V sau Vezel.

Comparativ cu Honda HR-V e:HEV Hybrid, automobilele electrice NS1 și NP1 arata puțin diferit datorită grilei închise a radiatorului care găzduiește portul de încărcare din spatele logoului Honda și a unui spoiler suplimentar sub lunetă.

Toate celelalte elemente ale exteriorului sunt aproape identice. În ceea ce privește interiorul, acesta arată mai modern decât cel al HR-V, datorită adăugării unui ecran HD central de 15,2 inchi și a unui cluster digital LCD de 10,25 inchi.

Honda e: NS1 este echipat cu un motor electric frontal cu o capacitate de 150 kW (201 CP), ceea ce este suficient pentru a atinge o viteza maximă de 150 km/h. Motorul este alimentat de o baterie cu o capacitate de 68,8 kWh, oferind o autonomie (NEDC) de peste 500 de kilometri.

Nu este clar dacă Honda va oferi HR-V în varianta integral electrică în afara Chinei.

Geely prezintă automobilul electric Geometry la $ 9000 cu tehnologia de înlocuire a bateriei Battery Swap

Producătorul auto chinez Geely Auto (compania mamă a VOLVO) a prezentat recent o nouă mașină electrică pentru piața internă chineză, care va costa doar 9200 de dolari.

În același timp, bateria automobilului poate să nu fie încărcată, ci înlocuită în câteva minute în stații speciale Battery Swap.

Geometry EX3 este cel mai recent model de la marca complet electrică Geely Geometry. Crossover-ul cu cinci locuri are aproximativ aceeași înălțime și lățime ca actuala HONDA HR-V, dar semnificativ mai scurt.

Potrivit Geely, bateria reîncărcabilă de 37,2 kW / h oferă o autonomie de 320 km ca parte a ciclului de testare NEDC. Încărcarea rapidă cu DC oferă o încărcare de 80% în mai puțin de 30 de minute.

Sistemul de propulsie este asigurat de un motor electric cu o capacitate de 70 kW (93,8 cai putere).

Astfel de mașini, precum Geometry EX3 arată că automobilele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil sunt nu numai printre cele cu combustie internă.

Potrivit unui raport recent de la Reuters, Geely intenționează, de asemenea, să construiască 5.000 stații de schimbare a bateriilor în China până în 2025. Acest lucru ar permite Geely să depășească NIO, care are deja o rețea semnificativă de astfel de stații. Până în 2025, NIO intenționează să pună în funcțiune 4000 stații.

Genesis GV60 - noi detalii despre viitoarea noutatea

Genesis GV60 este a treia mașină prezentată de producătorii auto coreeni pe platforma E-GMP, după Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6.

Oferă câteva caracteristici care îl deosebesc nu numai de rude, ci și de la alte crossovere electrice compacte. De exemplu, puteți deschide mașina și puteți pleca fără cheie sau telefon și chiar puteți derapa cu ajutorul unui mod special de conducere.

Dimensiunile Genesis GV60, după cum era de așteptat, sunt similare cu Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6, deși ampatamentul este puțin mai scurt decât cel al Ioniq 5.

Pentru mărimea sa GV60 are o dimensiune interioară destul de impresionantă. Oferă același sentiment de spațiu deschis pe care îl oferă Ioniq 5, datorită acoperișului panoramic fixat din sticlă și existența spațiului mare pentru picioare și cap în spatele mașinii.

Genesis relatează că, după dezvoltarea platformei E-GMP, designerii și inginerii lor au mers pe propriul drum, diferit de Hyundai și Kia și totul în interior este unic pentru GV60.

Țesătura din piele acoperă panoul de bord și ușile, iar scaunele sunt tapițate cu piele naturală. Dacă doriți să vă relaxați, scaunul pasagerului din față poate fi complet înclinat pentru a trage un pui de somn sau a admira cerul prin acoperișul de sticlă. Va fi, de asemenea, prima mașină Genesis cu un sistem audio Bang & Olufsen.

Cel mai bun truc al GV60 este că nu aveți nevoie de o cheie sau un telefon pentru a debloca mașina și a pleca. Genesis numește sistemul de deblocare ”Face Connect” și folosește recunoașterea facială cu o cameră mică ascunsă în rack-ul din  mijloc pentru a debloca GV60. Odată ajuns în interior, automobilul poate fi pus în funcție utilizând senzorul de amprentă de pe consola centrală. Puteți salva până la două profiluri și un profil oaspete.

Genesis oferă aceleași opțiuni de încărcare pentru GV60 ca Ioniq 5: de la 10 până la 80 % în 18 minute la încărcare rapidă sau 100 km în cinci minute.

Butonul electric verde de pe volan, etichetat "BOOST" activează regimul de performanță înaltă și mărește puterea cu 180 kW. Nu este unica modalitate de a te distra cu GV60: menținând schimbătorul de acționare din dreapta volanului timp de trei secunde se activează regimul drift.

GV60 va fi scoasă la vânzare în Coreea deja în acest an, iar începând din 2022 va fi disponibil în SUA și Europa. Prețurile vor fi anunțate mai aproape de anul viitor.

Rolls-Royce a prezentat prima mașină electrică de lux "Spectre"

Rolls-Royce a anunțat astăzi că prima sa mașină electrică se va numi Spectre și a prezentat primul prototip. Producătorul auto a confirmat, de asemenea, că până în 2030 va trece complet la vehicule electrice.

În 1900, Charles Rolls a testat prima mașină electrica, care apoi a concurat cu mașini cu motor pe benzină. El a spus:

"Mașina electrică este complet silențioasă și curată. Nu există nici un miros sau vibrație. Acestea ar trebui să devină foarte utile atunci când va fi posibil să se instaleze stații de încărcare staționare. Dar, deocamdată, nu mă aștept ca acestea să fie potrivite pentru exploatare - cel puțin timp de  mulți ani."

A durat mai bine de un secol, însă acum vehiculele electrice încep să domine, iar Rolls-Royce intră în joc.

CEO Rolls-Royce Motor Cars, Torsten Müller-Ötvös a anunțat prima mașină electrica a mărcii:

"Astăzi, după 117 ani, sunt mândru să anunț că Rolls-Royce se angajează într-un program de testare rutieră a unui nou produs neobișnuit, care va crea cel mai bun vehicul electric super-luxos. Acesta nu este un prototip. Aceasta este o mașină reală, ea va fi testată sub ochii voștri, iar clienții noștri vor primi primele automobile în trimestru patru al anului 2023. "

Rolls-Royce nu a dezvăluit alte detalii despre mașină, cu excepția numelui și data lansării. Producătorul auto a distribuit doar câteva imagini cu o mașină intens camuflată.

Celebra ”pisică” electrică chineză a debutat în Europa

Mai mulți producători auto chinezi au participat la expoziția IAA Mobility 2021 din Munchen și au fost cu toții acolo pentru a-și anunța intențiile de a vinde mașini în Europa. La unul din astfel de standuri a fost prezentată compania ORA, un sub-brand a companiei Great Wall Motor, care planifică să înceapă vânzarea modelului său 02 Cat în Europa până la sfârșitul acestui an.

02 Cat are aproximativ aceeași dimensiune ca Mini și, la fel ca mini, aspectul său exterior este realizat în stil retro, în interior se oferă un spațiu puțin mai mare. La standul showroom-ului automobilul a fost prezentat în mai multe variante, inclusiv modelul GT sport, precum și versiuni mai luxoase.

Aspectul mașinii este destul de drăguț și dacă prețul va fi unul rezonabil, așa cum oamenii se așteaptă de la o mașina chineză, atunci micul Ora va găsi cumpărători în Europa. Interiorul noutății este de o calitate înaltă (cu mult plastic moale) și ecrane în interior de rezoluție excelentă.

Acest model are un motor cu capacitatea de 126 kW (169 CP)/250 Nm și conform specificațiilor afișate două dimensiuni ale bateriei: 48 kWh sau 63 kWh. Aceasta lucru oferă mașinii o autonomie declarată WLTP 300 km sau, respectiv, 400 km. Timpul de accelerare declarat de la zero la 100 km/h este de 8,5 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h. Mașina cântărește puțin peste 1,5 tone.

NIO prezintă sedanul ET7 cu porturi europene de încărcare

NIO a prezentat sedanul ET7 în Germania. Producătorul auto chinez continuă să producă SUV-ul electric ES8 în Norvegia, iar acum cunoaștem despre planurile de extindere în continuare a gamei de modele în Europa anul viitor, începând cu Germania.

NIO este un producător auto chinez fondat în 2014. S-a impus rapid ca o marcă de top de SUV-uri electrice: ES8, ES6 și EC6. Recent NIO a prezentat primul său sedan, ET7. ETS7 va fi primul model de mașină electrică NIO care va fi vândut în Germania. Producătorul auto și-a împărtășit planurile de a exporta ET7 în Norvegia în 2022.

NIO a confirmat că în prezența unei cereri semnificative pentru ET7 în întreaga Europă, este deschisă posibilitatea de a crea facilități de producție locale și se va lua în considerare chiar și cooperarea cu producătorii locali pentru o producție comună. Fondatorul și directorul general al NIO William Lee a făcut o declarație în Germania: Intrarea în Germania este scopul pentru care depunem multă silință. Interesul este unul foarte mare, sunt multe solicitări din partea unor potențiali utilizatori.

ET7 este disponibil în prezent prin precomandă în China și se așteaptă să apară în vânzare în primul trimestru al anului 2022. Imediat după aceasta vânzările trebuie să urmeze în Germania. Versiunea de 70 kWh va costa aproximativ 59.000 de euro.

Mercedes-Benz EQE: Sedanul electric de dimensiunile Model S va apărea în primăvara anului 2022

În această duminică Mercedes-Benz a prezentat următoarea sa mașină complet electrică, după flagmanul EQS. Deoarece EQS este echivalentul electric al clasei S, Mercedes EQE este echivalentul electric al clasei E. După dimensiuni EQE este practic ca și Tesla Model S. De asemenea este apropiată ca mărime de Porsche Taycan, Audi E-Tron GT și Lucid Air.

Spre deosebire de Model S și EQS, care sunt liftbackuri, EQE  - este un sedan tradițional cu geam spate fixat și capac portbagaj separat. Este construit pe un ampatament surprinzător de lung - aceeași platformă EV ca și EQS - care oferă mult spațiu șoferului și pasagerilor.

EQE este prezentat cu tracțiune spate, cu un singur motor cu magneți permanenți pe puntea spate cu o putere de 288 CP. Mercedes declară că acesta accelerează de la 0 la 100 în 5,6 secunde și atinge o viteză maximă de 200 km/h. A doua versiune se așteptată să fie un model AMG cu tracțiune integrală cu două motoare și va apărea mai târziu.

Bateria plată cu litiu-ion de 90,6 kWh este situată sub pardoseală. Autonomia declarată este de 640 km conform ciclului european WLTP. Bateria se va încărca în 9,5 ore de la 32 amperi (220 volți), iar încărcarea rapidă cu curent continuu de 110 kW va permite încărca de la 10 la 80% în 31 de minute.

EQE, la fel ca EQS, va fi echipat cu un monitor Hyperscreen format dintr-un afișaj central OLED de 17,7 inchi și două afișaje de 12,3 inchi, unul pentru tabloul de bord și unul pentru pasager, toate sunt cuprinse într-un cadru de sticlă, ce îl face asemănător la un ecran întreg . Iluminarea interioară cu 64 de culori LED ajută la setarea atmosferei dorite în habitaclu.

Suplimentar față de setul complet de elemente de siguranță activă, producătorul auto german adaugă câteva tehnologii remarcabile la lista de caracteristici: peisaje sonore „energice”, sistem de aromatizare activă, suspensie pneumatică și controlul punții spate, care permite roților din spate să se „întoarcă” până la 10 grade, în funcție de versiune, pentru îmbunătățirea manevrabilității.

O copie a mașinii electrice Ford Model T se vinde pe Alibaba cu 6.300 $

O mașină electrică surprinzător de ciudată a apărut la vânzare săptămâna aceasta pe Alibaba. Henry Ford s-ar fi întors în mormânt văzând acest uimitor Model T imitat, cu motor electric. Atingând  o viteză maximă de 30 km/h, este de aproximativ două ori mai lent decât originalul. Este echipat cu un motor electric modest de 5 kW pe punte spate. Bateria de 7,2 kWh permite o autonomie până la 100 km cu o singură încărcare. În același timp, celulele sunt plumb-acid, nu litiu-ion, ceea ce reprezintă un semn de respect pentru fosta epocă de automobile, deoarece originalul model T a debutat cu mai mult de un secol în urmă.

Dacă această mașină electrică nu vă provoacă cu puterea, viteza sau autonomia, acest lucru este compensat prin clasă. Acordați atenție finisajului placat cu aur și eleganta parte superioară. Priviți aceste faruri mari vechi ca în trecut, când sticla proteja adevărata flacără de ulei. Are chiar și un parbriz pliabil de școală veche și o anvelopă de rezervă. Un panou de control frumos din lemn și un volan gigant cu servodirecție. Acest lucru de fapt arată destul de cool.

Desigur, această mașină electrică este concepută pentru evenimente și divertisment, de exemplu, pentru parcuri de distracții sau pentru sărbătorirea zilelor de naștere sau a nunților. Deși... Imaginați-vă cum ați arăta dacă ați ajunge la o cafenea pe ea.

Porsche actualizează Taycan în 2022, dar nu este un restyle

Mai multă tehnologie, capacități îmbunătățite de actualizare over-the-air și mai multe opțiuni de culoare.

Taycan s-a dovedit a fi un succes pentru Porsche: vânzările în Statele Unite în primul trimestru al anului 2021 a depășit aceeași perioadă din 2020 (5,367 mașini versus 4,414 mașini). Acum, producătorul îl face (și break-ul Taycan Cross Turismo) și mai atractiv din 2022, adăugând tehnologie, îmbunătățind conectivitatea și permițând clienților să aleagă culori de caroserie mult mai îndrăznețe decât o puteau înainte.

Porsche nu a făcut nicio modificare a caroseriei mașinii - aceasta nu este o restyling, dar suntem siguri că veți putea observa Taycan 2022 dacă va fi este vopsit în Rubystar, ca mașina din fotografie. Încă o culoare nouă care este acum disponibil pentru Taycan este Acid Green, dar nu a fost încă demonstrată în nici o fotografie - aceste două culori sunt parte a opțiunii Paint to Sample, care adaugă 65 de culori suplimentare la 17 deja disponibile în paleta standard.

În 2022 Taycan poate acum fi echipat cu un sistem opțional de asistență la parcare Remote Park Assist: permite utilizatorului să controleze mișcarea mașinii printr-o aplicație pentru smartphone și să o parcheze de la distanță fără a ocupa scaunul șoferului. Porsche a dezvoltat o aplicație în care țineți apăsat butonul (la fel ca la Tesla Enhanced Summon), astfel încât mașina de sine stătător să efectueze manevra de parcare.

Android Auto este acum wireless și este integrat direct în sistemul de infotainment Porsche Communications Management. De asemenea, acum se integrează cu ușurință la Apple Music și Apple Podcasts, iar funcția de asistent vocal a fost îmbunătățită pentru a înțelege mai bine instrucțiunile în limbajul de zi cu zi.

După ani de întârzieri Tesla începe în sfârșit producția camionului Semi

Deși există deja câteva modele de camioane electrice pe drumuri, niciunul dintre ele nu permite transportarea unor încărcături semnificative pe distanțe lungi precum cum ar fi promițătorul Tesla Semi.

Când Tesla Semi a fost dezvăluit în 2017, producătorul auto a declarat că versiunile de serie cu capacitatea de încărcare 36 de tone vor avea o autonomie de 480 și 800 km pentru 150.000 USD și, respectiv, 180.000 USD. De asemenea, va avea cel mai mic cost de exploatare printre camioane, ceea ce îl va face extrem de competitiv într-o industrie în care contează fiecare cent. Cu toate acestea, vehiculul electric s-a confruntat cu multe întârzieri. Când Tesla a fost prezentată în 2017, ea a declarat că va intra pe piață în 2019 și a început să primească comenzi de la multe companii care doresc să-și electrifice parcurile auto.

Tesla nu a putut livra camionul în 2019, așa că a fost amânat pentru 2020 și apoi pentru 2021. Dar acum lucrurile încep să se miște. Linia de producție a punților este gata, iar linia de asamblare completă trece prin testări finale înainte de începerea producției. Tesla a declarat că intenționează să utilizeze primele câteva camioane Tesla Semi pentru propriile operațiuni, dar se așteptă ca primele camioane să fie livrate în acest an și clienților cu rezervări pe termen lung. PepsiCo, unul dintre cei mai mari deținători de precomenzi Tesla Semi, a declarat recent că se așteaptă să primească primele 15 camioane Tesla Semi pentru uzina Frito-Lay din Modesta, California.

Dacă Tesla va respecta specificațiile și prețurile pentru Tesla Semi este dificil să estimat impactul pe care îl poate avea asupra industriei transportului de mărfuri.

Electrificarea industriei de transport de marfă va avea un impact enorm asupra emisiilor nocive. Într-o industrie extrem de competitivă, deciziile sunt adesea luate folosind foile de calcul. Iată unde Tesla Semi are capacitatea de a acoperi majoritatea rutelor de camioane din SUA, oferind în același timp costuri de exploatare mai mici datorită economiei de combustibil și întreținere.

Cea mai zgomotoasă mașină electrică de curse McMurtry Spierling

Arată ca un Batmobile și oferă o idee despre viitorul mașinilor sport.

În fiecare an mașinile electrice sportive din ce în ce mai interesante apar la Goodwood Fesival of Speed, iar McMurtry Spierling în acest an este unul dintre cele mai tari. Aceasta este o mașină mică cu un singur loc cu acționare electrică și ventilatoare masive în spate, care oferă forță de apăsare.

Capacitatea de a controla forța de apăsare aplicată părții din spate cu ajutorul comutatoarelor de pe volan deschide pentru piloți o lume de posibilități cu totul nouă.

Motoarele ventilatoarelor produc 80 de cai putere, iar atunci când sunt pornite la maxim, generează până la 120 de decibeli și sună ca un adevărat motor cu reacție!

Spierling are 1000 de cai putere și tracțiune spate. Aceasta este o mașină foarte mică și îngustă, realizată în întregime din fibră de carbon. Are o baterie reîncărcabilă de 60 kWh care poate funcționa de la 30 la 60 de minute, în funcție de regimul cursei.

După prezentarea lui Spéirling la Goodwood Fesival of Speed, McMurtry se va angaja într-un program pentru a stabili o serie de recorduri mondiale pentru a-și demonstra adevăratul potențial în sportul auto.

Video:

 

Automobilele electrice Canoo vor fi lansate în producere anul viitor

Canoo, o companie din California, a anunțat joi că intenționează să utilizeze VDL Nedcar din Olanda, ca partener de producere pe contract. Nedcar va supraveghea producerea automobilului complet electric Lifestyle de 34.750 USD.

Nedcar, care produce în prezent Mini Countryman în baza unui contract în Olanda, va supraveghea ceea ce Canoo numește producerea Fazei 1, care urmărește producerea a 1.000 de vehicule în 2022. În 2023 este planificată producerea a 15.000 de automobile pe an.

Canoo a dezvăluit preistoria schimbării rapide a strategiei sale de afaceri la care făcea aluzie timp de câteva luni. Deși anterior se aștepta să fie un producător de automobile numai pe bază de abonament, acum se așteaptă ca mai puțin de 20% din afacerea sa să fie bazată pe abonament. Compania susține că sarcinile de logistică sunt prea mari pentru capital. Modelul de abonament se va extinde mai lent și va ajunge la o bază mai restrânsă de clienți. Și, poate cel mai important, un astfel de model limitează stimulentele la nivelul consumatorilor pentru automobilele electrice - mai ales având în vedere creșterea potențială a creditului fiscal pentru automobilele electrice.

Compania Canoo a prezentat o întreagă gamă de automobile, inclusiv o autoutilitară și un pick-up.

Echiparea tehnică a mașinilor nu a fost modificată. Se așteaptă ca fiecare unitate de acționare să producă aproximativ 350 CP, iar modulele bateriei - din celule cilindrice în format 2170 - vor fi integrate structural în carcasă.

Maserati a prezentat un nou prototip electric GranTurismo

Maserati, un brand italian exotic (parte a FCA, acum Stellantis), a publicat mai multe fotografii ale primului prototip al noului Maserati GranTurismo.

Va fi primul model 100% electric al mărcii care va fi disponibil în 2021.

În perioada premergătoare lansării noului model, automobilele prototip în prezent sunt supuse unei perioade de testări intensivă pe șosele și inele în diferite condiții de utilizare.

GranTurismo va fi fabricat la centrul de producție Mirafiori din Torino, Italia.

Electrificarea mărcilor exclusive, cum ar fi Maserati, este inevitabilă, deoarece duce la o sporire atât a confortului, cât și a performanței. Mai recent Lamborghini și-a anunțat strategia de electrificare, și mai devreme sau mai târziu, vom vedea probabil și un Ferrari complet electric. Dacă aceste mărci au trecut de la mașini sport SUV-uri, atunci de ce să nu treacă la vehicule electrice?

Noul Model S Plaid: doar fapte, fără hype

Pasiunile s-au potolit după prezentarea noii generații a legendarului „S”. Să aruncăm o privire rece exactă la ceea ce ne-a prezentat Elon Musk.

Cea mai mare inovație este noul rotor cu bucșă de carbon în noile motoare electrice Palladium.

Iată ce a spus Elon despre asta:

„Acesta este primul motor electric produs în serie, cu rotor acoperit din carbon. Acest lucru este foarte dificil de realizat, deoarece carbonul și cuprul au viteze diferite de dilatare termică. Pentru ca rotorul să fie acoperit cu carbon, trebuie să-l înfășurați cu o tensiune extrem de mare, iar acest lucru este extrem de dificil.”

Tesla a trebuit să proiecteze o nouă mașină de producție și rezultatul a fost un motor extrem de eficient, mic, dar puternic.

Iată curba de putere a noului Model S Plaid.

După cum puteți vedea, aceasta este o îmbunătățire semnificativă nu numai față de originalul Model S din 2012, ci și în comparație cu Model S Performance din 2019, care deja a învins supercaruri pe pista de curse.

Iată câteva imagini ale noului motor ale Model S Plaid.

Tesla a reușit să obțină cel mai mic coeficient de rezistență frontală printre toate automobilele de serie: 0,208

Una dintre cele mai mari surprize ale prezentării a fost noua pompă de căldură și sistemul de căldură din noul Model S.

Cunoaștem că Tesla s-a concentrat pe dezvoltarea pompelor de căldură extrem de eficiente pentru a îmbunătăți eficiența vehiculelor sale electrice în climă mai rece - începând cu Model Y și apoi Model 3.

Tesla a dezvoltat acum o nouă pompă de căldură pentru Model S. Este cu 30% mai eficientă pe vreme rece și folosește cu 50% mai puțină energie pentru încălzirea habitaclului.

Să aruncăm o privire la noul sistem de căldură și pompă de căldură din Model S:

Un radiator mai mare în față va oferi, de asemenea, performanțe mai bune.

Tesla accelerează la 100 km / h în 1,99 secunde, un sfert de milă în 9,23 secunde și are o viteză maximă de peste 320 km / h

Ca de obicei, Tesla acordă prioritate siguranței, iar producătorul auto are o reputație excelentă în crash-teste.

Musk a anunțat că Model S Plaid va avea cea mai mică probabilitate de traumare a pasagerilor din toate automobilele testate vreodată.

Unul dintre cele mai importante detalii interioare noi este că Tesla a reușit să stoarcă mai mult spațiu pentru al doilea rând de scaune.

Tesla a dezvoltat, de asemenea, propria sticlă acustică nouă, care potrivit CEO-ului, va reduce semnificativ nivelul de zgomot în habitaclu.

Prețul pentru Model S Plaid începe de la 130.000 de dolari, după o creștere recentă a prețurilor de 10.000 de dolari în această săptămână. Este, de asemenea, disponibilă și o versiune mai ieftină de 80.000 de dolari fără transmisie cu trei motoare, dar cu o autonomie mare de 660 km (față de 625).

BMW i4 2022: preț de la 56.395 $ și o autonomie până la 485 km

BMW a confirmat prețul și specificațiile tehnice pentru fastback-ul său electric sport cu patru uși i4 care urmează să fie lansat în primul trimestru al anului 2022.

BMW i4 2022 va avea un rating de autonomie EPA de 485 km și va fi oferit în două versiuni diferite. Modelul i4 eDrive40 începe de la 56 395 $ și vine cu un singur motor cu tracțiune spate cu o putere totală de 335 CP și o autonomie maximă de 485 km.

Amatorii de viteză care sunt dispuși să renunțe la o parte din autonomie pot alege BMW i4 M50 de 66.895 $, cu două motoare și cu o capacitate totală de 536 CP și o autonomie până la 390 km.

Potrivit celor de la BMW, M50 este primul model complet electric creat de BMW M GmbH, fabrica care produce legendarele automobile precum M3 și M5.

Toate versiunile i4 vin cu o baterie de 83,9 kWh (81,5 kWh putere netă), baterii NMC 811, care conțin mai puțin de 10% cobalt și au o densitatea volumetrică de energie îmbunătățită cu 40% în comparație cu actualul BMW i3. De asemenea, trebuie remarcat faptul că blocul este format din patru module, fiecare conținând 72 de celule, plus trei module, fiecare conținând 12 celule.

Cu o puterea maximă de 200 kW pentru încărcare rapidă la curent continuu (DC) permite încărcarea pentru 150 km în doar 10 minute sau în 31 de minute de la 10% la 80%. Dispozitivul de încărcare încorporat de 11 kW permite încărcarea completă a bateriei în 7,5 ore.

Accelerarea de la 0 la 100 în 3,9 secunde pentru M50 și 5,7 secunde pentru eDrive40. Toate aceste cifre rămân în urmă comparativ cu Tesla Model 3, deși BMW oferă multe indicii că accentul se pune mai degrabă pe manevrabilitate, decât pe performanță.