SUV-ul electric ID.6: cel mai spațios automobil electric de până acum

Volkswagen a prezentat al treilea automobil electric de serie ID, pe baza platformei sale MEB. După ID.3 și ID.4, vedem acum ID.6: cel mai mare vehicul electric al mărcii la ziua de azi.   Ralph Brandstätter, directorul general al mărcii Volkswagen, a comentat deschiderea: Platforma...

A fost prezentat crossover-ul electric Mercedes EQB

La prezentarea care a avut loc la Salonul Auto din Shanghai din 2021, Mercedes-Benz a anunțat o completare neașteptată a gamei sale de automobile electrice - Mercedes EQB.

EQB este echivalentul electric al crossover-ului compact din clasa GLB, care este un analog mai spațios al crossover-ului din clasa GLA.


EQB se bazează pe aceeași platformă ca GLB, dar nu pe o platformă specială pentru automobile electrice.

Partea frontală aerodinamică și profilul drept conferă EQB un coeficient de rezistență frontală de 0,28.

Mercedes va lansa EQB în China, la început cu o singură configurație, EQB 350 cu un motor electric de 288 CP, care acționează roțile din față și o baterie de 66,5 kW/h folosind elemente produse de compania mamă Mercedes Daimler în Germania și Polonia. Sunt planificate versiuni suplimentare, inclusiv cu tracțiune integrală.

 

Potrivit celor de la Mercedes, crossover-ul este echipat cu un încărcător de bord de 11 kW și este capabil să se încarce rapid la curent continuu cu o putere de până la 100 kW, ceea ce permite încărcarea de la 10% la 80% în doar 30 de minute,.

Caracteristicile dinamice ale EQB sunt încă necunoscute. Compania promite să le dezvăluie mai aproape de începutul anului 2022.

Gemeni diferiți: Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6

Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6 sunt două automobile electrice noi bazate pe o platformă comună, dar de la mărci diferite.

În ciuda utilizării comune a platformei Hyundai E-GMP, Ioniq 5 și EV6 reprezintă două abordări diferite ale designului mașinilor electrice. Kia s-a concentrat pe performanță și a oferit EV6 un aspect futurist, în timp ce Ioniq 5 este poziționat ca un crossover pentru piața de masă în stil retro.

Ambele modele vor fi disponibile cu baterii de 58,0 kWh sau 77,4 kWh, precum și cu tracțiune spate sau tracțiune integrală.

Potrivit Hyundai, cea mai puternică versiune a Ioniq 5 (tracțiune integrală cu o baterie mai mare) are 302 CP și poate accelera de la 0 la 100 km / h în 5,2 secunde.

Între timp, Kia va oferi modelul EV6 GT cu 577 CP, despre care Kia spune că va accelera la 100 în 3,5 secunde.

Ioniq 5 și EV6 vor fi capabile să se încarce rapid la 800 volți și ambele vor fi disponibile cu un afișaj imens de infotainment care acoperă două ecrane de 12 inchi situate alături.

 

Kia EV6

 

Hyundai Ioniq 5 

Audi Q4 E-Tron: specificații și aspect

Audi a dezvăluit oficial aspectul, precum și specificațiile tehnice și detalii ale crossover-ului său compact complet electric Q4 E-Tron E-Tron.

Nu are cea mai rapidă accelerație și nu cea mai rapidă încărcare, dar pașii pe care îi face în legătură cu luxul electric accesibil îl fac cea mai importantă mașină electrică a mărcii germane.

Se așteptă ca familia Q4 să apară în versiunile E-Tron și E-Tron Sportback - cu o linie de acoperiș spate mai dreaptă sau mai abruptă - la sfârșitul acestui an calendaristic sau la începutul anului 2022. Cu o autonomie de aproximativ 400 km, și cu un preț așteptat de aproximativ 45.000 de euro, acest crossover poate deveni primul Audi electric pentru mase.

Modele E-Tron 2022 Q4 - primele mașini Audi construite pe platforma Volkswagen MEB - veri ai Volkswagen ID.4. Acesta va fi disponibil în trei versiuni cu puterea până la 295 CP pentru modelul quattro cu două motoare, un motor de 150 kW în spate și un motor asincron cu o capacitate de 80 kW în față.

Bateria de 82 kWh va avea o capacitate utilă de 77 kWh. Va fi disponibilă tehnologia pompei de căldură. Versiunile cu două motoare vor putea accelera la 100 km/h în 6,2 secunde.

Rezerva de energie va fi mai mare decât cea a crossoverelor mai mari Audi E-Tron și Sportback. Cu o capacitate maximă de 125 kW pe echipamentele CCS DC cu o capacitate de încărcare rapidă de 150 kW, poate acumula aproximativ 120 km de autonomie în 10 minute. Bateria, motoarele și electronicele de putere sunt răcite prin două contururi, iar compania spune că sunt  destinate pentru încărcare rapidă repetată la curent continuu.

În versiunea de serie, E-Tron primește un coeficient de rezistență frontală de 0,28, în timp ce Sportback-ul - 0,26.

Conceptul auto Genesis X

Pe parcursul ultimilor trei ani Genesis a demonstrat conceptul de vehicul electric cu baterie. Primul a fost Essentia care a debutat la Salonul Auto din New York în 2018. Apoi la aceeași expoziție în 2019 a fost introdus Mint. În 2021 ar trebui să apară și conceptul Genesis X. Deși perspectivele sunt vagi dar conceptul X are toate șansele de a intra în serie. 

Caracteristicile modelului sunt următoarele: Genesis X - este un coupe universal 2 + 2 cu transmisie electrică de la baterie și încărcare inductivă. 
Linia Genesis s-a extins în cele din urmă și cele trei sedanuri inițiale (G70, G80 și G90) au fost urmate de o pereche de SUV-uri (viitoarele GV70 și GV80) și un SUV alimentat de la baterie (GV60). Aceasta înseamnă că a sosit momentul ca producătorul să își completeze gama cu un coupe sport. Anterior brandul a menționat că Essentia va evolua într-un simbol auto. Genesis X cu stilul său mai rezervat este foarte apropiat de ceea ce Genesis pune astăzi la mașinile sale, pare să se potrivească cel mai bine la îndeplinirea tuturor cerințelor.

Producătorul de tehnică grea în construcții CASE a anunțat producerea primului excavator electric.

Buldoexcavatoarele sunt mâna dreaptă a multor întreprinderi comunale, companii de construcții și antreprenori individuali. Dacă citiți acest articol, datele probabil au trecut prin zeci de fibre optice și linii de cupru care au fost amplasate în sol utilizând tehnică grea de construcție.

Orice echipament de construcție este o afacere în primul rând. Pe piața modernă, un număr mare de întreprinderi utilizează echipamente clasice. Dar ei nu vor putea rămâne pe piață dacă concurenții vor folosi cele mai bune și/sau mai ieftine echipamente.

Modelul 580 EV reprezintă un pas înainte spre aspirația de dezvoltare durabilă, dezvoltarea echipamentelor de împământare și inovațiile cu adevărat practice care oferă economii reale și avantaje competitive pentru proprietarii de buldoexcavatoare electrice.

Economiile sunt evidente. Un motor diesel care lucrează neîntrerupt și pune în funcție pompele hidraulice este absolut neeficient din punct de vedere al economiei de combustibil. Excavatorul electric poate consuma puțină energie atunci când nu este pus în mișcare și să răspundă rapid la mutarea mecanismelor de control. În loc să plătești pentru combustibil, poți să-l încarci. 

Producătorul declară că costurile pentru combustibil și întreținere se vor reduce cu 90% și că majoritatea utilizatorilor vor recupera costul pentru această tehnică timp de 5 ani de exploatare. Având în vedere că companiile tind să le folosească zeci de ani, economiile sunt evidente.

Modelul 580 EV utilizează o baterie litiu-ion timp de 480 volți și 90 de kWh care poate fi încărcată de la orice sursă de 220 de volți sau curent trifazic. Bateria alimentează atât motoarele  pentru mișcarea buldoexcavatorului, cât și a motoarelor care mențin presiunea în sistemul hidraulic. Ca urmare atunci când ambele sisteme funcționează concomitent, mașina are cel puțin caracteristici similare.

Hyundai a prezentat noul Kona Electric 2022

Noul Kona Electric 2022 s-a debarasat de vechile aluzii de motor sub capotă. În schimb, noul model are un aspect frontal mai curat și mai puțin încărcat, asemănător cu designul caracteristic Tesla Model 3 și Model Y. Simplificarea nu se limitează la grila superioară. Colțurile mașinii arată mai curate, deși farurile și luminile de rulare rămân separate într-o structură pe două niveluri. Noul design al jantelor din aliaj îmbunătățește aerodinamica.

Gama Kona actualizată este în general cu 4 cm mai lungă. În interior Kona Electric, își păstrează texturile, cadranele și butoanele cu acoperire argintie, dar consola inferioară primește încărcător wireless și un nou design. Reproiectarea îmbunătățită a grupului de instrumente și sistemul de infotainment actualizat finisează modificările.

Cu toate acestea principalele caracteristici ale performanței nu s-au schimbat. Kona Electric dezvoltă 201 CP. Accelerare până la 100 km/h în 7,6 s. Bateria și autonomia au rămas neschimbate. Bateria de 64 kWh poate fi reîncărcată de la 10% la 80% în 47 de minute, cu o viteză maximă de încărcare de 70 kW.

Hyundai declară că, Kona Electric va apărea în această primăvară. Acest lucru va fi un avantaj înainte sosirii SUV-ului electric Ioniq 5, lansarea căruia va avea loc pe 23 februarie și va apărea mai târziu  anul curent.

2022 Chevy Bolt EUV a fost prezentat oficial

General Motors a prezentat oficial versiunea mai mare a Chevy Bolt EV duminică, supranumită Bolt EUV, prețul fiind de la 33.995 USD.

Bolt EUV este cu 16 cm mai lung decât Bolt EV cu un ampatament mărit  cu 7 cm. În ciuda așteptărilor fanilor modelului Bolt EUV, la fel ca predecesorul său, nu are tracțiune integrală.

Bolt EUV, este cel mai bine descris ca o versiune alungită a modelului Bolt EV. Parametrii tehnici ai instalației de forță sunt identici. Bateria de 65 kW/h, a fost tranferată și tracțiunea față de 200 de cai putere. Autonomia așteptată a Bolt EUV este de 400 km conform ciclului EPA.

Crossover-ul are un port nou de încărcare AC de 11 kW și un port de încărcare rapidă cu o putere maximă de 55 kW. Întreaga gamă Bolt e dotată cu faruri LED și iluminare ambientală complet LED, iar panoul frontal a devenit mai vertical. În sfârșit au apărut scaune noi, ca răspuns la reclamațiile îndelungate ale utilizatorilor primului Bolt EV.

Există, de asemenea, modificări semnificative ale interfeței. Panoul de instrumente și sistemul de infotainment cu ecran tactil de 10,2 inch au fost reproiectate.

Butoanele de control al climatizării de sub ecranul central au fost modificate (butoanele rotative au fost apropiate de volan), iar suportul pentru pahare este acum în spatele comutatorului. Maneta de transmisie a vitezei a fost înlocuită cu un comutator cu buton și acum există regimul de conducere cu o singură pedală.

Tesla a prezentat versiunea Model S actualizată

În cele din urmă Tesla a prezentat versiunea actualizată a modelului S. Versiunea Plaid + cu o autonomie de 830 km - fără reîncărcarea bateriilor. Producerea va începe în primul trimestru al anului 2021.

Au  fost supuse modificării atât caroseria, cât și habitaclul. Deținem primele imagini publicate oficial de companie.

Interiorul

Majoritatea modificărilor radicale au revenit anume interiorului mașinii. Modelul S actualizat este asemănător acum cu Modelul 3 și Modelul Y. Interior arată mai curat, iar monitorul masiv corespunde cu celelalte modele Tesla. Volanul arată bine, deși nu este clar cât de confortabil va fi. Partea din spate a modelului S are acum și un ecran. Alte modificări din interior nu sunt atât de vizibile, pentru detalii suplimentare vom monitoriza minuțios noile fotografii.

Exteriorul

Exteriorul mașinii arată la fel, ca unele dintre versiunile Plaid - Model S, văzute recent pe pistele de  testare. Mașina arată acum mai masivă și mai sportivă.

Transmisie și performanță

Modelul S Plaid este propus ca cea mai rapidă versiune S, iar versiunea Performance nu va mai fi disponibilă. De fapt, Plaid va înlocui Performance.

Modelul S Plaid va avea o nouă transmisie, blocuri de baterii și unități noi. Tesla remarcă că Modelul S și Modelul X vor folosi acum tehnologia motorului ce permite rulări repetate la viteze mari.

Tesla declară că, Plaid Model S va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2 secunde și va rula un sfert de milă în 9,3 secunde, făcându-l mai rapid decât Bugatti Chiron.

Studioul de design Tesla prezintă versiunile Plaid și Plaid + ale modelului S, iar modelul +  impresionează.

Să privim:

0-100 km / h: <1,99 s

1/4 mile: <9,0 s

1.100+   cai putere

Trei motoare electrice de înaltă performanță. Rotoare cu așa-zise “mâneci” din carbon. 

Confort

Scaune încălzite pentru fiecare pasager, încălzirea volanului și a parbrizului

Scaune ventilate din față

Climatizare Airwave în trei zone

Sistem HEPA de filtrare a aerului

Profiluri personalizate pentru șoferi cu intrări și ieșiri automate

Iluminare ambientală

Acoperiș panoramic din sticlă laminată

Protecția sticlei contra radiațiilor ultraviolete și infraroșii

Mercedes continuă să tachineze cu noul clip video EQS

Mercedes-Benz EQS -  este unul dintre cele mai așteptate debuturi a vehiculelor electrice, așteptate anul acesta. Așa cum, Clasa-S a companiei întotdeauna demonstrează multe caracteristici unice de înaltă tehnologie, care ulterior sunt transferate în mașini mai ieftine, EQS demonstrează ce e mai bun, din ceea ce Mercedes-ul poate propune la moment din punct de vedere a luxului electric.

Mercedes a profitat la maximum de faptul, că nu mai există un motor uriaș, care să ocupe spațiu în față. Se așteaptă ca habitaclul să fie mai spațios ca la clasa-S cu un ampatament comparabil. Mercedes scoate încet camuflajul și ne arată din ce în ce mai mult. În cel mai recent video teaser, detaliat se povestește despre sistemul de propulsie, despre sistemul predictiv Eco Assist și schimbarea cuplului (acesta din urmă prezintă un sistem care modofică puterea între axe pentru a maximiza tracțiunea și aderența).

Noul Toyota RAV4 plug-in hybrid de 53.000 € în Marea Britanie

Toyota RAV4 plug-in hybrid, este acum în vânzare în Marea Britanie, începând de la 47.000 de lire sterline (53.000 €). Noul SUV are o autonomie electrică de 74 km. O încărcare completă acasă, de la o stația de perete durează doar 2,5 ore.

Pe lângă faptul că este dotat cu un motor hybrid, noul model RAV4 diferă de variantele hibride mai tradiționale, cu o grilă și o carcasă mai întunecată, precum și o bara de protecție față inferioară din metal și jante din aliaj de 19 inchi, speciale pentru acest model.

Toyota RAV4 plug-in hybrid, este deja disponibil la comandă de la dealerii Toyota din Marea Britanie, deși compania japoneză declară că primele vehicule ale clientilor nu vor ajunge în Europa mai devreme de luna aprilie.

Furgon electric: conceptul Nissan e-NV200 Winter Camper

Conceptul Nissan e-NV200 Winter Camper, demonstrează cum un  furgon electric poate fi transformat într-o locuință departe de casă. Furgonul modificat este echipat cu o baterie de 220V pentru alimentarea accesoriilor de bord, care poate fi încărcat cu ajutorul unui panou solar montat pe acoperișul acestuia. În interior există un frigider, pat pliant, termopane. Conceptul de asemenea dispune de o versiune redusă a unei bucătăriei de câmp, pe care Rivian a confirmat-o deja ca opțiune pentru pick-up-ul electric R1T.

Pentru a facilita accesul la camping, Nissan a adăugat anvelope off-road, proiectoare și clapete de noroi. Practic, e-NV200 este un furgon NV200 cu o transmisie Nissan Leaf.

Ca răspuns la cererea așteptată, micii și marii producătorii dezvoltă furgoane electrice pentru Statele Unite. Ford Transit de asemenea va primi opțiunea electrică. General Motors lansează, în general, o  întreagă direcție  de parcuri comerciale electrice, completată cu un furgon electric special dotat cu sistem de paleți .

Versiunea de bază a Porsche Taycan de 81.250 USD

Compania Porsche a anunțat despre disponibilitatea versiunii de bază, cu tracțiune pe spate a vehiculului electric Taycan pentru Statele Unite. Modelul Taycan - tracțiunea pe spate costă 81.250 USD, dotat cu o baterie Performance de 79,2 kW/h sau 87.030 USD cu o baterie Performance Plus de 93,4 kW/h.

Potențialii cumpărători ai modelului Taycan sunt eligibili pentru creditul federal fiscal în sumă de 7.500 USD, astfel încât prețul real pentru aceștia este de 73.750 USD, ceea ce constituie cu 3.000 USD mai mult față de modelul Tesla S, deoarece cumpărătorii Tesla la moment nu sunt eligibili pentru a accesa creditul. Modelul Taycan - folosește aceeași cutie de viteze cu două trepte instalată în puntea spate ce permite în prima treaptă - o accelerare mai puternicăde pe loc, în timp ce treapta a doua este folosită pentru rularea la viteze maxime.

„Economicul” Taycan are o putere de 402 CP, iar versiunea Performance Battery Plus - 469 CP. Bateria de bază se încarcă la un nivel net mai jos, de 225 kW comparativ cu 270 kW, cu toate că capacitatea este mai mică, aceasta necesită aceeași perioadă de încărcare de 22,5 minute de la 5% la 80%.

Cu orice baterie, modelul Taycan oficial poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde.

Alte caracteristici pe care Porsche le-a dezvăluit pentru modelul Taycan 2021, includ compatibilitatea cu Apple CarPlay și Apple Music și o funcție nouă “Function on Demand” care va permite să achiziționați funcții noi, prin rețea fără fir (WI-FI).

Mercedes a dezvăluit caracteristicile modelului de serie EQA de 47.500 €

Mercedes-Benz a prezentat versiunea de serie a EQA, un nou SUV electric, care se alătură gamei electrice EQ a producătorului auto german. Mașina electrică are o autonomie de 425 km (WLTP), prețul începe de la 46.000 USD. Încă în anul 2017, Mercedes-Benz a prezentat conceptul EQA la Salonul Auto de la Frankfurt. Atunci, acesta era un hatchback compact.

Anul trecut, Mercedes-Benz și-a schimbat strategia față de EQA și a transformat automobilul într-un crossover electric. Acum, cînd a fost lansată versiunea de serie, producătorul german confirmă că acesta este un mic SUV / crossover, comparabil cu seria GLA din gama Mercedes-Benz. Automobilul este dotat cu o baterie de 66,5 kW/h. Bateria EQA transmite putere motorului de 140 kW cu tracțiune față, care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde.

Interesant este faptul că compania declară, că se va concentra mai mult pe eficiență, decât pe baterii mari, pentru a oferi o autonomie mai mare. Mercedes-Benz a anunțat astăzi prețul doar în Germania pentru EQA, care va începe de la 47.540,50 €. Livrarea Mercedes-Benz EQA se așteaptă să înceapă la sfârșitul acestui an.

Primul lot de Skoda Enyaq iV a fost livrată clienților

Producția acestui model interesant a început în noiembrie la uzina principală Skoda din Mlada- Boleslav, în Republica Cehă anul trecut.

Primele 600 de vehicule electrice Enyaq au fost livrate înainte de noul an. Amintim, că crossover-ul Enyaq iV este construit pe platforma MEB de la Volkswagen ID.4. Experții consideră că acest model ar putea exploda piața crossover-urilor electrice din Europa, datorită raportului de succes preț-calitate.

Legendarul Renault 5 se va renaște ca o mașină electrică

Originalul Renault 5 a fost lansat în 1972 ca un automobil modest clasa econom, dar în baza lui a fost creat încărcatul R5 Turbo, creat pentru Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Renăscutul Renault 5 va fi complet electric. Stilul este cu siguranță inspirat datorită moștenirii modelului R5 Turbo, inclusiv elementelor precum arcurile roților pătrate care amintesc de mașinile WRC. Cu toate acestea, logo-ul Renault inscripționat pe bara de protecție față, este o notă modernă care atrage atenția asupra lipsei unei grile de pe acest vehicul electric.

Această mașină ar putea concura serios cu Zoe, care este deja la mare căutare, precum și cu Honda E și Fiat 500e a doua generație.

Renault intenționează să lanseze 7 vehicule electrice noi până în 2025.

Poze spion ale noului crossover electric KIA

Anul trecut, oricât de haotic nu ar fi fost, a devenit decisiv pentru vehiculele electrice. Principalii producători auto continuă să-l urmeze pe Tesla către un viitor electric, iar Kia nu este o excepție. Compania lucrează la noul său crossover complet electric, iar noile poze spion arată că dezvoltarea crossover-ului continuă.

Există încă puține detalii despre noul vehicul electric. Noul vehicul electric va utiliza platforma modulară Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), care ar trebui să ofere o autonomie de aproximativ 500 km. Încărcarea rapidă va fi realizată în 20 de minute. Platforma de asemenea, va sta la baza viitorului Hyundai Ioniq 5. Caracteristicile de putere și performanță rămân necunoscute.

Noul crossover Kia EV, probabil, va avea scopul de a lua o bucată din tortul Tesla Model 3, deoarece cele două au fost observate împreună. Kia intenționează să lanseze șapte vehicule electrice noi până în 2027. Teaser-ul din septembrie  a anului trecut a arătat că sunt posibile cel puțin trei crossover-uri. În următorii câțiva ani, compania Kia va investi în vehicule electrice, în stații de încărcare și service-centre pentru vehicule electrice în întreaga lume.