Pick-up-ul electric Ford F-150 Lightning: autonomie de până la 480 km, de la 39.974 $

Cum să faci ca tranziția la automobile electrice să devină masivă pe vastele teritorii ale Americii? Faceți un pick-up complet electric. De preferință, cel mai bine vândut pick-up din istorie - F-150. Și apoi puneți prețul mai mic decât versiunea pe benzină. Exact asta a făcut Ford....

După ani de întârzieri Tesla începe în sfârșit producția camionului Semi

Deși există deja câteva modele de camioane electrice pe drumuri, niciunul dintre ele nu permite transportarea unor încărcături semnificative pe distanțe lungi precum cum ar fi promițătorul Tesla Semi.

Când Tesla Semi a fost dezvăluit în 2017, producătorul auto a declarat că versiunile de serie cu capacitatea de încărcare 36 de tone vor avea o autonomie de 480 și 800 km pentru 150.000 USD și, respectiv, 180.000 USD. De asemenea, va avea cel mai mic cost de exploatare printre camioane, ceea ce îl va face extrem de competitiv într-o industrie în care contează fiecare cent. Cu toate acestea, vehiculul electric s-a confruntat cu multe întârzieri. Când Tesla a fost prezentată în 2017, ea a declarat că va intra pe piață în 2019 și a început să primească comenzi de la multe companii care doresc să-și electrifice parcurile auto.

Tesla nu a putut livra camionul în 2019, așa că a fost amânat pentru 2020 și apoi pentru 2021. Dar acum lucrurile încep să se miște. Linia de producție a punților este gata, iar linia de asamblare completă trece prin testări finale înainte de începerea producției. Tesla a declarat că intenționează să utilizeze primele câteva camioane Tesla Semi pentru propriile operațiuni, dar se așteptă ca primele camioane să fie livrate în acest an și clienților cu rezervări pe termen lung. PepsiCo, unul dintre cei mai mari deținători de precomenzi Tesla Semi, a declarat recent că se așteaptă să primească primele 15 camioane Tesla Semi pentru uzina Frito-Lay din Modesta, California.

Dacă Tesla va respecta specificațiile și prețurile pentru Tesla Semi este dificil să estimat impactul pe care îl poate avea asupra industriei transportului de mărfuri.

Electrificarea industriei de transport de marfă va avea un impact enorm asupra emisiilor nocive. Într-o industrie extrem de competitivă, deciziile sunt adesea luate folosind foile de calcul. Iată unde Tesla Semi are capacitatea de a acoperi majoritatea rutelor de camioane din SUA, oferind în același timp costuri de exploatare mai mici datorită economiei de combustibil și întreținere.

Cea mai zgomotoasă mașină electrică de curse McMurtry Spierling

Arată ca un Batmobile și oferă o idee despre viitorul mașinilor sport.

În fiecare an mașinile electrice sportive din ce în ce mai interesante apar la Goodwood Fesival of Speed, iar McMurtry Spierling în acest an este unul dintre cele mai tari. Aceasta este o mașină mică cu un singur loc cu acționare electrică și ventilatoare masive în spate, care oferă forță de apăsare.

Capacitatea de a controla forța de apăsare aplicată părții din spate cu ajutorul comutatoarelor de pe volan deschide pentru piloți o lume de posibilități cu totul nouă.

Motoarele ventilatoarelor produc 80 de cai putere, iar atunci când sunt pornite la maxim, generează până la 120 de decibeli și sună ca un adevărat motor cu reacție!

Spierling are 1000 de cai putere și tracțiune spate. Aceasta este o mașină foarte mică și îngustă, realizată în întregime din fibră de carbon. Are o baterie reîncărcabilă de 60 kWh care poate funcționa de la 30 la 60 de minute, în funcție de regimul cursei.

După prezentarea lui Spéirling la Goodwood Fesival of Speed, McMurtry se va angaja într-un program pentru a stabili o serie de recorduri mondiale pentru a-și demonstra adevăratul potențial în sportul auto.

Video:

 

Automobilele electrice Canoo vor fi lansate în producere anul viitor

Canoo, o companie din California, a anunțat joi că intenționează să utilizeze VDL Nedcar din Olanda, ca partener de producere pe contract. Nedcar va supraveghea producerea automobilului complet electric Lifestyle de 34.750 USD.

Nedcar, care produce în prezent Mini Countryman în baza unui contract în Olanda, va supraveghea ceea ce Canoo numește producerea Fazei 1, care urmărește producerea a 1.000 de vehicule în 2022. În 2023 este planificată producerea a 15.000 de automobile pe an.

Canoo a dezvăluit preistoria schimbării rapide a strategiei sale de afaceri la care făcea aluzie timp de câteva luni. Deși anterior se aștepta să fie un producător de automobile numai pe bază de abonament, acum se așteaptă ca mai puțin de 20% din afacerea sa să fie bazată pe abonament. Compania susține că sarcinile de logistică sunt prea mari pentru capital. Modelul de abonament se va extinde mai lent și va ajunge la o bază mai restrânsă de clienți. Și, poate cel mai important, un astfel de model limitează stimulentele la nivelul consumatorilor pentru automobilele electrice - mai ales având în vedere creșterea potențială a creditului fiscal pentru automobilele electrice.

Compania Canoo a prezentat o întreagă gamă de automobile, inclusiv o autoutilitară și un pick-up.

Echiparea tehnică a mașinilor nu a fost modificată. Se așteaptă ca fiecare unitate de acționare să producă aproximativ 350 CP, iar modulele bateriei - din celule cilindrice în format 2170 - vor fi integrate structural în carcasă.

Noul Model S Plaid: doar fapte, fără hype

Pasiunile s-au potolit după prezentarea noii generații a legendarului „S”. Să aruncăm o privire rece exactă la ceea ce ne-a prezentat Elon Musk.

Cea mai mare inovație este noul rotor cu bucșă de carbon în noile motoare electrice Palladium.

Iată ce a spus Elon despre asta:

„Acesta este primul motor electric produs în serie, cu rotor acoperit din carbon. Acest lucru este foarte dificil de realizat, deoarece carbonul și cuprul au viteze diferite de dilatare termică. Pentru ca rotorul să fie acoperit cu carbon, trebuie să-l înfășurați cu o tensiune extrem de mare, iar acest lucru este extrem de dificil.”

Tesla a trebuit să proiecteze o nouă mașină de producție și rezultatul a fost un motor extrem de eficient, mic, dar puternic.

Iată curba de putere a noului Model S Plaid.

După cum puteți vedea, aceasta este o îmbunătățire semnificativă nu numai față de originalul Model S din 2012, ci și în comparație cu Model S Performance din 2019, care deja a învins supercaruri pe pista de curse.

Iată câteva imagini ale noului motor ale Model S Plaid.

Tesla a reușit să obțină cel mai mic coeficient de rezistență frontală printre toate automobilele de serie: 0,208

Una dintre cele mai mari surprize ale prezentării a fost noua pompă de căldură și sistemul de căldură din noul Model S.

Cunoaștem că Tesla s-a concentrat pe dezvoltarea pompelor de căldură extrem de eficiente pentru a îmbunătăți eficiența vehiculelor sale electrice în climă mai rece - începând cu Model Y și apoi Model 3.

Tesla a dezvoltat acum o nouă pompă de căldură pentru Model S. Este cu 30% mai eficientă pe vreme rece și folosește cu 50% mai puțină energie pentru încălzirea habitaclului.

Să aruncăm o privire la noul sistem de căldură și pompă de căldură din Model S:

Un radiator mai mare în față va oferi, de asemenea, performanțe mai bune.

Tesla accelerează la 100 km / h în 1,99 secunde, un sfert de milă în 9,23 secunde și are o viteză maximă de peste 320 km / h

Ca de obicei, Tesla acordă prioritate siguranței, iar producătorul auto are o reputație excelentă în crash-teste.

Musk a anunțat că Model S Plaid va avea cea mai mică probabilitate de traumare a pasagerilor din toate automobilele testate vreodată.

Unul dintre cele mai importante detalii interioare noi este că Tesla a reușit să stoarcă mai mult spațiu pentru al doilea rând de scaune.

Tesla a dezvoltat, de asemenea, propria sticlă acustică nouă, care potrivit CEO-ului, va reduce semnificativ nivelul de zgomot în habitaclu.

Prețul pentru Model S Plaid începe de la 130.000 de dolari, după o creștere recentă a prețurilor de 10.000 de dolari în această săptămână. Este, de asemenea, disponibilă și o versiune mai ieftină de 80.000 de dolari fără transmisie cu trei motoare, dar cu o autonomie mare de 660 km (față de 625).

Maserati a prezentat un nou prototip electric GranTurismo

Maserati, un brand italian exotic (parte a FCA, acum Stellantis), a publicat mai multe fotografii ale primului prototip al noului Maserati GranTurismo.

Va fi primul model 100% electric al mărcii care va fi disponibil în 2021.

În perioada premergătoare lansării noului model, automobilele prototip în prezent sunt supuse unei perioade de testări intensivă pe șosele și inele în diferite condiții de utilizare.

GranTurismo va fi fabricat la centrul de producție Mirafiori din Torino, Italia.

Electrificarea mărcilor exclusive, cum ar fi Maserati, este inevitabilă, deoarece duce la o sporire atât a confortului, cât și a performanței. Mai recent Lamborghini și-a anunțat strategia de electrificare, și mai devreme sau mai târziu, vom vedea probabil și un Ferrari complet electric. Dacă aceste mărci au trecut de la mașini sport SUV-uri, atunci de ce să nu treacă la vehicule electrice?

BMW i4 2022: preț de la 56.395 $ și o autonomie până la 485 km

BMW a confirmat prețul și specificațiile tehnice pentru fastback-ul său electric sport cu patru uși i4 care urmează să fie lansat în primul trimestru al anului 2022.

BMW i4 2022 va avea un rating de autonomie EPA de 485 km și va fi oferit în două versiuni diferite. Modelul i4 eDrive40 începe de la 56 395 $ și vine cu un singur motor cu tracțiune spate cu o putere totală de 335 CP și o autonomie maximă de 485 km.

Amatorii de viteză care sunt dispuși să renunțe la o parte din autonomie pot alege BMW i4 M50 de 66.895 $, cu două motoare și cu o capacitate totală de 536 CP și o autonomie până la 390 km.

Potrivit celor de la BMW, M50 este primul model complet electric creat de BMW M GmbH, fabrica care produce legendarele automobile precum M3 și M5.

Toate versiunile i4 vin cu o baterie de 83,9 kWh (81,5 kWh putere netă), baterii NMC 811, care conțin mai puțin de 10% cobalt și au o densitatea volumetrică de energie îmbunătățită cu 40% în comparație cu actualul BMW i3. De asemenea, trebuie remarcat faptul că blocul este format din patru module, fiecare conținând 72 de celule, plus trei module, fiecare conținând 12 celule.

Cu o puterea maximă de 200 kW pentru încărcare rapidă la curent continuu (DC) permite încărcarea pentru 150 km în doar 10 minute sau în 31 de minute de la 10% la 80%. Dispozitivul de încărcare încorporat de 11 kW permite încărcarea completă a bateriei în 7,5 ore.

Accelerarea de la 0 la 100 în 3,9 secunde pentru M50 și 5,7 secunde pentru eDrive40. Toate aceste cifre rămân în urmă comparativ cu Tesla Model 3, deși BMW oferă multe indicii că accentul se pune mai degrabă pe manevrabilitate, decât pe performanță.

Rolls-Royce Silent Shadow EV este confirmat oficial

Cel mai prestigios producător auto din lume a confirmat în cele din urmă că dezvoltă un automobil electric. Absolut noua mașină de lux va fi numită Silent Shadow.

Directorul general al  Rolls-Royce Torsten Muller-Otvoes nu a numit dată lansării pentru viitorul automobil electric, dar a spus:

"Electrificarea este perfectă pentru Rolls-Royce. În general, nu suntem cunoscuți pentru răcnetul puternic al motoarelor și zgomotul gazelor de eșapament și acesta este un mare avantaj."

BMW, compania-mamă a Rolls-Royce, anul trecut a depus o cerere de înregistrarea a mărcii Silent Shadow. Numele, probabil, face referire la modelul Silver Shadow pe care Rolls-Royce l-a produs între 1965 și 1980.

Silent Shadow nu va fi un model curent Rolls-Royce, doar transformat în unul electric, automobilul electric va fi un model unic separat. Sursa din raport, de asemenea, a informat că Silent Shadow va merge pe platforma Phantom (probabil versiunea modificată pentru a susține greutatea bateriei) și va fi dezvoltată împreună cu sedanul electric BMW i7.

Noi putem doar presupune informația despre baterie, dar capacitatea sa ar trebui să depășească 100 kWh, deoarece Silent Shadow, probabil, va fi un sedan foarte mare, precum Phantom. Noi credem că ar putea fi 120 kWh, puterea pe care ar putea-o avea un BMW i7, împreună cu o autonomie de aproximativ 640 km.

Peugeot prezintă autoutilitare cu hidrogen e-Expert Hydrogen

Peugeot a anunțat autoutilitare e-Expert Hydrogen, care se alătură versiunilor electrice cu baterii  (Peugeot e-Expert) la sfârșitul anului 2021.

Producția va fi localizată în Valenciennes, Franța, împreună cu alte versiuni, și apoi finalizată la Centrul de cercetare și dezvoltare din Ruesselsheim, Germania.

Numai acest lucru indică o producție foarte limitată. Se pare că Stellantis va testa pur și simplu soluția cu hidrogen cu unele parcuri auto pe piețe selectate și va compara rezultatele cu motoarele cu ardere internă și deja cu bine-vândute cele electrice. În funcție de rezultat, este posibilă producția în serie la o scară mai mare. De fapt, acesta este un proiect excelent care ne poate confirmarea viabilitatea pilelor de combustie cu hidrogen. Vor dovedi că scepticii greșesc sau poate parcurile auto vor rămâne la autoutilitare electrice? Timpul va arăta.

Caracteristicile Peugeot e-Expert Hydrogen:

- Autonomie de peste 400 km;

- Realimentarea pilelor de hidrogen în 3 minute;

- Trei rezervoare cu hidrogen de 700 bar

- Baterie cu capacitatea de 45 kW

- Autonomia bateriei: 50 km

- Tracțiune fața

- Motor electric cu magneți permanenți cu capacitatea de 100 kW și 260 Nm

- Dispozitiv de încărcare trifazat la bord cu o putere de 11 kW

- Sarcină utilă până la 1100 kg

- Remorcare până la 1000 kg

 

A fost prezentat crossover-ul electric Mercedes EQB

La prezentarea care a avut loc la Salonul Auto din Shanghai din 2021, Mercedes-Benz a anunțat o completare neașteptată a gamei sale de automobile electrice - Mercedes EQB.

EQB este echivalentul electric al crossover-ului compact din clasa GLB, care este un analog mai spațios al crossover-ului din clasa GLA.


EQB se bazează pe aceeași platformă ca GLB, dar nu pe o platformă specială pentru automobile electrice.

Partea frontală aerodinamică și profilul drept conferă EQB un coeficient de rezistență frontală de 0,28.

Mercedes va lansa EQB în China, la început cu o singură configurație, EQB 350 cu un motor electric de 288 CP, care acționează roțile din față și o baterie de 66,5 kW/h folosind elemente produse de compania mamă Mercedes Daimler în Germania și Polonia. Sunt planificate versiuni suplimentare, inclusiv cu tracțiune integrală.

 

Potrivit celor de la Mercedes, crossover-ul este echipat cu un încărcător de bord de 11 kW și este capabil să se încarce rapid la curent continuu cu o putere de până la 100 kW, ceea ce permite încărcarea de la 10% la 80% în doar 30 de minute,.

Caracteristicile dinamice ale EQB sunt încă necunoscute. Compania promite să le dezvăluie mai aproape de începutul anului 2022.

Gemeni diferiți: Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6

Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6 sunt două automobile electrice noi bazate pe o platformă comună, dar de la mărci diferite.

În ciuda utilizării comune a platformei Hyundai E-GMP, Ioniq 5 și EV6 reprezintă două abordări diferite ale designului mașinilor electrice. Kia s-a concentrat pe performanță și a oferit EV6 un aspect futurist, în timp ce Ioniq 5 este poziționat ca un crossover pentru piața de masă în stil retro.

Ambele modele vor fi disponibile cu baterii de 58,0 kWh sau 77,4 kWh, precum și cu tracțiune spate sau tracțiune integrală.

Potrivit Hyundai, cea mai puternică versiune a Ioniq 5 (tracțiune integrală cu o baterie mai mare) are 302 CP și poate accelera de la 0 la 100 km / h în 5,2 secunde.

Între timp, Kia va oferi modelul EV6 GT cu 577 CP, despre care Kia spune că va accelera la 100 în 3,5 secunde.

Ioniq 5 și EV6 vor fi capabile să se încarce rapid la 800 volți și ambele vor fi disponibile cu un afișaj imens de infotainment care acoperă două ecrane de 12 inchi situate alături.

 

Kia EV6

 

Hyundai Ioniq 5 

Audi Q4 E-Tron: specificații și aspect

Audi a dezvăluit oficial aspectul, precum și specificațiile tehnice și detalii ale crossover-ului său compact complet electric Q4 E-Tron E-Tron.

Nu are cea mai rapidă accelerație și nu cea mai rapidă încărcare, dar pașii pe care îi face în legătură cu luxul electric accesibil îl fac cea mai importantă mașină electrică a mărcii germane.

Se așteptă ca familia Q4 să apară în versiunile E-Tron și E-Tron Sportback - cu o linie de acoperiș spate mai dreaptă sau mai abruptă - la sfârșitul acestui an calendaristic sau la începutul anului 2022. Cu o autonomie de aproximativ 400 km, și cu un preț așteptat de aproximativ 45.000 de euro, acest crossover poate deveni primul Audi electric pentru mase.

Modele E-Tron 2022 Q4 - primele mașini Audi construite pe platforma Volkswagen MEB - veri ai Volkswagen ID.4. Acesta va fi disponibil în trei versiuni cu puterea până la 295 CP pentru modelul quattro cu două motoare, un motor de 150 kW în spate și un motor asincron cu o capacitate de 80 kW în față.

Bateria de 82 kWh va avea o capacitate utilă de 77 kWh. Va fi disponibilă tehnologia pompei de căldură. Versiunile cu două motoare vor putea accelera la 100 km/h în 6,2 secunde.

Rezerva de energie va fi mai mare decât cea a crossoverelor mai mari Audi E-Tron și Sportback. Cu o capacitate maximă de 125 kW pe echipamentele CCS DC cu o capacitate de încărcare rapidă de 150 kW, poate acumula aproximativ 120 km de autonomie în 10 minute. Bateria, motoarele și electronicele de putere sunt răcite prin două contururi, iar compania spune că sunt  destinate pentru încărcare rapidă repetată la curent continuu.

În versiunea de serie, E-Tron primește un coeficient de rezistență frontală de 0,28, în timp ce Sportback-ul - 0,26.

Conceptul auto Genesis X

Pe parcursul ultimilor trei ani Genesis a demonstrat conceptul de vehicul electric cu baterie. Primul a fost Essentia care a debutat la Salonul Auto din New York în 2018. Apoi la aceeași expoziție în 2019 a fost introdus Mint. În 2021 ar trebui să apară și conceptul Genesis X. Deși perspectivele sunt vagi dar conceptul X are toate șansele de a intra în serie. 

Caracteristicile modelului sunt următoarele: Genesis X - este un coupe universal 2 + 2 cu transmisie electrică de la baterie și încărcare inductivă. 
Linia Genesis s-a extins în cele din urmă și cele trei sedanuri inițiale (G70, G80 și G90) au fost urmate de o pereche de SUV-uri (viitoarele GV70 și GV80) și un SUV alimentat de la baterie (GV60). Aceasta înseamnă că a sosit momentul ca producătorul să își completeze gama cu un coupe sport. Anterior brandul a menționat că Essentia va evolua într-un simbol auto. Genesis X cu stilul său mai rezervat este foarte apropiat de ceea ce Genesis pune astăzi la mașinile sale, pare să se potrivească cel mai bine la îndeplinirea tuturor cerințelor.

Producătorul de tehnică grea în construcții CASE a anunțat producerea primului excavator electric.

Buldoexcavatoarele sunt mâna dreaptă a multor întreprinderi comunale, companii de construcții și antreprenori individuali. Dacă citiți acest articol, datele probabil au trecut prin zeci de fibre optice și linii de cupru care au fost amplasate în sol utilizând tehnică grea de construcție.

Orice echipament de construcție este o afacere în primul rând. Pe piața modernă, un număr mare de întreprinderi utilizează echipamente clasice. Dar ei nu vor putea rămâne pe piață dacă concurenții vor folosi cele mai bune și/sau mai ieftine echipamente.

Modelul 580 EV reprezintă un pas înainte spre aspirația de dezvoltare durabilă, dezvoltarea echipamentelor de împământare și inovațiile cu adevărat practice care oferă economii reale și avantaje competitive pentru proprietarii de buldoexcavatoare electrice.

Economiile sunt evidente. Un motor diesel care lucrează neîntrerupt și pune în funcție pompele hidraulice este absolut neeficient din punct de vedere al economiei de combustibil. Excavatorul electric poate consuma puțină energie atunci când nu este pus în mișcare și să răspundă rapid la mutarea mecanismelor de control. În loc să plătești pentru combustibil, poți să-l încarci. 

Producătorul declară că costurile pentru combustibil și întreținere se vor reduce cu 90% și că majoritatea utilizatorilor vor recupera costul pentru această tehnică timp de 5 ani de exploatare. Având în vedere că companiile tind să le folosească zeci de ani, economiile sunt evidente.

Modelul 580 EV utilizează o baterie litiu-ion timp de 480 volți și 90 de kWh care poate fi încărcată de la orice sursă de 220 de volți sau curent trifazic. Bateria alimentează atât motoarele  pentru mișcarea buldoexcavatorului, cât și a motoarelor care mențin presiunea în sistemul hidraulic. Ca urmare atunci când ambele sisteme funcționează concomitent, mașina are cel puțin caracteristici similare.

Hyundai a prezentat noul Kona Electric 2022

Noul Kona Electric 2022 s-a debarasat de vechile aluzii de motor sub capotă. În schimb, noul model are un aspect frontal mai curat și mai puțin încărcat, asemănător cu designul caracteristic Tesla Model 3 și Model Y. Simplificarea nu se limitează la grila superioară. Colțurile mașinii arată mai curate, deși farurile și luminile de rulare rămân separate într-o structură pe două niveluri. Noul design al jantelor din aliaj îmbunătățește aerodinamica.

Gama Kona actualizată este în general cu 4 cm mai lungă. În interior Kona Electric, își păstrează texturile, cadranele și butoanele cu acoperire argintie, dar consola inferioară primește încărcător wireless și un nou design. Reproiectarea îmbunătățită a grupului de instrumente și sistemul de infotainment actualizat finisează modificările.

Cu toate acestea principalele caracteristici ale performanței nu s-au schimbat. Kona Electric dezvoltă 201 CP. Accelerare până la 100 km/h în 7,6 s. Bateria și autonomia au rămas neschimbate. Bateria de 64 kWh poate fi reîncărcată de la 10% la 80% în 47 de minute, cu o viteză maximă de încărcare de 70 kW.

Hyundai declară că, Kona Electric va apărea în această primăvară. Acest lucru va fi un avantaj înainte sosirii SUV-ului electric Ioniq 5, lansarea căruia va avea loc pe 23 februarie și va apărea mai târziu  anul curent.

2022 Chevy Bolt EUV a fost prezentat oficial

General Motors a prezentat oficial versiunea mai mare a Chevy Bolt EV duminică, supranumită Bolt EUV, prețul fiind de la 33.995 USD.

Bolt EUV este cu 16 cm mai lung decât Bolt EV cu un ampatament mărit  cu 7 cm. În ciuda așteptărilor fanilor modelului Bolt EUV, la fel ca predecesorul său, nu are tracțiune integrală.

Bolt EUV, este cel mai bine descris ca o versiune alungită a modelului Bolt EV. Parametrii tehnici ai instalației de forță sunt identici. Bateria de 65 kW/h, a fost tranferată și tracțiunea față de 200 de cai putere. Autonomia așteptată a Bolt EUV este de 400 km conform ciclului EPA.

Crossover-ul are un port nou de încărcare AC de 11 kW și un port de încărcare rapidă cu o putere maximă de 55 kW. Întreaga gamă Bolt e dotată cu faruri LED și iluminare ambientală complet LED, iar panoul frontal a devenit mai vertical. În sfârșit au apărut scaune noi, ca răspuns la reclamațiile îndelungate ale utilizatorilor primului Bolt EV.

Există, de asemenea, modificări semnificative ale interfeței. Panoul de instrumente și sistemul de infotainment cu ecran tactil de 10,2 inch au fost reproiectate.

Butoanele de control al climatizării de sub ecranul central au fost modificate (butoanele rotative au fost apropiate de volan), iar suportul pentru pahare este acum în spatele comutatorului. Maneta de transmisie a vitezei a fost înlocuită cu un comutator cu buton și acum există regimul de conducere cu o singură pedală.

Tesla a prezentat versiunea Model S actualizată

În cele din urmă Tesla a prezentat versiunea actualizată a modelului S. Versiunea Plaid + cu o autonomie de 830 km - fără reîncărcarea bateriilor. Producerea va începe în primul trimestru al anului 2021.

Au  fost supuse modificării atât caroseria, cât și habitaclul. Deținem primele imagini publicate oficial de companie.

Interiorul

Majoritatea modificărilor radicale au revenit anume interiorului mașinii. Modelul S actualizat este asemănător acum cu Modelul 3 și Modelul Y. Interior arată mai curat, iar monitorul masiv corespunde cu celelalte modele Tesla. Volanul arată bine, deși nu este clar cât de confortabil va fi. Partea din spate a modelului S are acum și un ecran. Alte modificări din interior nu sunt atât de vizibile, pentru detalii suplimentare vom monitoriza minuțios noile fotografii.

Exteriorul

Exteriorul mașinii arată la fel, ca unele dintre versiunile Plaid - Model S, văzute recent pe pistele de  testare. Mașina arată acum mai masivă și mai sportivă.

Transmisie și performanță

Modelul S Plaid este propus ca cea mai rapidă versiune S, iar versiunea Performance nu va mai fi disponibilă. De fapt, Plaid va înlocui Performance.

Modelul S Plaid va avea o nouă transmisie, blocuri de baterii și unități noi. Tesla remarcă că Modelul S și Modelul X vor folosi acum tehnologia motorului ce permite rulări repetate la viteze mari.

Tesla declară că, Plaid Model S va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2 secunde și va rula un sfert de milă în 9,3 secunde, făcându-l mai rapid decât Bugatti Chiron.

Studioul de design Tesla prezintă versiunile Plaid și Plaid + ale modelului S, iar modelul +  impresionează.

Să privim:

0-100 km / h: <1,99 s

1/4 mile: <9,0 s

1.100+   cai putere

Trei motoare electrice de înaltă performanță. Rotoare cu așa-zise “mâneci” din carbon. 

Confort

Scaune încălzite pentru fiecare pasager, încălzirea volanului și a parbrizului

Scaune ventilate din față

Climatizare Airwave în trei zone

Sistem HEPA de filtrare a aerului

Profiluri personalizate pentru șoferi cu intrări și ieșiri automate

Iluminare ambientală

Acoperiș panoramic din sticlă laminată

Protecția sticlei contra radiațiilor ultraviolete și infraroșii

Mercedes continuă să tachineze cu noul clip video EQS

Mercedes-Benz EQS -  este unul dintre cele mai așteptate debuturi a vehiculelor electrice, așteptate anul acesta. Așa cum, Clasa-S a companiei întotdeauna demonstrează multe caracteristici unice de înaltă tehnologie, care ulterior sunt transferate în mașini mai ieftine, EQS demonstrează ce e mai bun, din ceea ce Mercedes-ul poate propune la moment din punct de vedere a luxului electric.

Mercedes a profitat la maximum de faptul, că nu mai există un motor uriaș, care să ocupe spațiu în față. Se așteaptă ca habitaclul să fie mai spațios ca la clasa-S cu un ampatament comparabil. Mercedes scoate încet camuflajul și ne arată din ce în ce mai mult. În cel mai recent video teaser, detaliat se povestește despre sistemul de propulsie, despre sistemul predictiv Eco Assist și schimbarea cuplului (acesta din urmă prezintă un sistem care modofică puterea între axe pentru a maximiza tracțiunea și aderența).

Noul Toyota RAV4 plug-in hybrid de 53.000 € în Marea Britanie

Toyota RAV4 plug-in hybrid, este acum în vânzare în Marea Britanie, începând de la 47.000 de lire sterline (53.000 €). Noul SUV are o autonomie electrică de 74 km. O încărcare completă acasă, de la o stația de perete durează doar 2,5 ore.

Pe lângă faptul că este dotat cu un motor hybrid, noul model RAV4 diferă de variantele hibride mai tradiționale, cu o grilă și o carcasă mai întunecată, precum și o bara de protecție față inferioară din metal și jante din aliaj de 19 inchi, speciale pentru acest model.

Toyota RAV4 plug-in hybrid, este deja disponibil la comandă de la dealerii Toyota din Marea Britanie, deși compania japoneză declară că primele vehicule ale clientilor nu vor ajunge în Europa mai devreme de luna aprilie.