238 GW de la centrale solare și eoliene au fost puse în funcțiune în 2020

Potrivit celor mai recente date a agenției IRENA anul trecut au fost adăugate la nivel global peste 260 gigawați (GW) energie electrică pe bază de surse regenerabile, cu aproape 50% mai mult decât în 2019. În ciuda COVID-19 s-a înregistrat o creștere record. Capacitatea centralelor...

Automobilele electrice folosesc mai puține minerale, decât mașinile pe benzină

Vehiculele electrice folosesc mult mai puține materii prime, decât autoturismele cu motoare cu combustie internă potrivit unui nou studiu al Grupului European de Transport și Mediu, care oferă și mai multe dovezi a reducerii a amprentei de carbon.

Studiul a examinat materialele care au fost „pierdute” ceea ce înseamnă că nu pot fi reciclate sau recuperate în alt mod. Pentru un vehicul electric aceasta este o cantitate relativ mică de metal utilizată într-un acumulator, deoarece cea mai mare parte a acestuia poate fi reciclată. Pentru o mașină pe benzină sau diesel, aceasta reprezintă zeci de mii de litri de ulei pe toată durata de utilizare.

Potrivit studiului cantitatea de combustibil arsă este de 300-400 de ori cantitatea de material pierdut la fabricarea unei baterii pentru un vehicul electric.

Acest lucru permite o evaluare obiectivă a impactului asupra mediului a vehiculelor electrice și a vehiculelor cu motoare cu ardere internă și sperăm va risipi unele concepții greșite cu privire la amprenta generală de carbon a vehiculelor electrice.

Un argument utilizat a criticilor vehiculelor electrice este că ele folosesc indirect combustia fosilă prin conectarea la rețea electrică, însă, deși emisiile variază în funcție de regiune, studiile au arătat că emisiile de carbon ale vehiculelor electrice sunt mult mai mici, decât cele ale unei mașini cu combustie internă. În plus, vehiculele electrice devin mai curate în fiecare zi pe măsură ce rețelele electrice sunt conectate la surse regenerabile de obținere a ei.

Un alt factor care este luat în considerare în acest studiu și adesea trecut cu vederea de alte analize este reciclarea bateriilor. În Europa până în 2035 mai mult de o cincime din litiu și nichel, și 65% din cobalt necesar pentru fabricarea unei baterii noi vor putea fi obținute din baterii reciclate.

Studiul afirmă că progresele tehnologice ar putea reduce necesitatea de materii prime, prognozând că cantitatea de litiu necesară pentru fabricarea unei baterii ar putea fi redusă la jumătate în următorul deceniu.

Până în 2030 Washingtonul va interzice mașinile cu ardere internă

Un proiect de lege, înaintat repetat  luni în legislativul statului Washington prevede o tranziție completă la automobile electrice până în 2030. Proiectul de lege, denumit Clean Cars 2030 va impune ca toate automobilele și camionetele anului 2030 să fie electrice, astfel încât să poată fi înregistrate la Washington. Vehiculele cu pile de combustie pe bază de hidrogen vor continua să fie permise și după anul 2030.

Actualmente în Washington cea mai mare sursă a emisiilor de carbon sunt datorate de către automobile și camioane. Potrivit buletinelor informative Washingtonul are cele mai mari prețuri la benzină și cele mai mici tarife la electricitate din SUA. Cea mai mare parte a energiei electrice provine din surse regenerabile, ceea ce reduce emisia totală de carbon a vehiculelor electrice. Anterior California a anunțat că va înceta vânzarea vehicule noi cu motor cu ardere internă până în 2035. De asemenea, statele New Jersey și Massachusetts la fel analizează situația privind interzicerea mașinilor pe benzină până în 2035.

Elon Musk oferă 100 milioane USD - tehnologiei de captare a carbonului

Directorul general Tesla, Elon Musk, a anunțat că va dona 100 milioane USD ca premiu, pentru cea mai bună tehnologie de captare a carbonului.

Captarea carbonului, denumită și captarea și stocarea carbonului (CCS), implică captarea dioxidului de carbon (CO2) și legarea acestuia pentru a preveni scurgerea acestuia în aer. Acest concept a fost propus ca o potențială soluție pentru încetinirea schimbărilor climatice. Cu toate acestea, tehnologiile actuale de captare a carbonului sunt adesea ineficiente și măresc  costul de producere a energiei, făcând-o necompetitivă.

Elon Musk a anunțat un plan de încurajare a dezvoltării tehnologiei de captare a carbonului, oferind un premiu de 100  milioane USD pentru „cea mai bună captare a carbonului”.

Ce legătură are aceasta  cu planul Tesla?

Anterior, Musk a declarat că misiunea Tesla  - este de a accelera apariția transportului electric și a energiei regenerabile pentru a soluționa problema schimbării climatice. La o conferință în cadrul Acordului de la Paris, directorul general Tesla, a numit emisiile atmosferice a cantităților mari de CO2 „cel mai stupid experiment din istorie”. El a explicat că, din cauza cantității limitate a combustibililor fosili, umanitatea va trebui în cele din urmă să treacă la surse regenerabile de energie.

Toyota amendată cu 180 de milioane de dolari pentru nerespectarea legii Privind Protejarea Calității Aerului.

Agentia pentru protectia mediului a SUA a anunțat că a amendat compania Toyota, pentru încălcarea regulilor de raportare în temeiul Legii privind Protejarea Calității Aerului.

Citat din comunicatul de presă: „Toyota a închis ochii la nerespectarea cerințelor, nereușind să-și îndeplinească în mod adecvat obligațiile de raportare. Acțiunile Toyota au subminat sistemul EPA și, probabil au dus la întârzierea sau prevenirea rechemării producției, legate de emisii, ceea ce a adus companiei Toyota un  beneficiu financiar și au sporit emisiile de poluanți atmosferici. ”

Toyota a fost de acord cu amenda de 180 de milioane de dolari, precum și cu un ordin de consimțământ pentru soluționarea plângerii. Departamentul de Justiție al SUA, afirmă că este „cea mai mare amendă civilă pentru încălcarea cerințelor EPA privind raportarea emisiilor”.

Procurorul în funcție al SUA pentru zona sudică a New York-ului, Audrey Strauss, scrie: „Timp de zece ani (2005-2015), Toyota nu a comunicat EPA informații obligatorii cu privire la potențialele defecte ale vehiculelor sale.” Legea privind Protejarea Calității Aerului, impune producătorilor de automobile să raporteze la EPA dacă 25 sau mai mult din automobilele sale, au același defect legat de controlul emisiilor. Timp de 10 ani Toyota nu a îndeplinit cerințele și a reținut completarea a aproximativ 78 de rapoarte. Documentul complet al Departamentului de Justiție al SUA și EPA poate fi găsit la linkul de mai jos:

https://www.justice.gov/opa/pr/toyota-motor-company-pay-180-million-settlement-decade-long-noncompliance-clean-air-act