Ford va produce independent baterii pentru automobile electrice

Ford intenționează să producă desinestătător pile de combustie pentru viitoarele sale mașini electrice. Compania a anunțat crearea unui „centru de excelență” global al bateriilor numit Ford Ion Park. Laboratorul de 185 de milioane de dolari, care se va deschide la sfârșitul anului...

Lucid Air a prezentat un clip care explică amplasarea blocurilor sale de baterii

Știam că există 22 de module în el, dar știați unde se află acestea exact? Acest videoclip arată toate componentele unei baterii de 113 kW/h.

Bateria este formată din 22 de module a câte 5,1 kW/h fiecare. 19 module, amplasate una lângă alta în partea de jos a bateriei. În partea de sus, sunt alte trei module: două perpendicular bateriei în partea ei posterioară și una anterior așezată longitudinal. Modulele din spate sunt situate sub scaunele din spate ale mașinii, iar modulul longitudinal, sub panoul de bord, unde nu va concura pentru spațiu cu pasagerii.

Lucid promite că Air va fi unul dintre cele mai avansate de pe piață, cu o tensiune de 900 V. Acest lucru va permite cea mai rapidă încărcare în rândul concurenților.

Shell intenționează să deschidă 500.000 de stații de încărcare în întreaga lume până în 2025

Compania deja încarcă vehicule electrice, mai ales prin achiziționarea (The New Motion în 2017, Greenlots în 2019 și Ubitricity mai recent). Se așteaptă ca numărul stațiilor de încărcare Shell din întreaga lume să crească de la aproximativ 60.000 în prezent, la 500.000 până în 2025. 

Unul dintre principalii concurenți BP încearcă, de asemenea, să se ocupe masiv cu infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.

Cu toate acestea, nu este atât de simplu. Numai timpul va arăta dacă compania va reuși să treacă de la combustibili fosili la electricitate, deoarece aceasta este o afacere complet diferită.

În primul rând, marea majoritate a proprietarilor de vehicule electrice preferă încărcarea la domiciliu. În timp ce proprietarii unei mașini cu motor cu ardere internă nu se pot realimenta acasă.

În al doilea rând, există deja jucători puternici pe piață, inclusiv Tesla cu imensa rețea de Tesla Superchargers.

NanoCarbonix mărește densitatea energiei bateriei cu 30% prin distrugerea lianților polimerici

Se așteaptă ca tehnologia să apară în baterii și supercondensatoare comerciale deja în 2023.

Când vorbim despre progresele în domeniul bateriilor, întâi de toate ne gândim la elemente chimice noi și baterii  solide. Dar dacă bateriile existente ar putea crește densitatea energiei cu până la 30%? Acest lucru ar permite bateriilor 18650 și 2170 (de la 240 W·h/kg până la 270 W·h/kg) să atingă peste 350 W·h/kg. Exact, asta va face tehnologia NanoCarbonix

NanoCarbonix reprezintă un electrod compozit. Șmecheria constă în a scăpa de lianții polimerici și grunduri. Structura de carbon a electrozilor - NanoCarbonix este atât un agent de legătură, cât și un aditiv conductiv, oferind avantaje semnificative raportului cost/performanță. Și toate acestea nu în condiții de laborator, ci într-o uzină obișnuită. NanoCarbonix mărește densitatea energiei cu 30% prin distrugerea lianților polimerici.

Cu electrozii NeoCarbonix, o baterie litiu-ion poate fi încărcată sau descărcată cel puțin de două ori mai rapid, oferind o densitate mai mare a energiei.

După cum se arată în clipul video de mai sus, lianții polimerici îmbătrânesc și degradează din cauza temperaturilor înalte și a tensiunii. Pentru a nu pierde din conductivitate sunt necesari aditivi . NanoCarbonix rezistă bine la tensiune și temperaturi înalte fără a pierde din proprietăți. Ceea ce înseamnă că bateria pe bază de electrod compozit va funcționa timp mai îndelungat.

Cu tehnologia NeoCarbonix putem crea o structură tridimensională de carbon care acționează ca o carcasă, care menține particulele materialului activ împreună (de exemplu, un catod NMC sau un anod Si). Această structură are proprietăți mecanice bune de legare și prin urmare poate fi folosită pentru îndepărtarea sau reducerea utilizării unui liant polimeric.

Aceste proprietăți funcționează atât pentru catod, cât și pentru anod. Tehnologia este în proces de atestare și va fi lansată în serie în 2023.

Tesla va primi 1 miliard de euro din partea Germaniei pentru producția  bateriilor

Se presupune, că Tesla va primi o subvenție de 1 miliard de euro pentru producția  bateriilor la fabrica Giga Berlin. Deși construcția uzinei nu a fost încă finalizată, Ministerul Federal al Economiei și Energiei din Germania alocă fonduri importante de interes european (IPCEI) producătorilor interni pentru a stimula producția de baterii. IPCEI a anunțat săptămâna trecută  despre 11 granturi și Tesla a fost unul dintre producătorii selectați.

Săptămâna trecută în timpul raportului Tesla privind veniturile pentru trimestru IV, Elon Musk a spus că anul 2021 va fi unul excelent pentru Tesla.

„Cred că acesta va fi un an extraordinar pentru Tesla. Avem o mulțime de produse excelente noi. Deținem fabrici foarte avansate. ... Uzina din Texas poate să livreze jumătății estice a SUA, iar cea din Berlin -  Europei. Așa că sunt foarte emoționat referitor la viitor”.

Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, a menționat că ceea ce acum poate face Tesla, până acum compania nu a avut posibilitatea, de a mări capacitățile mult mai larg și mai rapid.

„Acum putem mări capacitățile de producere la propria noastră discreție, în loc să le creștem treptat pe măsură ce avansăm. Acesta este un moment important din punct de vedere al eficienței utilizării capitalului investițional ”.

Se așteaptă ca anul 2021 să fie unul grandios pentru Tesla în ceea ce privește creșterea tuturor domeniilor: de la extinderea producerii până la profit.

 

 

 

Uniunea Europeană va produce baterii pentru mașinile electrice

Uniunea Europeană a aprobat alocarea a 2,9 miliarde de euro pentru dezvoltarea propriei industrii de baterii electrice, care se așteaptă să reducă dependența UE de importurile din Asia. Principalul obiectiv al acestor investiții este dorința UE de a reduce emisiile dăunătoare în atmosferă până în 2050.

"Nu ne vom putea reveni din această criză, prin reconstruirea lumii așa cum o cunoșteam înainte de pandemie. Aceasta este o șansă istorică de a trece spre un mod de viață mai ecologic, digital și durabil. În particular pentru soluționarea problemei climei noi trebuie să schimbăm modul, cum aprovizionăm lumea, cum încălzim casele, cum călătorim și ne mișcăm."

Margrethe Vestager, Comisar european pentru dezvoltare digitală a Europei

Proiectul în care sunt implicate: Austria, Belgia, Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Slovacia, Spania și Suedia, va cuprinde întregul lanț de producer a bateriilor, de la minerit la proiectare, producere și reciclare. Conform datelor preliminare, volumul pieței europene a bateriilor va ajunge la 250 miliarde de euro până în 2025.

Incărcarea completă va fi posibilă în doar 5 minute

Start-up-ul israelian StoreDot a promis de mult „Sfântul Graal” al tehnologiei bateriilor: o baterie care poate fi încărcacă în timp similar ca durată cu cel a alimentării unui automobil cu benzină.

La moment Start-up-ul livrează primele modele ale bateriilor Litiu-Ion cu așa-numita „încărcare în 5 minute”. Potrivit unui comunicat de presă StoreDot, modelele au fost produse pentru a demonstra tehnologia potențialilor parteneri din industrie, inclusiv producătorilor auto și celor de baterii. Așadar, nu vă așteptați să vedeți încă aceste elemente în producerea vehiculelor electrice.

StoreDot pentru prima dată a discutat despre planurile de încărcare rapidă a bateriilor pentru vehiculele electrice încă în 2015, și la moment este susținut de British Petroleum. În componența bateriilor - StoreDot utilizează o compoziție chimică de Litiu-Ion, care este prezentă în toate bateriile moderne ale vehiculelor electrice. Potrivit unei declarații, compoziția chimică înlocuiește grafitul din anod cu „nanoparticule drept semiconductori, pentru ca ionii să treacă mai repede”.

 

Mulți producători auto aspiră la încărcarea rapidă în 10 minute a viitoarelor vehicule electrice, în timp ce Toshiba a comunicat că în curând va fi posibilă încărcarea în 6 minute. Producătorul auto chinez Nio recurge la o altă strategie: schimbarea opțională a bateriei, încărcarea completă a bateriei în doar 3 minute pentru cei ce se grăbesc cu adevărat.

Dar, cum ne demonstrează realitatea, necesitatea unei încărcări atât de rapide poate fi o nișă relativ mică. Un studiu realizat în 2020, a constatat că o încărcare de 31 de minute și o autonomie de 291 de mile, la un preț de bază de 36.000 USD - este un moment global decisiv pentru implementarea în masă a vehiculelor electrice.