Hyundai Ioniq 5: autonomie 480 km și încărcare rapidă în 18 minute

Hyundai a publicat informații suplimentare despre autonomie în conformitate cu ratingurile EPA și sunt destul de impresionante. Modelele cu două motoare SE și SEL vor avea o autonomie de 480 km, în timp ce modelele de top Limited cu două motoare vor trebui să aibă o autonomie de aproximativ...

Adaptorul oficial Tesla de la Supercharger la CCS1 deja a apărut în vânzare

În cele din urmă, Elon și-a dat seama că cumpărătorii Tesla importă adesea mașini din alte țări și acasă se confruntă cu problema diferitor standarde de încărcare. Tesla a lansat oficial un adaptor care permite încărcarea pe CCS Combo 1 a proprietarilor de Tesla cu conectorul Supercharger "european".

Adaptorul este deja în vânzare în Coreea de Sud și va fi disponibil în curând în SUA. Costă 255 de dolari și, potrivit site-ului Tesla, permite încărcarea până la 500 V și până la 300 A, ceea ce înseamnă că puterea maximă este limitată la 150 kW. În acest moment adaptorul funcționează numai cu Model 3 și Model Y, dar se pare că acest lucru este o chestiune de timp.

Arată destul de compact mai ales în comparație cu adaptorul CHAdeMO.

"Ei bine, avem nevoie de ea?" - vă întrebați. Nouă, celor din Europa, dimpotrivă, avem nevoie de un adaptor de la standardul american CCS1 la Supercharger european. Vestea bună este că Tesla a declarat că aceasta este doar prima parte a planului. Partea a doua va fi lansarea adaptorului pentru vehiculele electrice cu încărcătorul CCS1, ceea ce va permite încărcarea de la Tesla Supercharger. Deci, foarte curând, problema principală a "americanelor" va intra în trecut.

GAC Aion a prezentat tehnologia de încărcare a unui automobil electric cu o baterie de grafen în 8 minute

Producătorul chinez de mașini electrice GAC Aion și-a demonstrat noile tehnologii de încărcare, arătând un timp, comparabil cu umplerea unui rezervor de benzină. Viitoarea mașină electrică Aion V de la GAC poate fi încărcată cu o viteză fulger fără a deteriora bateria.

Aion este un subbrand al grupului Guangzhou Automobile Corporation (GAC), axat pe vehicule electrice. GAC Aion a început anul 2021 anunțând viitorul său SUV Aion V cu o baterie de grafen care promite să ofere o viteză uimitoare de încărcare și o autonomie de 1000 km. Mulți au numit imediat afirmația GAC Aion o cacealma, având în vedere că mai mulți experți în baterii consideră că până la baterii de grafen scalabile mai sunt încă câțiva ani. Cu toate acestea, Aion a anunțat că a dezvoltat un sistem scalabil de baterii de grafen, care va debuta la Aion V în această toamnă!

În ultima zi a tehnologiilor GAC Aion, producătorul de mașini electrice a demonstrat dovezi a utilizării acestei tehnologii de încărcare.

Există două versiuni de încărcare rapidă de la GAC Aion: 3C și 6C.

Încărcarea rapidă 3C permite vehiculelor electrice să se încarce de la 0 la 80% în 16 minute și de la 30 la 80% în 10 minute.

Între timp, încărcarea 6C poate oferi un timp de până la 8 minute pentru 0-80% și doar 5 minute pentru o încărcarea de la 30-80%.

În timpul unei demonstrații recente, dispozitivul de încărcare a arătat o putere de 481 kW, în timp ce bateria a fost încărcată la 80%. Când tensiunea de încărcare a ajuns la 855 V, tensiunea de încărcare a fost de 562 A, ceea ce a ajutat mașina electrică să se încarce până la 35,1 kWh în doar 4 minute.

GAC Aion susține că astfel de rate de încărcare ridicate nu ar trebui să afecteze bateria unei mașini electrice și că, chiar dacă încărcarea 6C este utilizată pe tot parcursul anului la temperatura camerei, bateria ar trebui să fie capabilă de o viață de până la 1.000.000 km.

Aion a reiterat că aceste capacități de încărcare vor debuta în Aion V în luna septembrie a acestui an în două versiuni - versiunea 3C cu o autonomie de 500 km și versiunea 6C cu o autonomie de 1000 km.

Tesla își modernizează rețeaua de stații rapide Supercharger la 300 kW

Tesla  mult timp a fost lider în domeniul încărcării rapide a automobilelor electrice.

Cu toate acestea, în ultima perioadă, alți producători auto au lansat automobile electrice care acceptă până la 350kW, iar câteva rețele de încărcare concurente au început să implementeze stații cu această capacitate. De exemplu, Hyundai Ioniq 5 prezintă parametri de încărcare cu adevărat impresionante. Porsche a promis, de asemenea, că Taycan-ul său va fi modernizat de la 270 kW la 350 kW.

Pentru a nu fi lăsat afară, Elon Musk a confirmat, într-un nou tweet din această dimineață, creșterea puterii Supercharger de la 250kW la 300kW:

CEO-ul nu a dezvăluit exact care automobil Tesla va putea primi o putere atât de mare. Noile S și X, care sunt echipate cu baterii noi, sunt principalii suspecți. Deși același lucru este valabil și pentru Roadster și Cybertruck, în care, de asemenea, se vor utiliza baterii 4680.

Ce este OCPP și de ce este important pentru viitorul vehiculelor electrice?

Stațiile de încărcare a vehiculelor electrice sunt o tehnologie nouă. Astfel, proprietarii stațiilor de încărcare și șoferii vehiculelor electrice învață rapid diverse terminologii și concepte.

În ultimii ani producătorii stațiilor de încărcare și rețele de încărcare colaborează împreună pentru a oferi o modalitate mai simplă pentru furnizarea serviciilor de încărcare șoferilor de vehicule electrice. Aceste îmbunătățiri fac procesul de încărcare mai ușor și mai accesibil ca niciodată.

Cel mai recent standard din lumea de încărcare a vehiculelor electrice este OCPP.


Ce este OCPP?

OCPP se descifrează ca Open Charge Point Protocol. Mai simplu spus, este o rețea deschisă pentru stații de încărcare.

Până la OCPP rețelele de tarifare erau închise și nu permiteau proprietarilor stațiilor de încărcare să schimbe rețeaua de tarifare, dacă au nevoie de alte funcții sau prețuri. În loc de aceasta ei au trebuit să înlocuiască complet echipamentul (stația de încărcare) pentru a obține o altă rețea. Cu OCPP proprietarii stațiilor de încărcare pot fi siguri că la instalarea echipamentului se va lua în calcul viitoarele progrese tehnologice.

Care este diferența dintre OCPP 1.6 și OCPP 2.0.1?

OCPP 1.6, adoptat în 2015, include gestionării balansării încărcării. Balansarea încărcării este o caracteristică excelentă, deoarece permite conectarea mai multe stații de încărcare între ele în serie folosind un singur circuit. Stațiile de încărcare împart inteligent circuitul în funcție de numărul de vehicule electrice conectate. Balansarea încărcării este o modalitate excelentă de a reduce costurile de instalare, deoarece aveți nevoie doar de un circuit pentru 2-4 stații de încărcare.

OCPP 2.0.1, adoptat în 2020, include tot ceea ce este în OCPP 1.6, precum și multe altele. Noile caracteristici, cum ar fi procesarea îmbunătățită a tranzacțiilor și securitatea suplimentară, îmbunătățesc în continuare procesul de încărcare.

Cea mai importantă noutate este funcția Plug and Charge, care îmbunătățește semnificativ experiența de încărcare pentru șofer. Cu funcția Plug and Charge șoferii de mașini electrice se conectează pur și simplu pentru a începe încărcarea. Accesul și facturarea se efectuează fără probleme între încărcător și mașină. Datorită Plug and Charge nu este necesar să citiți datele cardului de credit, să citiți etichete RFID sau aplicații pe smartphone. De fapt, Tesla face acest lucru cu stațiile sale de încărcare de mai mulți ani.


 


Tesla Supercharger nu acceptă OCPP

Rețeaua extinsă Tesla Supercharger nu acceptă OCPP. Este considerată o rețea închisă.

Cu toate acestea, rețeaua Tesla Supercharger Network este încă standardul de aur al industriei. De fapt, începând cu februarie 2021 Tesla, cu desăvârșire, este cea mai populară rețea de încărcare rapidă cu curent continuu, reprezentând aproape 25% din piață. În plus, rețeaua Tesla Supercharger Network este cunoscută și pentru un număr mare de prize la fiecare stație. În medie stațiile Tesla Supercharger au 9,9 conectori la stație, în timp ce altele au 1,9 conectori la stație.

În plus, Tesla intenționează treptat să deschidă unele dintre Supercharger-urile sale pentru alți producători auto. Recent au apărut știri că Tesla va deschide două Supercharger cu protocol deschis în Norvegia și șase în Suedia. Cu toate acestea, Tesla (în prezent) nu este listată ca membru al Open Charge Alliance, care reglementează activitatea OCPP.

Google a fost amendat 100 de milioane de euro pentru că a refuzat să găzduiască o aplicație de căutare a stațiilor de încărcare a mașinilor electrice

Italia a amendat Google cu 100 de milioane de euro. Autoritatea antimonopol a găsit corporația vinovată de încălcarea Tratatului privind funcționarea Uniunii Europene. Compania energetică Enel a lansat o aplicație pentru a căuta stații de încărcare pentru vehicule electrice, dar Google a refuzat să o plaseze în magazinul online Google Play, iar pe platforma Android Auto - Google Maps se ocupă de căutări, inclusiv a stațiilor de încărcare.

Instanța a constatat că astfel corporația abuzează de poziția sa dominantă pe piață: potrivit autorităților antimonopol italiene "Android" este instalat pe 75% din smartphone-urile din Italia. În plus, acțiunile ”Google” au fost evaluate ca un posibil obstacol în calea răspândirii vehiculelor electrice. Instanța a obligat compania totuși să ofere oamenilor acces la aplicație.

Decizia a fost comentată de grupul Enel:

Susținem decizia Serviciului Italian Antimonopol, care reprezintă un stimulent important pentru creșterea electromobilității în țară. Această decizie a fost luată într-un moment cheie pentru dezvoltarea întregului sector, care nu mai poate fi amânat. În conformitate cu decizia luată aplicația Enel X JuicePass și toți ceilalți dezvoltatori de aplicații pentru încărcarea mașinilor electrice vor beneficia de condiții egale cu aplicațiile Google. Acest lucru va încuraja inovarea și concurența între furnizorii de servicii mobile. Evident, toate acestea vor avea un impact pozitiv asupra utilizatorilor finali, care își vor putea satisface nevoile de încărcare a vehiculelor electrice prin obținerea accesului la o gamă mai largă de servicii și încărcarea pe deplin sigură a vehiculelor electrice cu caracteristici precum rezervarea stațiilor electrice și posibilitatea de lansarea sesiunii de încărcare direct de pe display.

Lucid Air a prezentat un clip care explică amplasarea blocurilor sale de baterii

Știam că există 22 de module în el, dar știați unde se află acestea exact? Acest videoclip arată toate componentele unei baterii de 113 kW/h.

Bateria este formată din 22 de module a câte 5,1 kW/h fiecare. 19 module, amplasate una lângă alta în partea de jos a bateriei. În partea de sus, sunt alte trei module: două perpendicular bateriei în partea ei posterioară și una anterior așezată longitudinal. Modulele din spate sunt situate sub scaunele din spate ale mașinii, iar modulul longitudinal, sub panoul de bord, unde nu va concura pentru spațiu cu pasagerii.

Lucid promite că Air va fi unul dintre cele mai avansate de pe piață, cu o tensiune de 900 V. Acest lucru va permite cea mai rapidă încărcare în rândul concurenților.

Shell intenționează să deschidă 500.000 de stații de încărcare în întreaga lume până în 2025

Compania deja încarcă vehicule electrice, mai ales prin achiziționarea (The New Motion în 2017, Greenlots în 2019 și Ubitricity mai recent). Se așteaptă ca numărul stațiilor de încărcare Shell din întreaga lume să crească de la aproximativ 60.000 în prezent, la 500.000 până în 2025. 

Unul dintre principalii concurenți BP încearcă, de asemenea, să se ocupe masiv cu infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.

Cu toate acestea, nu este atât de simplu. Numai timpul va arăta dacă compania va reuși să treacă de la combustibili fosili la electricitate, deoarece aceasta este o afacere complet diferită.

În primul rând, marea majoritate a proprietarilor de vehicule electrice preferă încărcarea la domiciliu. În timp ce proprietarii unei mașini cu motor cu ardere internă nu se pot realimenta acasă.

În al doilea rând, există deja jucători puternici pe piață, inclusiv Tesla cu imensa rețea de Tesla Superchargers.

NanoCarbonix mărește densitatea energiei bateriei cu 30% prin distrugerea lianților polimerici

Se așteaptă ca tehnologia să apară în baterii și supercondensatoare comerciale deja în 2023.

Când vorbim despre progresele în domeniul bateriilor, întâi de toate ne gândim la elemente chimice noi și baterii  solide. Dar dacă bateriile existente ar putea crește densitatea energiei cu până la 30%? Acest lucru ar permite bateriilor 18650 și 2170 (de la 240 W·h/kg până la 270 W·h/kg) să atingă peste 350 W·h/kg. Exact, asta va face tehnologia NanoCarbonix

NanoCarbonix reprezintă un electrod compozit. Șmecheria constă în a scăpa de lianții polimerici și grunduri. Structura de carbon a electrozilor - NanoCarbonix este atât un agent de legătură, cât și un aditiv conductiv, oferind avantaje semnificative raportului cost/performanță. Și toate acestea nu în condiții de laborator, ci într-o uzină obișnuită. NanoCarbonix mărește densitatea energiei cu 30% prin distrugerea lianților polimerici.

Cu electrozii NeoCarbonix, o baterie litiu-ion poate fi încărcată sau descărcată cel puțin de două ori mai rapid, oferind o densitate mai mare a energiei.

După cum se arată în clipul video de mai sus, lianții polimerici îmbătrânesc și degradează din cauza temperaturilor înalte și a tensiunii. Pentru a nu pierde din conductivitate sunt necesari aditivi . NanoCarbonix rezistă bine la tensiune și temperaturi înalte fără a pierde din proprietăți. Ceea ce înseamnă că bateria pe bază de electrod compozit va funcționa timp mai îndelungat.

Cu tehnologia NeoCarbonix putem crea o structură tridimensională de carbon care acționează ca o carcasă, care menține particulele materialului activ împreună (de exemplu, un catod NMC sau un anod Si). Această structură are proprietăți mecanice bune de legare și prin urmare poate fi folosită pentru îndepărtarea sau reducerea utilizării unui liant polimeric.

Aceste proprietăți funcționează atât pentru catod, cât și pentru anod. Tehnologia este în proces de atestare și va fi lansată în serie în 2023.

Tesla va primi 1 miliard de euro din partea Germaniei pentru producția  bateriilor

Se presupune, că Tesla va primi o subvenție de 1 miliard de euro pentru producția  bateriilor la fabrica Giga Berlin. Deși construcția uzinei nu a fost încă finalizată, Ministerul Federal al Economiei și Energiei din Germania alocă fonduri importante de interes european (IPCEI) producătorilor interni pentru a stimula producția de baterii. IPCEI a anunțat săptămâna trecută  despre 11 granturi și Tesla a fost unul dintre producătorii selectați.

Săptămâna trecută în timpul raportului Tesla privind veniturile pentru trimestru IV, Elon Musk a spus că anul 2021 va fi unul excelent pentru Tesla.

„Cred că acesta va fi un an extraordinar pentru Tesla. Avem o mulțime de produse excelente noi. Deținem fabrici foarte avansate. ... Uzina din Texas poate să livreze jumătății estice a SUA, iar cea din Berlin -  Europei. Așa că sunt foarte emoționat referitor la viitor”.

Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, a menționat că ceea ce acum poate face Tesla, până acum compania nu a avut posibilitatea, de a mări capacitățile mult mai larg și mai rapid.

„Acum putem mări capacitățile de producere la propria noastră discreție, în loc să le creștem treptat pe măsură ce avansăm. Acesta este un moment important din punct de vedere al eficienței utilizării capitalului investițional ”.

Se așteaptă ca anul 2021 să fie unul grandios pentru Tesla în ceea ce privește creșterea tuturor domeniilor: de la extinderea producerii până la profit.

 

 

 

Uniunea Europeană va produce baterii pentru mașinile electrice

Uniunea Europeană a aprobat alocarea a 2,9 miliarde de euro pentru dezvoltarea propriei industrii de baterii electrice, care se așteaptă să reducă dependența UE de importurile din Asia. Principalul obiectiv al acestor investiții este dorința UE de a reduce emisiile dăunătoare în atmosferă până în 2050.

"Nu ne vom putea reveni din această criză, prin reconstruirea lumii așa cum o cunoșteam înainte de pandemie. Aceasta este o șansă istorică de a trece spre un mod de viață mai ecologic, digital și durabil. În particular pentru soluționarea problemei climei noi trebuie să schimbăm modul, cum aprovizionăm lumea, cum încălzim casele, cum călătorim și ne mișcăm."

Margrethe Vestager, Comisar european pentru dezvoltare digitală a Europei

Proiectul în care sunt implicate: Austria, Belgia, Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Slovacia, Spania și Suedia, va cuprinde întregul lanț de producer a bateriilor, de la minerit la proiectare, producere și reciclare. Conform datelor preliminare, volumul pieței europene a bateriilor va ajunge la 250 miliarde de euro până în 2025.

Incărcarea completă va fi posibilă în doar 5 minute

Start-up-ul israelian StoreDot a promis de mult „Sfântul Graal” al tehnologiei bateriilor: o baterie care poate fi încărcacă în timp similar ca durată cu cel a alimentării unui automobil cu benzină.

La moment Start-up-ul livrează primele modele ale bateriilor Litiu-Ion cu așa-numita „încărcare în 5 minute”. Potrivit unui comunicat de presă StoreDot, modelele au fost produse pentru a demonstra tehnologia potențialilor parteneri din industrie, inclusiv producătorilor auto și celor de baterii. Așadar, nu vă așteptați să vedeți încă aceste elemente în producerea vehiculelor electrice.

StoreDot pentru prima dată a discutat despre planurile de încărcare rapidă a bateriilor pentru vehiculele electrice încă în 2015, și la moment este susținut de British Petroleum. În componența bateriilor - StoreDot utilizează o compoziție chimică de Litiu-Ion, care este prezentă în toate bateriile moderne ale vehiculelor electrice. Potrivit unei declarații, compoziția chimică înlocuiește grafitul din anod cu „nanoparticule drept semiconductori, pentru ca ionii să treacă mai repede”.

 

Mulți producători auto aspiră la încărcarea rapidă în 10 minute a viitoarelor vehicule electrice, în timp ce Toshiba a comunicat că în curând va fi posibilă încărcarea în 6 minute. Producătorul auto chinez Nio recurge la o altă strategie: schimbarea opțională a bateriei, încărcarea completă a bateriei în doar 3 minute pentru cei ce se grăbesc cu adevărat.

Dar, cum ne demonstrează realitatea, necesitatea unei încărcări atât de rapide poate fi o nișă relativ mică. Un studiu realizat în 2020, a constatat că o încărcare de 31 de minute și o autonomie de 291 de mile, la un preț de bază de 36.000 USD - este un moment global decisiv pentru implementarea în masă a vehiculelor electrice.