Automobilele electrice folosesc mai puține minerale, decât mașinile pe benzină

04.03.2021, 12:51

Vehiculele electrice folosesc mult mai puține materii prime, decât autoturismele cu motoare cu combustie internă potrivit unui nou studiu al Grupului European de Transport și Mediu, care oferă și mai multe dovezi a reducerii a amprentei de carbon.

Studiul a examinat materialele care au fost „pierdute” ceea ce înseamnă că nu pot fi reciclate sau recuperate în alt mod. Pentru un vehicul electric aceasta este o cantitate relativ mică de metal utilizată într-un acumulator, deoarece cea mai mare parte a acestuia poate fi reciclată. Pentru o mașină pe benzină sau diesel, aceasta reprezintă zeci de mii de litri de ulei pe toată durata de utilizare.

Potrivit studiului cantitatea de combustibil arsă este de 300-400 de ori cantitatea de material pierdut la fabricarea unei baterii pentru un vehicul electric.

Acest lucru permite o evaluare obiectivă a impactului asupra mediului a vehiculelor electrice și a vehiculelor cu motoare cu ardere internă și sperăm va risipi unele concepții greșite cu privire la amprenta generală de carbon a vehiculelor electrice.

Un argument utilizat a criticilor vehiculelor electrice este că ele folosesc indirect combustia fosilă prin conectarea la rețea electrică, însă, deși emisiile variază în funcție de regiune, studiile au arătat că emisiile de carbon ale vehiculelor electrice sunt mult mai mici, decât cele ale unei mașini cu combustie internă. În plus, vehiculele electrice devin mai curate în fiecare zi pe măsură ce rețelele electrice sunt conectate la surse regenerabile de obținere a ei.

Un alt factor care este luat în considerare în acest studiu și adesea trecut cu vederea de alte analize este reciclarea bateriilor. În Europa până în 2035 mai mult de o cincime din litiu și nichel, și 65% din cobalt necesar pentru fabricarea unei baterii noi vor putea fi obținute din baterii reciclate.

Studiul afirmă că progresele tehnologice ar putea reduce necesitatea de materii prime, prognozând că cantitatea de litiu necesară pentru fabricarea unei baterii ar putea fi redusă la jumătate în următorul deceniu.

Precedentul articol Urmatorul articol