Până în 2027, automobilele electrice în Europa vor fi mai ieftine decât automobilele convenționale

11.05.2021, 11:48

Recent, agenția Transport & Environment a solicitat Bloomberg New Energy Finance să studieze piața automobilelor electrice ușoare în Europa pentru a determina când vor deveni mai ieftin de fabricat decât vehiculele convenționale cu benzină. Răspunsul BNEF este că 2027 este anul în care această tranziție se va întâmpla.

În special, BNEF a stabilit că sedanele electrice mai mari, cunoscute sub numele de mașini din segmentul C și D, și SUV-urile vor costa la fel ca echivalentele lor pe benzină până în 2026, iar sedanele mai mici din segmentul B vor atinge echivalentul prețurilor până în 2027. Cel mai important factor care va duce la scăderea costurilor de producție va fi micșorarea prețurilor la baterii, despre care BNEF spune că va scădea cu 58% până în 2030. Noile arhitecturi ale automobilelor electrice și linii de producere concepute pentru  producerea automobilelor electrice le vor face cumpărarea lor în medie mai ieftine, chiar și fără subvenții.

Julia Poliskanova, Director Senior pentru Automobile și Mobilitate Electronică a organizației T&E, spune: „În șase ani, automobilele electrice vor deveni o realitate pentru toți clienții noi. Acestea vor fi mai ieftine decât motoarele cu ardere internă pentru toată lumea, de la un om cu o dubă în Berlin până la o familie care locuiește într-un sat românesc”.

"Dar există o nuanță. Pentru ca aceste prognoze să fie realitate, guvernele vor trebui să adopte standarde mai stricte privind emisiile de CO2  și să își extindă rapid infrastructura de încărcare. În special în ceea ce privește vehiculele comerciale ușoare, medii și grele, aceste inițiative politice vor fi esențiale pentru realizarea numărului de vânzări necesare automobilelor electrice pentru a înlocui vânzările de vehicule convenționale.

Luna trecută, 27 de companii europene mari au cerut parlamentarilor din UE să stabilească anul 2035 ca dată limită pentru vânzarea de autoturisme noi și camionete noi cu motoare cu ardere internă. Un sondaj recent a arătat că 63% dintre locuitorii urbani europeni susțin o interdicție după anul 2030. Cel puțin 7 producători auto și 10 țări europene au anunțat intenția de a elimina treptat mașinile convenționale. Dar în absența angajamentelor UE aceste termene rămân fie voluntare, fie nedefinite în ceea ce privește aplicabilitatea lor. Comisia UE urmează să se reunească în iunie pentru a revizui întrebarea de introducere a unor reglementări mai stricte privind emisiile pentru automobile.

Precedentul articol Urmatorul articol