Ford va produce independent baterii pentru automobile electrice

29.04.2021, 07:49

Ford intenționează să producă desinestătător pile de combustie pentru viitoarele sale mașini electrice. Compania a anunțat crearea unui „centru de excelență” global al bateriilor numit Ford Ion Park.

Laboratorul de 185 de milioane de dolari, care se va deschide la sfârșitul anului 2022, va dezvolta, proiecta, testa și construi elemente ale bateriilor litiu-ion și a celor cu stare solidă, va testa abordările de fabricare și va optimiza întregul lanț, inclusiv procesarea deșeurilor.

Echipa Ion Park va fi condusă de Anand Shankaran, directorul Ford pentru dezvoltarea sistemelor electrice, care a lucrat la originalul Escape Hybrid, F-150 Hybrid și Mustang Mach-E.

„Acum vedem că piața se va dezvolta foarte repede” a spus Howe Tai-Tang, directorul de operațiuni al Ford. El a descris trecerea la vehiculele electrice în 3 etape. Etapa 1 - etapa incipientă de implementare, în care ne aflăm în prezent. Etapa 2 - etapa de acceptare, tranziția de la primii adepți la majoritatea timpurie. Etapa 3 - este un volum mare de consum în masă. Anul trecut, Thai-Tang a declarat pentru Automotive News că compania va trebui să producă de la  100.000 până la 150.000 de vehicule electrice anual pentru ca propria sa fabrică de baterii să aibă sens.

Ford privește și la alte tehnologii, cum ar fi elementele cu stare solidă și dorește să planifice astfel încât cât mai mult din procesul de producere și active să poată fi refolosite. Potrivit companiei, Ion Park va reuni 150 de experți în tehnologia bateriilor, implicați în cercetare și dezvoltare, producere, planificare, achiziții, calitate și finanțe.

Laboratorul de analiză și testare a bateriilor Ford din apropiere de Allen Park, Michigan are deja 150  camere de testare, inclusiv capacitatea de a testa bateriile în condiții meteo extreme și opțiuni de utilizare. Potrivit producătorului auto, acest laborator a analizat deja mai mult de 150 tipuri de baterii.

În prezent, Ford asamblează bateriile în module la uzina Rawsonville și motoarele electrice la uzina VanDyke Transmission din apropiere.

E-Transit și F-150 Electric trebuie să utilizeze aceleași componente modulare produse la aceste fabrici.

De asemenea, Ford investește 1 miliard de dolari într-un nou centru de producere a automobilelor electrice în Köln, Germania, înaintea unui model de serie, care va fi lansat acolo în 2023.

Precedentul articol Urmatorul articol