Volkswagen ID.4 iernează nu rău

15.01.2021, 19:56

Datorită preîncălzirii habitaclului și a bateriei, încălzirii scaunelor și volanului, parbrizului încălzit și tracțiunii integrale, ID.4 funcționează excelent iarna. Vehiculele electrice moderne pot face față vremii reci. În mașinile care funcționează cu combustibili fosili, de obicei o treime din combustibilul ars, merge la încălzirea motorului, o parte din căldura căruia poate fi utilizată pentru încălzirea habitaclului. Într-o mașină electrică, unde eficiența motorului poate ajunge la 95%, nu există energie suplimentară care ar putea fi utilizată pentru controlul microclimatului din habitaclu. Pornirea încălzirii va reduce autonomia vehiculului, în special la temperaturi foarte reci. La vehiculele electrice, consumul de energie crește deoarece încălzirea consumă o cantitate relativ mare de energie în comparație cu conducerea, mai ales în comparație cu conducerea lentă pe zăpadă.

Volkswagen propune limitarea consumului energiei termice din contul preîncălzirii (folosind aplicația mobilă Volkswagen Car-Net), astfel încât călătoria să înceapă la temperatura dorită, folosind energia electrică de la stația de încărcare (bateria va fi încărcată). Pe lângă aceste caracteristici, ID.4 are și un încălzitor electric rezistiv ca parte a sistemului automat de climatizare Climatronic, care este preconizat să se încălzească rapid, spre deosebire de încălzitoarele tradiționale din mașinile cu motoare cu ardere internă, care uneori pot sufla aer rece în timp ce motorul se încălzește.

Se preconizează, că primele livrări ale tracțiunii pe spate ID.4 către clienții din SUA vor începe în decurs de câteva săptămâni. Următoarea versiune mai performantă cu tracțiune integrală va fi și mai potrivită pentru iarnă. Pe lângă tracțiunea integrală, el deasemenea va primi și un parbriz încălzit.

Precedentul articol Urmatorul articol