Mercedes-Benz EQS este al naibii de bun. Dar să-l numești „ucigașul Tesla” este o prostie

16.04.2021, 09:30

Mercedes-Benz și-a prezentat emblematicul său sedan complet electric, EQS.

Prezentat pentru prima dată ca conceptul Vision EQS 2019, EQS  în esență regândește S-Class ca automobil electric. Principalii concurenți ai modelului, vor fi probabil Tesla Model S Plaid, Lucid Air și Porsche Taycan.

Automobilul a impresionat cu bateria masivă de 107,8 kWh care oferă o autonomie de 750 km (conform ciclului WLTP) și o putere de încărcare de 200 kW. EQS promite să fie mult mai eficient din punct de vedere energetic decât crossover-ul EQC, lansat pe piață anterior. Accelerarea de la 0 la 100 km / h are loc în 4,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 200 km/h. EQS va fi la fel un tehnologizat emblematic ca și S-class. Actualizările wireless pentru întregul vehicul vor fi aplicate și sistemului de gestionare a bateriei, de aceea autonomia și eficiența se vor îmbunătăți în timp.


EQS poate depăși oricare dintre modelele Mercedes în termeni de lux și caracteristici exclusive, orientate spre detalii, care definesc aspectul, senzația, sunetul și chiar mirosul unei mașini de lux. Acest sedan electric este plin de detalii care-l fac la fel de plăcut pentru simțuri ca și S-class - cu deschidere și închidere electrică a ușilor din față și din spate, senzori de amprentă digitală și un display  Hyperscreen imens care combină minimalismul cu tehnologia de ultimă oră, profiluri sonore speciale, filtrare a aerului de primă clasă și chiar aromoterapie.

Deși interiorul modelului EQS este clar al S-class, exteriorul urmează o direcție complet nouă, ce nu a fost condiționat de aspectul tradițional al motorului cu combustie internă cu capota lungă. EQS va fi modelul de debut pentru noul sistem Hyperscreen, care include inteligența artificială și șapte profiluri diferite ale utilizatorilor și a fost descris ca „creierul și sistemul nervos al mașinii”. EQS are trei “peisaje sonore” diferite. Silver Waves este „senzual și pur”, în timp ce Vivid Flux este „cristalin, sintetic, ”. Al treilea, numit Roaring Pulse, „seamănă cu mașinile puternice, creând o senzație sonoră și extrovertită”. Cu toate acestea, puteți dezactiva pur și simplu sunetele suplimentare.

De asemenea, EQS purifică salonul cu un filtru HEPA, eliminând 99,65% din particule, inclusiv PM2,5 și mai mici, și captează un procent ridicat de viruși și bacterii. Are un coeficient de rezistență frontală de doar 0,20, ceea ce o face cea mai aerodinamică mașină de serie din lume.

Mass-media l-a numit imediat pe noul Mercedes-Benz EQS „ucigașul Tesla”. Dar care mașină Tesla el ucide?

Tesla Model S  - este cel mai apropiat concurent al său, și să presupunem că EQS fură complet cotele de piață ale Model S, ceea ce evident nu este așa, dar să presupunem aceasta. Tesla a înregistrat vânzări record în trimestrul trecut, deși Model S nici măcar nu era în producere! Ce înseamnă asta? Tesla nu mai are nevoie de Model S. O mare parte din afacerea sa implică acum mașinile mai ieftine Model 3 și Model Y. În plus, EQS de bază  - este un vehicul cu tracțiune spate, în timp ce Tesla vinde Model S  doar cu transmisii bimotor și cu trei motoare cu tracțiune integrală.

Deci, cel mai mare concurent al EQS va fi S-Class. Cel mai probabil, cel mai bun lucru pe care îl poate realiza EQS este să le ofere fanilor mărcii trecerea la electricitate, rămânând în același timp în familia Mercedes.

Precedentul articol Urmatorul articol