Managerul Toyota care deține o Tesla se opune unei treceri complete la mașini electrice și susține cele hibride și plug-in-uri

23.07.2021, 09:43

 

Cercetătorul șef Toyota, CEO al Institutului de cercetare Toyota și proprietar al modelului Tesla X, Gill Pratt, a publicat recent un articol: "Carbonul – inamicul nostru: să folosim tot ce avem pentru a lupta cu el." În opinia sa, omenirea are nevoie de hibrizi și plug-in-uri pentru a folosi la maxim rezerva limitată a  bateriilor și pentru a reduce emisiile de carbon.

Vom începe prin a aduce un omagiu Toyota pentru că este regina hibrizilor. Mai mult, plug-in-ul Toyota Prius Prime este o mașină excelentă din mai multe motive, iar Toyota RAV4 Prime este poate chiar cea mai bună opțiune. Cu toate acestea, deoarece majoritatea producătorilor auto trec la mașini electrice, Toyota rămâne acum în urmă.

Cu toate acestea, Pratt nu susține accentul pe vehicule electrice din mai multe motive. El indică costul ridicat al producerii celulelor bateriilor.

Pratt subliniază că trebuie să folosim cu înțelepciune fiecare celulă a bateriei. El a scris: "Acest lucru înseamnă că bateriile vor fi plasate într-un număr mai mare de vehicule electrificate, inclusiv hibride și plug-in-uri, în loc să le pună pe toate într-un număr mai mic de vehicule electrice, cum ar fi modelul meu X... noi aproape că niciodată nu facem plinul cu benzină al RAV4 Prime PHEV, care are o baterie de 6 ori mai mică decât la Model X. Pentru aceleași investiții în baterii ca la un Model X, alți cinci clienți RAV4 Prime își pot reduce amprenta de carbon."

Pratt ne amintește, de asemenea, că diferite persoane au nevoi diferite. Acest lucru este valabil mai ales atunci când vorbim despre diverse piețe mondiale, locuitori ai orașelor mari și fermieri, oameni care lucrează acasă și cei care călătoresc frecvent, iar această listă poate continua. El crede că Toyota și alți producători auto ar trebui să ofere diverse opțiuni care să fie cele mai bune pentru toți clienții.

Într-adevăr, cea mai bună alegere pentru mulți poate fi un BEV, iar mulți proprietari Tesla din întreaga lume au dovedit acest lucru. Totuși, acest lucru nu înseamnă că BEV este cea mai bună opțiune pentru toată lumea. Și, dacă oamenii care nu pot sau nu doresc să se mute la un BEV nu au alte opțiuni "curate", cel mai probabil se vor opri doar la o mașină pe benzină. Pratt concluzionează:

"Drept urmare, eu, la fel ca și Toyota, consider că ar fi o greșeală uriașă pentru guvernele din întreaga lume de a lua decizii înguste, cum ar fi insistența ca toate mașinile să fie BEV. În schimb, cea mai bună soluție este de a permite producătorilor să introducă inovații în toată diversitatea, pentru a alege vehicul cu emisii reduse de carbon care se potrivește cel mai bine pentru condițiile lor."

Precedentul articol Urmatorul articol