Hyundai Ioniq 5 - cea mai importantă mașină a companiei coreene în ultimii 45 de ani

24.02.2021, 11:13

Hyundai Ioniq 5 - din 2022 este primul din numeroasele modele construite pe platforma specială a vehiculelor electrice Hyundai E-GMP. În plus, Ioniq a devenit acum un brand separat Hyundai, axat pe vehicule electrice. Desigur, designul este o chestiune de gust. Și după gustul nostru subiectiv mașina s-a dovedit a fi foarte reușită.

Liniile clare, nervurile de rigiditate și foaia de metal se referă la futuristul Cybertruck. Pe de altă parte, acest design are rădăcini istorice în trecut. Ioniq 5 se inspiră din aspectul în formă de pană și liniile ascuțite ale hatchback-urilor din anii 1970 și 80, inclusiv Pony care acum 45 de ani a marcat începutul Hyundai pe cale de a deveni un producător auto la nivel mondial.

Ioniq 5 din 2022 va concura cu crossover-uri electrice compacte, o grupă ce este în creștere rapidă, care include Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Nissan Ariya și Volkswagen ID.4. Compania a confirmat că spre deosebire de majoritatea acestor mașini, Ioniq 5 va fi clasificat drept autoturism și nu ca crossover.

Hyundai a dezvăluit deja parțial ceea ce diferențiază Ioniq 5 de concurenți. O platformă specială pentru vehicule electrice cu podea plată a habitaclului, o consolă centrală retractabilă și scaune reglabile - vor fi un avantaj competitiv important. În plus, mașina va avea una dintre cele mai rapide încărcări din clasa sa - cu capacitatea de a încărca până la 80% în doar 18 minute.

Ioniq 5 este cu aproximativ 10 cm mai scurt comparative cu model Y, dar are un ampatament mai lung. Aceasta înseamnă mai mult spațiu pentru pasageri în habitaclu la o manevrabilitate mai mare. Ioniq 5 va fi echipat cu blocuri de baterii Standard Range de 58 kW/h sau Long Range de 77,4 kW/h. Datorită funcției «vehicle-to-load» Ioniq 5 poate fi transformat într-un „încărcător pe roți” cu o putere de până la 3,6 kW pentru gestionarea accesoriilor de camping.

Ioniq 5 poate suporta încărcarea rapidă atât la 400 V, cât și la 800 V. Pe echipamente CCS  DC cu putere de încărcare rapidă de 350 kW , Ioniq se poate încărca de la 10% la 80% în doar 18 minute. Costul mașinii nu este încă cunoscut.

Precedentul articol Urmatorul articol